A viharos TDI építés amely nem készült el
Szöveges ítélet
Nos!
Amikor tombolt a TDI építés őrület akkor eldöntöttem, hogy veszek egy A3 8l tipus sima TDI motorsat nem PD-t (utólag bánom nem PD-t vettem nem kell félni tőle könnyebb építeni!! ). Elképzelésem alapján 250+ lóerő feletti teljesítmény szerettem volna belőle kihozni.. szóba se jöt más típus... A Golf IV fapad fos Ibiza szintén és meg kicsi is.. A4/A6 nehéz passat 3bg szintén nehéz... Tehát maradt a kis A3.Megvolt a tipus és hogy TDI mindegy 90 vagy 110 le csak jó legyen.. elmentünk elég sokat megnézni de mind szar volt.. A végén a lakhelyem találtam egyet amit nem igazán szerettem volna mert sokaltam az árát ami 950,000 ft volt.. (2015ben egy akkor már 17 éves autó na mindegy ennyibe kerültek) 900ért el is hoztam megvolt az öröm.Az autó pár apróság kivételével hibátlan.
2015 December: Na de aztán.. 1 hetes volt előzés közben 110nél betilt vészüzem... turbo csere mert azt hittük lukas az aktuátorban a membrán de olcsón találtam egy kevesett futott csigát fel is került... megint tiltott... közben kiderült, hogy az N75 szelepnél valami hozza nem értő szarul dugdosta vissza a csöveket, oké hiba megszünt repeszt 190el is nem tilt.. plusz kap egy olajcserét szürőket.. ez még 15ból kedvezménnyel megvan, a vége fele már ennyiből nem volt meg :D olaj márkát váltott és viszkozitást az új tőkék miatt de ezt majd később... :)
2016
-Január: 1 hétig nem én használtam aztan beültam szépen búgott a szervószivattyú na gondoltam azt is cserélhetem akkor.... tartályba belenéz üres majdnem teljesen.. vasánap éjszaka volt szerencsére csak benzinkút volt nyitva 1 liter vettem 5000 körül volt káromkodtam is rendesen... feltöltöttem mert kellett a kocsi kb 1nap és ki is nyomta az egészet újra... kormánymű kiszed-- 45,000ért felujítva plusz akkor már lengőkarban 4 szilent csere mert öreg.. persze az előző tulaj azt állította cserélve volt de mindegy... kicserélve plusz futmő beállítás most járok kb 1,1nél lassan átírással...
Február:
a fék szar nagyon... fog de érezhetően rázza a kormányt.Semmi gond kapott 2 új delphi tárcsá plusz betétet.. 1000km és megint rázza.. az előzőtt felszabályoztattam aztan vissza lett rakva és jó lett.. egy darabig de majd később..
eltelt pár hónap nem igazán voltak problémai itt kapott előre 2 facelift lámptát szebb lett sokkal és elulra kapott facelift ködlámpás koptatót (kb 20 volt a lámpa bontottam de ki lett baszva mert nem segített rajta a polír..)
2 hónap után vettem 2 db depos első faces lámpát mert a gyári 15 éves hella szart sem ér már 40 körül volt a 2 lámpa de nagyon szépen világitott a gyüjtő lencse benne ;)..
a Fék megint kezdett rázni sajnos nem értettem miért a tárcsát ledobtam kapott 2 db textar tárcsát.. jött a nyár Lementünk barátokkal asszonnyal horvát tengerpartra már amikor oda értünk rázott a fék megint.. itt már kezdett felbaszni nagyon 2 havonta megeszi a tárcsákat...
Na elegem is lett augusztusban vettem előre egy komplett féket 1.8T audi alől ami már nagyobb és vastagabb is 280x20 a gyári ez 288x25... csonkállvány+nyereg+ nyeregtartó gyári ATE tárcsa plusz ATE betét (100,000) egyszer se volt utánna gondom rá :)
Szerencsére a kipufogó leszakadt akkor már steenless steel kell alá kapott is egy 60-es nyitott rendszert a végén egy gyári PD dobbal 50 körül állt meg a mutatvány mert normális szakember csinálta.. a kuplungom is szarakodott akkor már az is csere...
