Hajtás=QUATTRO
Szöveges ítélet
Előző autóm szerepel a népítélet rovatban (SAAB 9-3), és amikor új autót kerestem a fő szempont azon járgány negatív pontjainak ellensúlyozása volt (magas fogyasztás, megbízhatatlan működés, magas fenntartási költségek). Soha nem akartam AUDIt venni, mondjuk, mert ´népszerű´, és mert népautó, aztán végül mégis lábra jött egy.
Ezt a gépet ismerőstől vettem, svájci importból származik. Teljes a felszereltségi lista (napfénytető, bőr, xenon, összkerékhajtás, tempomat, fűthető ülés), mondjuk a (gyári) automata klíma utólag lett beszerelve. Nagyon jók, jól tartanak az enyhén kagylósított ülések, bár nekem a gerinctámasz kifejezetten hiányzik, nem tudom, talán túl magas vagyok (1,9m) - de egy 500km-es út 1 megállással nem esik nehezemre.
Szubjektív, de kívülről még mindig időtállóan szép a forma - a xenon fényszórók és a sárvédő szélesítés miatt sokszor valószínűleg nagyobb márkatársnak néznek pályán ha utólérek valakit, mert általában fénykürt nélkül lehúzódnak. Természetesen ez NEM versenyautó, és nem is érdemes úgy használni. A teljesítmény (132LE) nekem elég, bár az összkerékhajtás miat viszonylag lassan indul be az élet, csak 2200tól húz úgy ´rendesen´, és 3600 fölé nem érdemes pörgetni, de pl városi közlekedésben már 2000nél elválthatok, akkor is fel tudom venni a ´normál´ ritmust. A vége óra szerint 215, de akkor már eléggé hangos. Erről jut eszembe, a zajcsillapítás egész jó, de ilyen borzasztó dízel kerregést (0-60kmig) csak a PDTDI tud sztem. Az összkerékhajtás csillagos ötös, ritkán veszi észre az ember, csak akkor tűnik fel a létezése, amikor a SAABbal 80al bevehető kanyart 110el abszolválom félelem nélkül. A rövid tengelytáv miatt rossz úton kicsit pattogós, pedig csak 16"-os kerekek vannak fent, illetve a futóműve elég kemény - bár nekem nem jön be a C5-ös ringatózás. Az autó az tapadjon :)
Egyetlen komolyan idegesítő probléma (számomra), hogy kicsi belül. Mögém SENKI nem fér be - bár nem vagyok taxis - és néha azért előfordul hogy többen megyünk/mennénk valahova. Persze ez a városi közlekedésben előny, hiszen könnyebb parkolóhelyet találni. Mondjuk a csomagtartó pont elég, de csak a csapotthátú kivitel miatt.
A fenntartásáról nem tudok bővebben mesélni, iszonyú keveset fogyaszt. Van, hogy tankolás után a comp. 1150 megtehetőről regél, 55 literből, mondjuk ez mese, de 1010km az eddigi rekord - forgalmas autóút. Az átlag hogy 800km-et megyek mikor kigyullad a lámpa (benzinkutas nem a barátom :)). A biztosítás relatív magas, az olajcsere szűrőkkel drágább volt, mint a SAABé (ezen azért meglepődtem). Mondjuk ezt szívesebben fizetem, mint az állandó szervizelést, trailerezést. Összességében mindenkinek ajánlom, aki nem nehéz terepen, hátul egy fél disznóval szokott közlekedni - megéri a pénzét.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
maszek VW/AUDI/SEAT/SKODA szervíz, Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 9-3 2.0T SE | Következő autója? | fogalmam sincs |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
