2.0 TDI: Városban dinamikus traktor, autópályán nagyon kellemes útitárs, Még családnak is megfelelő
Szöveges ítélet
Ismert volt a kocsi előélete.
Fele Budapest fele vidék használat mellett:
-Dinamikája untig elég, már 1200 fordulat körül elkezd húzi, 1500 felett igazán, de 2000 fölé nem angyon szükséges vinni.
- Autópályán kifejezetten kellemes útitárs, 140-150 körül kellemesen lehet beszélgetni, minimális szélzaj van.
-Városban nem annyira kényelmes már :) : Sztem négyhengeres dízelhez városban sokkal kényelmesebb az automata. Folyamatosan jár a váltó, a rövid áttétek miatt. Másrészt nem egy francia rugózású autó és kicsit ráz a kocsi a kellemes pesti utakon.
- Ami komfort-hiányt mondhatok, az ülőlap nem elég hosszú, illetve nem lehet meredekebbre állítani, így a comb alsó harmada a levegőben lóg, itt jól jön a tempomat, és akkor tudom kicsit pihentetni hosszabb úton.
Motor szinten (fórumok alapján a megbízhatóság) messze nem az élmezőnyt jelenti a 2.0 pdtdi, viszont egyelőre lekopogom, semmi. Hozzáteszem, hogy a CR (közös nyomócsöves dízelhez képest)sem dinamikában, sem fogyasztásban nem marad alul (egy tizedet sem), a megbízhatóbb 1.9-es már jóval kiforrottabb technika, dinamikában sem lehet nagy diferencia, szóval érdemes arra is figyelmet fordítani.
Motorilag amit lehet kifogásolni az e rezonancia. Olyan mint egy traktor, hangos, és füstöl is, bár ha gyakran autópályáznak vele, és néha 3000 fölé is felvisszük a fordulatot 5-10 percre akkor elég sok korom távozik, és utána már sokkal kellemesebb mögötte autózni. Csak városi használat azt hiszem nem sok örömet okoz a motor számára.
A fogyasztása a vártnak megfelelő:
Télen, főleg Budapest.: 6.0
Nyáron fele Bp fele vidék: 5.5
135000 átlag 5.6l/100km
nyáron klímával teljesen megpakkolva, autópályán sem ment 6.0-6.3 fölé a fogyasztás. Nyári Bp-i dugó klímával a (Rákóczi úton délután) 7.0-7.5 az aktuális. 8 fölé még soha nem ment, ez tetszik benne.
Az ülésfűtés nagyon praktikus, javaslom
2 dolog még:
Mivel sokat használom városban és főleg az első pár hónapban, miután a kocsi hozzám került, gyakran szerettem 1500 alatt tartani a fordulatot, lámpánál állva gyakran pár másodpercre kisebb zakatolás (fokozott rezonancia) jött be a motortérből. Pár hét utánaolvasás után elkezdtem 1500-2000 fölött használni az autót, jobban kihuzattam, és meglepetésemre jelentősen csökkent a rezonancia, érezhetően jobban érzi magát... :)
Ettől függetlenül az elköv néhány éven belül kettős tömegű lendkerék csere aktuális lesz. A szerelő szerint egyébként még megfelelő használat mellett 60-80000 km simán elmehet gond nélkül, utána meg lutri egy kicsit.
Minden az évi futásteljesítményen múlik, évi 10000 alatt sztem teljesen felesleges.
Én szeretem!
Hibalista
- Bal tolató-lámpa kontakthiba,...35000 km alatt egy alkalommal jelentkezett, forumokon olvastam is róla, hogy néha bosszúságot okoz - Csak a kötelező : kopó alkatrészek. 120000 vezrműszíj csere vízpumpával. - Eddig nem várt negatív fejlemény nem történt.
Ide hordtam szervizbe
Érd: B.Z és D.THát nem voltak meggyőzőek!Kértem, hogy ha már ott a kocsi nézzék már meg a bal első izzót, mert vakítja a szembejövőt... Mondták, persze, majd megnézzük... azóta is nézik.. A másik szervizben (zugló) megemlítettem a dolgot, a srác odament 1 perc és megigazította, mellesleg megmutatta, hogy hogyan férhetek hozzá az izzóhoz.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
XIV. Bp Csömöri útKorrektek, nem dolgoznak drágán és gyorsak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 190 2.0E | Következő autója? | Q5 tetszik, vagy ha a mostaninak vmi baja lesz akkor átpártolok a japánokhoz :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
