DSG-Ipari hulladék
Szöveges ítélet
Szép, kényelmes, igazi női autó. Három ajtós, ez nem praktikus, de jól néz ki. Feleségemnek vettük, 3 év alatt 26.000-et tett bele, szóval nem nagyon volt "ütve" , városi kocsinak használja. Illetve használná, ha a DSG váltó meg nem adta volna magát a garanciaidő után 3 hónappal. Azóta szenvedés a használata, menet közben elveszíti a sebességfokozatot, roppant balesetveszélyes így használni. Az importőr szerint egy új váltó 1,5 millió bele, de "méltányosságból" csak a felét kellene fizetnünk. A szervíz segítőkésznek mutatkozik, bevállalna ő is kb. 20%-ot, de még így is 500ezer esne ránk. Érdekes módon a megrendelésekor a DSG (szitokszóként) felára csak 410ezer volt a kéziváltóshoz képest. Írtunk az Audinak, de nem nagyon reagált eddig a direkt megkeresésre. Ja, az audi.de site-on nem lehet itthonról direktben felvenni a kapcsolatot a vevőszolgálattal, Magyarország nem szerepel opciós helyként....
A haladás technikája szlogen köhög egy picit ebben az esetben, azt gondolom, hogy 26 ezer kilométerrel nem kellene, hogy gond legyen egy fődarab térítésmentes cseréje. Következik a német és a magyar fogyasztóvédelem és ügyvéd, valamint a nyilvánosság bevonása az ügybe. Hadd tudja meg mindenki, hogy messziről kerülje el ezt a márkát és ezt a váltót, ha nem akar magának gondot a garanciaidő letelte után röviddel.
Hibalista
- 15.000 kilométernél (2011 tavasz) a motorvezérlés zavarodott össze, garanciában javították, rá egy hónapra főtengelyszimmering, szintén garanciában javítva. 2011 augusztusában motorvisszajelző lámpa jelzésére SW frissítés, majd ez 2-3 hetente ismét, aztán kiderült, hogy a váltót cserélni kell. 27.000 km volt a kocsiban. Azóta ezzel lassúzunk az importőrrel. Természetesen nem írnak le semmit, a szervízen keresztül üzengetnek, hülyítenek. Gyakorlatilag semmi írásos nyoma nincs az egésznek, illetve nem kaptam meg kérésre sem a szervíztől a közöttük zajló kommunikációról szóló írásos anyagot. Lehet, hogy ezt így kell csinálni??
- Nem tudom átállítani azt, hogy "Megérte a pénzét?" igenről nem válaszra, pedig nagyon-nagyon nem érte meg az árát. Illetve ha két darab DSG váltót kell beszerezni hozzá 3,5 év alatt, mint a mi esetünkben, az azért el kell, hogy gondolkoztasson sok embert erről a dologról.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 28500 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | akármelyik, sok év garanciával |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (2.3/10) |
