Barátnőm kedvence...
Szöveges ítélet
2007 február elején vettem át az autót, 7 hónapja napi szinten használom. Céges autóként kaptam, először kicsit megijedtem, hogy mit fogok kezdeni egy kis A3-ban. Aztán az első pár km meggyőzött:
Első benyomások: Nagyon jól néz ki. 184 cm-es magasságommal nem kell koppanásig hátratolnom az ülést. Egyszerű, átlátható műszerfal, minden a helyén.
Az első gázadáskor kicsit (szinte) megijedtem, hogy mit csinál ez? Úgy megindult, hogy alig bírtam visszafogni. Gyorsan előkaptam a forgalmit és megnéztem amit eddig nem tudtam... 147kW... Huuu akkor már értem, jobb lesz vigyázni.
Innentől kezdve megértettem miért tettek bele DSG váltót, ami szerintem egy hatalmas találmány. Előzéskor, kiugráskor a kormány elengedése nélkül teljes biztonságban kapcsolhatok sebességet. Menetteljesítményére nem lehet panasz, talán annyi, hogy azért ekkora erőnél már illene a hátsó kereket is hajtani, bár ettől eltekintve (főleg) az ESP kikapcsolása után élmény a vezetés. Kicsit orrnehéz az autó, de ennek ellenére 160-nál 4-ben még gázadásra emelgeti az elejét. Eszméletlen. Sajnos a végét elektronika 220-nál meghúzza (ott pörög 5100-at), de addig nagyon jól gyorsul. Csak 200 fölött lassul egy kicsit a mutató, de igazából még ott is látványosan mozog.
A vegyes fogyasztása 9-10 liter körül van az autónak, ebből kb. 80% pálya, aminek fele, az Autobahn, ahol ugye a kellemes 180-as utazósebesség alatt nem nagyon megyek. (Csak amíg feltartanak...) Ennél a tempónál a fordulatszám egyébként 4000/perc. Ha valaki nagyon figyel talán levihető 8 literig, de aki úgy akar vezetni, az nyilván nem ezt a motort fogja választani. Ez nem arra való. Ezzel nagy meglepetéseket lehet okozni, dinamikusan haladni, de akinek ilyen van, az bizony törzsvendég lesz a benzinkúton.
A helykínálat két személyre kiváló, négyre már elég szűkös, de azért el lehet férni. A csomagtartó méretével nincs probléma, sőt az egyszerűen dönthető üléseknek köszönhetően, elég kihasználható is.
A futóműve isteni, pedig elölhajtott.
A hangját nagyon jól eltalálták, bár nagy sebességnél (190 felett), kicsit zavarhat a kipufogóhang. Alacsonyabb sebességnél szinte semmi. Szélzaj se. Gyorsításokkor viszont felüvölt, és szinte kéri, hogy még-még-még. Gyönyörű hangok, pedig csak 4-hegeres...
Itt még meg kell jegyeznem, hogy kicsit lehúzott ablaknál is nagyon hangos a menetszél. Tetőablak kellene rá.
15000 km-enként kell szervízbe vinni, még semmi probléma nem volt vele.
Az ember meglátja, és be akar ülni. Ha beült el akarja indítani, és csak menni-menni-menni. Élmény vezetni.
Még valami: kezdem azt hinni, hogy elsőbbsége van a pályán, mert mindenki lehúzódik előlem... :)
Kiegészítés.
Azóta visszaadtam az autót. Valamivel kevesebb, mint egy év alatt 70000 km-t tettem meg vele, és még az utolsó hetekben is tudott élményeket okozni.
Előfordult vele, hogy a légzsáklámpa világított, de szervizben azt mondták, hogy csak valami apró kontakthiba, amitől a légzsák még működött volna, csak a lámpa jelezte a hibát.
Valamint még erősebb gyorsítások után néha a Check-lámpa világított egy ideig, de ez pár 10 km után rendszerint elaludt. A szervizben erre is azt mondták, hogy ne foglalkozzak vele, természetes. Elhittem, végülis az ő kocsijuk... :)
Az autót tehetősebb fiatal pároknak ajánlom, akik szeretnek dinamikusan közlekedni, és tankolni is tudják. A hátsó sorba hosszabb időre felnőttet nem szívesen ültetnék, de gyerekek kényelmesen elférnek.
Hibalista
- Eddig kb. 3-szor fordult elő, hogy a jobb oldali légzsák-lámpa világított, hogy nem működik.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra A 1.8 CD | Következő autója? | TT 3.2 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