Szerencsémre 1 tömegű lendkerék volt benne így csak szerkezet+ csapágy + tárcsa kellett de akkor már kevlárt kapott amivel sose volt gond azon kívül hogy 2 hetente meg kellett égetni mert rángat egy idő után de utánna fasza ;) 300 lovat bír bőven jó volt..80,000 körül állt meg(váltó olajat megvettem de a mai napig a garázsban van:) ) aztán vagy 3 hidrotőke megadta magát akkor már mind a 8 csere na ezt nem én csináltam mert akna nélkül szar volt kuplungot cserélnem elvittem szerelőhöz aki vezérlést is cserélte mert az is megtörtént 223,000nél (167,000nél volt előtte contira cserélve ) amikor kijött a gyári kuplung akkor már tudtam hogy nem tekert az autó hanem valós a km később géppel is rálestem és tényleg igaz a méter benne csak szar gazdái voltak...
A tőkés mutatvány 50 körül állt meg.. kapott 17es felnit és új nyárigumikkal az kb 120 volt mindennel mert a felniket cseréltem nem került pénzbe de javitani kellet mindet sajnos ezzel is beszoptam OOHHH IGEN :D... itt már a 2 millát meghaladta (nem mindenhez írok árat bocsi :) ) még azért leszopatott hátul a bal hátsó kerék csapágy megvettem (15 körül van ) abs gyűrűvel van egybe nem nehéz cseréve... de sajnos itt veettem észre, hogy a féknyergem kuka.. vettem 2 zsír új gyárit tényleg gyárit ami nem felujútva volt 100 euroba került simlisen :) de még kellett hátra 2 tárcsa plusz betétek és a kézifékem is szar volt akkor már kötél csere is.. ez itt 80,000 volt összesen mindennel hátul meg a 2 szilent maradt de lusta voltam már rá és nem voltak csere érettek.. kapott egy 40/40 ültetést is itt már haladtam már csak cooler turbo adagoló és csúcsok voltak hátra.. már nem vágytam 250+ pacira csak haladjon jobban.. (közben volt bennt azért egy saját készítésű box ami azért 20 lovat adott kb és elég szépen haladt a 131-es pd passatok A6-k kikaptam rendesen az A3 volt ami megtudott rakni meg egy golf IV is csak ott nem volt pilóta :D :D
jött a tél... nem indult ejjj verjem bele de untam már kapott 4 új gyertyát plusz onindito megadta mágát fel lett ujitva 5000- volt az anyag mert a bendixet nem cseréltem ( kellett volna mert 2017 marciusban az ukrán határon megadta magát :D )
lassan véget ér 2016 és itt jártam eddig 2 millió felett mindennel... mert kellett szévlédőt cserélni mert repedt volt új akksi télen nem indult a régivel.. kapott 3 ágú bőrkormányt másik 15ös felnit új téligumikat...
16 decemberében azért még előlről egy jogsi nélküli robogós belement (kp-ba kifizette) majd amikor össze állt az eleje 20 percre rá hatulról belement a fábia a seggébe... el se hittem ilyen nincs itt már eldöntöttem eladom, mert nincs vele szerencsém.. de még bizakodtam
jöt a 2017 reménykedtem, hogy jobb lesz és végre elkezdhetem építeni a motort, hogy erősebb legyen.. de nem így történt... Elől az egész kibaszott futómű megadta magát..... 60,000 szia.. szilentek minden szétszakadt... ez 2017 február körül volt... már nagyon faszom kivolt az egésszel agyaltam hogy eladom de már sok munka és pénz volt benne a barátok mondták nem érdemes eladni...soha nem hagyott ott sehol az én lustaságom miatt nem tudtam reggel elindulni vele de van másik kocsi elmentem azzal( hozzá teszem ez egy Renault Twingo ami 1 évesen került hozzánk és összesen nem kellett 15 év alatt 500,000 forintott költeni rá szóvel lehet szidni a francia autókat a nagy német buziknak amúgy... ).
