A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 (2012)

A3 A3 SB Ambiente 1.4 TFSi Str CoD ultra 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Audista lettem

Szöveges ítélet

2015 február 21

Audista lettem,pedig én kérem nem akartam,de majd most(pozitívan)árnyalom az utakon kialakult képet.
Az elmúlt években számos nagyobb,erősebb,dízel autóm volt: Passat,SuperB,Antara,Insignia stb., ezek sem feltétlen voltak rosszak(mindegyik 0-kmesen került hozzám),csak túl sok kompromisszumot igényeltek és egy autó esetében ez nem az erősségem.(Végtelenül elegem lett a lassan bemelegedő,nem egyenletes teljesítményű"traktorhangú"autókból)
Tekintve, hogy 172 cm vagyok, 90%-ban egyedül ülök az autóban és nagyobb részt városban járok vele úgy döntöttem keresek egy kisebb(kompakt) benzinest, ami jól felszerelt, automata, nem hivalkodó és aránylag jól megy.(Esetünkben a gyári sprint:8,2, nekem ez elég ebben az országban, de az ABT még tudja javítani ha szükségesnek érzem majd).
Ma vettem át,Debrecenben,mert ott tudtam a legjobb árat kialkudni és nálam elvi kérdés, hogy a fővárosi kereskedőket kerülöm.(Mondjuk egy kis baki itt is becsúszott, nem"magyarították"az MMI-t,de ezt a jövő héten pótolják egy budapesti szervizben.) Még néhány szó a választásról: nem sok gyártó kínál az általam kiválasztott paraméterekkel autót, főleg ha az ember ragaszkodik a pótkerékhez.
Besétáltam az óbudai Audi szalonba és be kell valljam szerelem volt első látásra és a próbaút is meggyőzött.Megrendeltem, vártam 2,5 hónapot és most örülök-remélem ez így marad sokáig. Ahhoz képest, hogy az Ambiente felszereltség a legmagasabb a 7.970.000-es alapárat nem volt nehéz 9.586.000-re feltornázni néhány számomra fontos extra kiválasztásával, még úgy is, hogy az általam úri huncutságnak tartott vezetés támogató kütyükből nem kértem, nem kapott nagyobb felnit, sem tetőablakot, bőrülést(nem szeretem ezeket), cserébe van navi, bixenon, sötétedő tükrök, parkoló radar és még számos extra csomagban.
Egy-két kedves figyelmességet már észrevettem, ezekről később írok majd, ha túl vagyok 1-2 ezer kilométeren és valódi tapasztalatokról számolhatok be, folyt.köv...

A pontszámok egyelőre néhány esetben csak középértékre lettek beállítva, mert hiába nincs tapasztalatom kötelező választani, ahogy minimum 4000 km-es futást is be kell írni, pedig szerintem a választás oka, az első kilométerek tapasztalata is érdekes lehet.(Ezúton is üdv a fejlesztőnek)

Egy büszke VII.-es Golf tulajdonos szerint ez csak egy drága Golf, aztán beleült és belátta, hogy ég és föld a két autó. :-)

Egy hét és 1000km után:

Szórakoztató mikor"trabant-üzemmódban"megy-lekapcsol 2 hengert és 70km/h órás sebességnél 3 liter(!) fogyaszt. Ez persze nem életszerű használat,de 140-nél,tempomattal is 7 liter körül alakul, kb 2400-as fordulaton. Hiába a kis motor a 7sebességes automata váltó jót tesz neki. Agilis,néha túlságosan is érezni az elsőkerékhajtás befolyását, de még szoknom kell. A váltó gyors,pontos,de alkalmanként kézire állítom. A legnagyobb jóindulattal sem mondhatnám, hogy a motorhang akusztikus élmény,de aranyosan morog mikor felpörög. Egyenletesen húz csak az indulásnál nem elég finom,de lehet, hogy még szoknom kell.
A start/stop rendszer nem a kedvencem,a kocsifelhajtón egy pillanatra megállva is képes lekapcsolni a motort, induláskor azonnal kikapcsolom,csak a dugóban araszolva aktiválom.
Nagyra értékelem az átlátható műszerfalat, a műszerfalban gombnyomásra eltűnő színes navit/kijelzőt és a belső ledes (hangulat)világítást,ezek pihentetővé teszik az éjszakai vezetést is.
Az én magasságommal bőven kényelmes,de lehet, hogy egy 180+ cm embernek már rövidek az ülőlapok.
A parkolóradar túl aggódós, már folyamatosan sípol és a kijelzőn is azt mutatja, hogy nincs több hely, pedig dehogynem!Ezt is szokni kell.
Téli gumival(Continental) 180km/h felett is stabil az útfekvése és még az ócska magyar utakon sem zörög benne semmi,sehol.(Ez persze jogos elvárás,de elég sok gyártónak nem sikerül)
Én beértem az alap hi-fivel,mert különben nem lehetne benne pótkerék,de számomra ez is megfelelő.Csatlakozik az Iphonehoz, sd kártyát is olvas és kellemesen szól.

