A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 (1996-2003)

A3 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető, igényes, de nem rakéta

Szöveges ítélet

2008 nyarán vettem, 1999-es gyártású 5 ajtós modell.
Véletlen esett a választás erre a típusra, alapvetően nem Audiban gondolkodtam, de amint képbe került, nem tudtam szabadulni tőle.

Alapvetően a többi poszt által említett negatívumok persze ebben az autóban is megvannak, hogy csak párat említsek: elektromos ablak probléma, kissé akadozó váltó, ingadozó alapjárat (abszolút nem vészes), a 8 szelepes motor okán viszonylag nagy fogyasztás, csomagtartó zár néha 1-1 alkalomra meghülyül, stb.

Mindezek ellenére, ha nem vár tőle csodát az ember, akkor ez az autó szépen teljesíti az elvárt dolgokat. Az 1.6-os motor nem váltja meg a világot, de kényelmesen el lehet vele közlekedni. Szerintem leginkább az 5. fokozatot és az autópályát szereti, a gyorsulgatás nem az erőssége. Ha nem tudnám, hogy "csak" 1,1 tonna, azt gondolnám, hogy nehéz az autó a motorjához képest. Pedig egyszerűen ilyen a karakterisztikája - ez nem 16 szelepes erőforrás.
Ha hajtja az ember, persze 3500 felett rendesen erőre kap, és megjelenik a 145 Nm nyomaték, országúton 3-asba visszakapcsolva bármilyen előzés prímán végrehajtható, de ilyenkor számoljunk azzal, hogy a fogyasztás is rendesen megnő stb...
Nekem meg valahogy alapból nincs kedvem kitaposni egy 10 éves blokk lelkét (csak néha :))

A kormányzás precíz, bár a budapesti úthibákon (eklatáns példa a Róbert Károly körút) a futómű keményen visszaüt. A hátsó helykínálat (főleg a lábtér) nevetségesen kicsi, de hát ez nem egy Skoda Superb, ezt tudjuk.

Valaki írta előttem, hogy ha ennek az autónak megadjuk a megfelelő gondoskodást (Castrol Magnatec 10W-40 olaj használata, szűrőcserék időben, nem széthajtani), akkor a világból is kivisz. Egyszerű, de nagyon időtálló konstrukció ez a motor, alátámaszthatom.

A váltója az 1-2 fokozatokat nem nagyon szereti, meg kell tanulni helyesen fokozatba tenni (főleg lefelé kapcsolásra érvényes), a hirtelen mozdulatokat sosem díjazza. Ez konstrukciós hiba, előttem többen leírták már a problémát. Főleg télen, hidegben tapasztaltam ezt.

A beltér viszonylag igényes (több barátom is megjegyezte, hogy az autó se belülről, se kívülről nem tűnik annyinak, mint amennyi idős papíron), ennyi idősen is inkább kellemesnek mondanám a belső alap-illatát, a zajszigetelés príma, többen dícsérték a bentre beszűrődő motorhang kellemes tónusát. (Amíg le nem húztam az ablakot :))

Szeretem továbbá az autóban a mély üléspozíciót (194 cm vagyok), szerintem a Concert II cd-s hifi is jól szól, bár nem vagyok egy audiofil.

Összességében jól összerakott autó, érződik, hogy odafigyeltek a tervezésnél, és "prémium autónak" gyártották. A magas fogyasztáson (város-autópálya kombó 8,5l-el) kívül érdemi hibáját nem tudok felhozni.



Hibalista

- A jobb első ablakemelő állandóan kontakthibás (a motor jó) - hiába csinálták meg, egy idő után ismét előjött. Mivel klímás a kocsi, nem nagyon törődök vele - bal egyben jobban zavarna ez a hiba.
-
- A műszerfallal volt az egyetlen nagyobb mizériám - melyet a központi műszeregység kontakthibája okozott. Az immobilizer állandóan letiltott indításkor, már gyanakodtunk mindenre, de aztán kiderült, hogy egy forrasztási hiba a probléma, amely újra és újra elszakad (az immo "agya" a műszerfalban van). A megoldás több forrasztási próbálkozás után egy teljes óracsoport-csere lett. Nem volt olcsó, de azóta pöccre indul, mindig.
-
- (A régi óracsoportnak az üzemanyag szintjelzője rossz volt - ez az első tank benzinem elhasználásakor okozott egy nem kívánt megállást, mivel nem akart az 1/3-os állás alá csúszni a szintjelző, pedig kiautóztam az utolsó cseppet is...aztán a műszeregységgel cserével a hiba megszűnt)
-

Ide hordtam szervizbe

Cseke Zoli - egyenes, jó szakember, a VW csoport minden autójához ajánlom (www.csekezoli.hu)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 151000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Audi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 1996

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)