Szerethető, igényes, de nem rakéta
Szöveges ítélet
2008 nyarán vettem, 1999-es gyártású 5 ajtós modell.
Véletlen esett a választás erre a típusra, alapvetően nem Audiban gondolkodtam, de amint képbe került, nem tudtam szabadulni tőle.
Alapvetően a többi poszt által említett negatívumok persze ebben az autóban is megvannak, hogy csak párat említsek: elektromos ablak probléma, kissé akadozó váltó, ingadozó alapjárat (abszolút nem vészes), a 8 szelepes motor okán viszonylag nagy fogyasztás, csomagtartó zár néha 1-1 alkalomra meghülyül, stb.
Mindezek ellenére, ha nem vár tőle csodát az ember, akkor ez az autó szépen teljesíti az elvárt dolgokat. Az 1.6-os motor nem váltja meg a világot, de kényelmesen el lehet vele közlekedni. Szerintem leginkább az 5. fokozatot és az autópályát szereti, a gyorsulgatás nem az erőssége. Ha nem tudnám, hogy "csak" 1,1 tonna, azt gondolnám, hogy nehéz az autó a motorjához képest. Pedig egyszerűen ilyen a karakterisztikája - ez nem 16 szelepes erőforrás.
Ha hajtja az ember, persze 3500 felett rendesen erőre kap, és megjelenik a 145 Nm nyomaték, országúton 3-asba visszakapcsolva bármilyen előzés prímán végrehajtható, de ilyenkor számoljunk azzal, hogy a fogyasztás is rendesen megnő stb...
Nekem meg valahogy alapból nincs kedvem kitaposni egy 10 éves blokk lelkét (csak néha :))
A kormányzás precíz, bár a budapesti úthibákon (eklatáns példa a Róbert Károly körút) a futómű keményen visszaüt. A hátsó helykínálat (főleg a lábtér) nevetségesen kicsi, de hát ez nem egy Skoda Superb, ezt tudjuk.
Valaki írta előttem, hogy ha ennek az autónak megadjuk a megfelelő gondoskodást (Castrol Magnatec 10W-40 olaj használata, szűrőcserék időben, nem széthajtani), akkor a világból is kivisz. Egyszerű, de nagyon időtálló konstrukció ez a motor, alátámaszthatom.
A váltója az 1-2 fokozatokat nem nagyon szereti, meg kell tanulni helyesen fokozatba tenni (főleg lefelé kapcsolásra érvényes), a hirtelen mozdulatokat sosem díjazza. Ez konstrukciós hiba, előttem többen leírták már a problémát. Főleg télen, hidegben tapasztaltam ezt.
A beltér viszonylag igényes (több barátom is megjegyezte, hogy az autó se belülről, se kívülről nem tűnik annyinak, mint amennyi idős papíron), ennyi idősen is inkább kellemesnek mondanám a belső alap-illatát, a zajszigetelés príma, többen dícsérték a bentre beszűrődő motorhang kellemes tónusát. (Amíg le nem húztam az ablakot :))
Szeretem továbbá az autóban a mély üléspozíciót (194 cm vagyok), szerintem a Concert II cd-s hifi is jól szól, bár nem vagyok egy audiofil.
Összességében jól összerakott autó, érződik, hogy odafigyeltek a tervezésnél, és "prémium autónak" gyártották. A magas fogyasztáson (város-autópálya kombó 8,5l-el) kívül érdemi hibáját nem tudok felhozni.
Hibalista
- A jobb első ablakemelő állandóan kontakthibás (a motor jó) - hiába csinálták meg, egy idő után ismét előjött. Mivel klímás a kocsi, nem nagyon törődök vele - bal egyben jobban zavarna ez a hiba.
-
- A műszerfallal volt az egyetlen nagyobb mizériám - melyet a központi műszeregység kontakthibája okozott. Az immobilizer állandóan letiltott indításkor, már gyanakodtunk mindenre, de aztán kiderült, hogy egy forrasztási hiba a probléma, amely újra és újra elszakad (az immo "agya" a műszerfalban van). A megoldás több forrasztási próbálkozás után egy teljes óracsoport-csere lett. Nem volt olcsó, de azóta pöccre indul, mindig.
-
- (A régi óracsoportnak az üzemanyag szintjelzője rossz volt - ez az első tank benzinem elhasználásakor okozott egy nem kívánt megállást, mivel nem akart az 1/3-os állás alá csúszni a szintjelző, pedig kiautóztam az utolsó cseppet is...aztán a műszeregységgel cserével a hiba megszűnt)
-
Ide hordtam szervizbe
Cseke Zoli - egyenes, jó szakember, a VW csoport minden autójához ajánlom (www.csekezoli.hu)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 151000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