2015 március 17.

Nyilván senki nem veszi komolyan a gyárak városi fogyasztási adatait,de a budapesti dugóban ez az autó is megeszik 9 litert!Ha lesz türelmem majd kipróbálom a start/stop használata mennyit változtat a fogyasztáson.

Az autósok/gyalogosok egyszerűen nem hiszik el, hogy egy audista is lehet udvarias, félve jönnek át a kereszteződésen v a zebrán ha jelzem, hogy elengedem őket. Dolgozok az imidzs javításán! :-)

2015 április 10 3000km felé közeledve

Megkapta a nyári gumikat, érezhetően jobb a tapadás és halkabb, ez persze minden autónál így van.
A budapesti araszolós dugóban az idegesítő start/stop rendszert aktiválva is 9 liter felett fogyaszt, ráadásul mivel autóstársaink a pirosnál állva is képesek 30 másodperc alatt kb 3-4 métert előre gurulni(ezt soha nem értem meg) azon kívül, hogy indulásnál ránt egyet az autón nem hiszem, hogy sok értelme van.
Még mindig nem barátkoztam meg az induláskor tapasztalható rántással, hirtelen kapcsol egyesből kettesbe, utána viszont a többi kapcsolás simán, gyorsan történik és ha játékos kedvében van az ember kézi állásra kapcsolva valóban élmény az s-tronic váltó!
Fontolgatom a teljesítménynövelést, az ABT 180+ lóerőt csal elő a motorból garanciavesztés nélkül...


Továbbra is hozza amit vártam tőle, sok extra, aránylag fürge, csendes, nem feltűnő és hosszú utakon takarékos is. Nekem megér +2-3 litert, hogy nincs traktorhang, hogy egyenletes a teljesítmény és az ára is kb 1 millióval kedvezőbb, mint a dízelnek.

2015 május, 5000km

Az egyetlen zavaró elem a váltó. Nem vagyok kezdő vezető,számtalan automata váltós autóm volt már,de ezt valahogy nagyon nehezen szokom meg és várhatóan még nehezebben szeretem majd meg. Már kiismertem,de az induláskor tapasztalható rántás bosszant, a start/stop rendszer Budapesten teljesen felesleges.
Néha,mikor a navi nem ismer egy utcát/címet elgondolkozok, hogy megérte közel 500.000 Ft-ot...Ha őszinte vagyok nem, mert aránylag ritkán használom és a telefon is tud navigálni.
(Ha valaki le tud mondani a naviról és az automata váltóról máris több, mint 1 millió Ft-al beljebb van.)
Az elsőkerék hajtás nekem továbbra sem a szívem csücske,de majd ha jól megy sorom átnyergelek egy 1.8 quattrora.

Ezektől eltekintve hibátlan,szerethető,kényelmes,fürge és valóban úgy ad minőségi élményt, hogy nem irigykednek az autóstársak.



6 hónap után, közeledve a 10 ezer kilométerhez:

Hála a jó magyar utaknak néha már kicsit zörög a futómű,ami mégiscsak vicc egy prémium autónál, alkalomadtán elviszem majd a szervizbe...

8200 km-nél kigyulladt az olajlámpa, 1 litert kellett utánatölteni, a szerviz szerint ez normális-szerintem meg nem,ahogy a 30 ezres olajcsere periódusban sem hiszek,de a 4éves garancia időn belül várhatóan úgyis lecserélem.

Úgy érzem nem a magyar utakra és nem magyar közlekedéskultúrához illő ez az autó.

2016 január, 14.000km

Hosszabb utakon nagyon megnyugtató vezetni és aránylag dinamikus is,csak magasabb autópálya tempónál fogy el az ereje.
A jobb oldali tükör nem billen le parkolóállásba ha rükvercbe kapcsolok, a hidegben néha nyikorog valami az utastérben, alkalmanként zörög a jobb első biztonsági öv és az agyamra megy az elsőkerék hajtás-ez utóbbi persze nem az autó hibája:)
Apró bosszúságok,de én már nem vesződök velük,hamarosan jön az új A4-es quattro,de az már egy másik ítélet lesz...

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat,SuperB,Antara,Insignia stb. Következő autója? új A4 Q
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 2012 (2012)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)