Jó lehet, de nem mindenkinek
Szöveges ítélet
Életem második autója, 2006-os Swift volt előtte aminek a létező összes típushibája nálam jött elő, de ezt majd egy másik népítéletben.
Röviden a sztorim:
Két fontos szempontom volt vásárlás előtt: Automata legyen és benzines. Évi 10-15 ezret járok maximum, arra dízeles fölösleges lenne. Amikor ezt megtaláltam volt fent hahun egy Lexus CT200h is, pont olyan amilyet elfogadtam volna, de 1 millióval több volt mint ez, nem fért volna bele kényelmesen, így hát elmentem ezt megnézni, teljesen rendben volt, meg is vettem. Gyertya, olajcsere és uccu neki. Néhány ezer kilóméter múlva megcsörrent a lánc. Miért? Hiszen csak 96 ezer van benne. Ennek nem számít, bármikor megcsörrenhet, biciklilánc. Tízezerrel később kicseréltettem, 400 ezer forintért, azóta minden oké. De ez egy vicc, felháborító hogy így kiengedték a gyárból ezt a motort. Az 1.8-2.0 Tfsi-kről ne is beszéljünk. Erősen gondolkodok, hogy eladom márpedig azért, mert:
- Mivel kokszosodik fáj a szívem városban használni, és nem szeretnék pár ezer kilóméterenként 60-70ezret egy szívósor diózásra elkölteni.
- Mivel a multitronic után ez a második legrosszabb váltója a VAG-nak, félek hogy a rövidtávok, dugók miatt idő előtt széthullik ami ismét egy költséges kiadás (akár 1 millióig).
- Ha pályán megyek vele 7-7.5 a fogyasztás, ha városban akkor is ennyi vagy 1 literrel több. 3-4 falu/város között viszont 90es tempónál kifejezetten jól fogyaszt 5.8-6.5 de ott nem tudom normálisan kihuzatni, ismét félek, hogy kokszosodik.
Nekem nem való, de kinek való akkor? Hol lehet úgy használni, hogy minden az autó kedvére játsszon és ne hulljon szét semmi idő előtt? Soha nem fogom megtudni, nem is baj.
Egyébként a típusról:
Pozitív:
- Kényelmes, jó benne utazni.
- A relatív kis motorhoz képest meglepően fürge, előzésnél soha nem kellett gondolkodnom, kiszámítható.
- Az automata váltója finoman vált és a hét sebességnek köszönhetően a fogyasztáson is lehet spórolni.
- Átlagban jó a fogyasztása.
- Jól pakolható, két bicikli elsőkerék nélkül befért, különösebb matekozás nélkül.
- Viszonylag jó anyagokból van a beltere, nem recseg ropog semmi.
Negatív:
- A lehetséges problémákból nem feltétlenül van sok, de azok annál költségesebbek lehetnek.
- Ha nem volt benne vezérlés cserélve és százezret elfutott már, tárt karokkal várhatod mikor csörren a biciklilánc.
- Ha nem volt megfelelően cserélve a váltójában olaj várhatod mikor áll meg alattad az autó és hívhatod az ismerősöd, hogy vigyen el hitelt felvenni.
- Kokszosodik ha túl sokat megy városban.
- Idegesítő a katalizátor előfűtés hidegindításkor, ha elakarod adni megijeszti a vásárlót, ha te vagy a vásárló pedig vakarod a fejed, hogy mégis miért ingadozik az alapjárat és miért pöfög az autó fél percig mint egy rossz dízel. Nyugi, ez normális, nem mindig csinálja.
- Érzékeny a motor, bizonyos futásteljesítmény fölött tízezrenként KELL benne olajat cserélni, ha nem akarsz gondokat. Legjobb ha az elejétől max 15 ezrenként volt benne cserélve, akkor még a lánc is megúszhatja egy ideig.
Jó autó, de nem mindenkinek. Ha nem számít, hogy egy kifejezetten érzékeny kis motorra (lehet, hogy) kell annyit vagy mégtöbbet költeni mint egy nagyobb szívó konstrukcióra akkor ez a te autód. Én úgy vettem ezt a majmot, hogy volt pénzem banánra viszont erre az autóra őszintén szólva én sajnáltam ennyit elkölteni. Ahhoz nekem túl puritán, a motor sem nyújt annyit, hogy jó szívvel költsek rá milliókat.
Tehát maradjunk annyiban, hogy ez egy kifejezetten jó kocsi is lehetett volna, ha nem azok tervezik a motorját/váltóját akik. :)
Én egyébként összességében szeretem/szerettem és ajánlanám is bárkinek akinek elnyeri a tetszését, viszont a lehetséges hibaforrásokat, típushibákat mindenképp érdemes tudni, hogy ne érjen meglepetés.
Természetesen biztos vagyok benne, hogy vannak akiknek soha semmi különösebb gondjuk nem volt a sajátjukkal, én az egésznek a (kevésbé) rossz oldalát írtam le, mert ezt még előttem itt senki nem tette meg. Ha megteszik, lehet nem vettem volna ezt a típust.
Hibalista
- Vezérlés csörgött -> csere -> 400.000 Forint - Váltóolaj csere -> 90.000 Forint - Ezeken kívül csak az átlagos kopó dolgok lettek rajta cserélve.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
