A legjobb plug-in hibrid
Szöveges ítélet
A feleségem 1.2 TFSI A1-esét cseréltük erre, mert érkezett az első baba. Azt tudtuk, hogy benzines lesz, és azt is, hogy szinte csak városon belül lesz használva, ezért a benzinesek mellett a hibridekre is ránéztem. Milyen szerencse, hogy a vidéki városunkon belül jött fel ez a csodaszép autó...
Kívülről pazar az e-tron S-line-hoz hasonló felszereltsége, 18-as felnikkel, alacsonyabb kasznival (gyárilag ültetve), és belül is teljes S-line-nal. Nagyon eltalálta az Audi ezt a modellt kívül és belül is. Az S sportülések kényelmesebbnek bizonyultak, mint a 4-es BMW M ülései. Teljesen meglepett, hogy az autó milyen finoman kezeli az úthibákat a 18-as felniken, pedig sok gumi nem jutott rá. Kis kompakt mérete ellenére az A3 egy A6-hoz méltó kényelmet ad, persze csak ilyen magas felszereltség esetén.
A feleségem hetente 1-2 alkalommal tölti otthon, éjszaka felrakja, reggelre kész. Ez nyáron olyan 36 km-t jelent, télen 28-at (kinn parkol a hidegben). Rendesen könyörögnöm kell neki, hogy használja a benzinmotort is, nehogy baja legyen a mellőzés miatt. 100-as benzint tankolunk bele, mert az 3 helyett 6 hónap alatt romlik csak meg. Az extrém sok városi használat miatt gyakorlatilag 99%-ban elektromosan van használva.
A 204 LE kicsit még túlzás is ebbe a kisautóba, ha nekilépünk, eszméletlen jól gyorsul. Kanyarban kicsit érződik, hogy nehezebb a gép a nem-hibrid társainál, de az akkupakk nem jelent egyéb hátrányt, hacsak az nem hátrány, hogy 40 literes benzintankja van. Hibrid módban valóban olyan 3 liter körül fogyaszthat, de ritkán használjuk úgy, vagy EV módban van, vagy HYBRID HOLD módban, amikor sima 1.4 benzinesként inkább 5-6 litert kap be. De a benzines módot kb az esetek 1%-ában használjuk, hosszabb utakon, évente egyszer.
A rengeteg extra (keyless go, metálkék fény nagy navi, S-line, sávtartó, automata távolsági fény, LED lámpák, gyári vonóhorog, stb) ellenére komolyabb hangrendszert nem kértek bele, de a gyári gyönyörűen szól. Kellemes mélyek, dinamikus hangok - az is lehet, hogy ez valami upgrade volt, csak nem branded, és nincs ráírva semmi.
A feleségem annyira fanatikusan imádja ezt a kocsit, hogy ha valaha eladjuk, csakis újabb A3-at tudok elképzelni neki. Az autó hibátlanul működik, pedig rettegtem a bajaitól, úgy néz ki feleslegesen. Az elektromos autózást pont erre (és az ennél kisebb) méretű autókra korlátoznám, itt van igazán értelme, nem a SUV-okban, amit az emberek inkább hosszabb távon használnak.
Hibalista
- Bal hátsó lengéscsillapító csereérett lett 179.000 km-nél. Addig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ring Autó Veszprém. Autót szerelni tudnak, korrektek is, de az Audi connected szolgáltatásához annyira nem értenek, ezért nem 10.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 179000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A1 | Következő autója? | A3 ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