Aztán jött a tavasz mindenki bizsereg jöttek elő a szebbnél szebb autók találkozók lassan kezdtek beindulni de.. kiment a xenon benne kicseréltem itt már mintha egy kibaszott táborban lennék olyan volt szerettem az autót de kicsit már undoradtam tőle.. se veled se nélküled....
Na eljött a március... meghírdettem 900-ért az alatt nem akartam adni mert 2,4 millánál jártam már de autó nagyon egybe volt kasznin pár dolgott kellett volna fényezni még plusz a motor tuning de már sokba volt és nem akartam rákölteni mert 3 milla felé ugy megyek ahogy az alő van írva ha elkezdem a tuningot.. ( nem kókányolt tuning lett volna mint a S&C cikkben is leírta a srác az olcsó húsnak híg a leve. )
Volt érdelődő de nem jött el senki..
Áprilisban levittem az árát szépen lassan 730,000ig de ez már olcsó volt .. azért tempomatos fasza álloptú kevés volt de rátudtam mert újabbra vágytam :)
Senki nem jelentkezett egyáltalan ennyiért a kocsiért keveseltem is... nem hirdettem tovább gondoltam megpihentetem
Így is történt májusban meghírdettem 900,000ért 3 nap múlva Budapestről eljött 2 srác meg is vették tetszett nekik ( nem csodálom amennyi pénz meg energia bele volt rakva... )
Elvitték, utolsó kört elmentem vele ők jöttek utánnam ott már valami nagyon fura érzésem volt és nagyon szomorú hangulat lett a kocsiban (egyedül voltam)
Rossz döntés(napon keresztül agyaltam, hogy vissza vásárolom) volt éreztem, hogy oda adtam nagyon sajnáltam is 3 napig nem tértem észhez mindig kerestem a helyén de már nem állt ott az első 3 nap rossz volt nélküle de belekezdtem az utód keresésbe itt már nincs kritérum sok fiatal és benzines ennyi... nyugalomra vágyok egy darabig :) na meg motorra ... de mindegy..
Aki végig olvasta ezt a cikket (lehet sok mindent amit cseréltem le se írtam)
és azt meri mondani, hogy olcsó az ilyen autók fentartása az rugja saját magát fejbe es menjen aludni.. mert nem nem az..
olcso alkatrészt felesleges venni hozzá mert kiköpi.. nem mondanám azt se, hogy olcsó lenne az alkatrész hozza , mert nekem az olajcsere 25,000 körül volt kedvezménnyel mindennel együtt csak az anyag...
Az 1.9 TDI építés már leáldozóban van megvolt ennek is szépsége igaz én egy felkész projectig jutottam de szép volt azért :)
Eredetileg a tervem : garett 2260v + 0.28 csucs+ cooler + 11x3.2 adagló de nem sikerült :)
De sok sikert mindenki és kitartást :) :D
Hibalista
- Turbo, Önindító, futóműben minden ami létezik, kipufogó, hengerfej, klíma, féknél a nyergek egyébb sallangokkal, kb minden tönkre ment az autóban mi tönkre tudott... - Hozzá tenném hogy minden alkatrész 30-50% kedvezménnyel vásároltam a munkadíj pedig kb 80,000 volt összesen mert 3x javította más!!!!! ha még azt is számolom akkor 2,4 milla plusz az én munkadíjjam vagy 500,000 - olajból liqui moly 5w40 mindig man filterekkel ! ezt szeretik ;)
Ide hordtam szervizbe
Én javítottam.2x egy maszek szerelő csinálta megvoltam vele elégedve :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 195000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corsa | Következő autója? | Fiesta |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
