Ugró Nyúl
Szöveges ítélet
Hosszú spórolás után az első autónk egy A3 lett (Suzuki Ignis kárára), abból is az erősebb 1.9 TDI 110LE-vel. hasznaltauto.hu -ról vettük. Előéletéről annyit tudunk, hogy céges autó volt 8 éves koráig, majd autókereskedésbe került, onnan az előző tulajhoz, aki ~2 évig "nyúzta", majd jöttünk mi.
Feltételezhetőleg a kereskedést is megjárt kocsi km órája nem a valóságot tükrözi, így csak a tényekre hagyatkozhatok (amit az óra mutat).
Szerencsére extrákkal jól el van látva (lévén, hogy Brill Kft. céges kocsi volt): bőrülés, ülésfűtés, gyári tolatóradar, GPS-es nyomkövető, gyári váltózár, stb.
Amikor elhatároztam, hogy kocsi "kell", megkérdeztem a barátomat ő mit ajánl. Mivel ő már jó ideje "dízelpárti" egyből rávágta, hogy a VW-konszern 1.9TDI-seiből bármelyiket ajánlja, ami kinézetre és állapotra megfelel.
Hosszú tanakodás után lett kiválasztva Ő, megjártam pár autókereskedést, autópiacot, de a legtöbb eléggé lestrapált állapotban volt. Tehát ~fél év nézelődés után került képbe a fent említett Ugró Nyúl. :)
Amikor megvettük, eléggé körbenéztük, ismerőssel átnézettük, rákötöttük számítógépre is, hogy "lássuk" a turbó állapotát terhelés alatt. Szinte hibátlan volt (leszámítva azokat a jelenségeket amik a korral járnak).
Amit már akkor is láttunk rajta, hogy a komplett féktárcsa+fékbetét szettet cserélni kell, ezt a vételárból le is alkudtuk :)
Akkor nem nagyon vettünk észre rajta komolyabb hibát, minden forgalomban való használathoz szükséges eszköz működött rajta.
Nagyon jó érzés volt végre saját autót vezetni, azok közül is egy kicsit magasabb presztízsűt. A motor pöccre indul -20°C-ban is, nem zajos, csak olyan "dízelesen" zakatol :)
Mivel nem vagyok sem én sem a barátnőm az az idegbeteg vezető fajta, így kényelmesen (olyan nyugdíjas tempóban) közlekedünk vele, persze az üzemanyagtakarékosság is elég erősen nyom a latba (most hogy 300FT felett az olaj ára, pláne) :(
Az Ugró Nyúl becenevet a jól működő turbó miatt kapta, ugyanis a 235Nm-es nyomaték egy határozott gázadásra "előbújik" a motorból és az ülésbe tapaszt.Mivel még csak 3 hónapja használjuk, sokkal többet nem igazán tudok róla írni. Hosszú (2-300km-es) úton is kényelmes, nem zsibbadok bele az ülésbe. A 6 hangszórós + mélyládás gyári hifi jól teljesít, a 17"-os kerekek jól tapadnak.
Később UPDATE-elem majd, ha lesz több tapasztalat...
Hibalista
- féktárcsák, fékpofák elöl-hátul (~65.000) - ablaktörlő lapátok elöl-hátul (~3.500) - fékpofarögzítő csavar "kilazult" (~1.500)
Ide hordtam szervizbe
Salgótarján
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S8 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
