Stadt-Spähwagen
Szöveges ítélet
Igazából nincs értelme sok írni róla, mert nem nagyon van hibája. Egy azért van, az oszlopok elég vaskosak, így különösen előrefelé nagyon kell figyelni oldalra. Részben a vaskossága miatt és a formája miatt egy kicsit katonai felderítőkocsis.
A fogyasztása verhetetlen, nem véletlenül... alumínium karosszéria, kiváló forma(a cW érték 0.25 !), korszerű diesel motor.
A motor hangja olyan amilyen, 3 hengeres diesel. Szerencsére mivel ezt a motort jelen esetben egy Audiba szerelték, nem nagyon lehet hallani a csúnya hangját, mert nem spórolták ki a szigetelést, mint az azonos motorral gyártott VW-ekben és Skodákban. A teljesítményre mondhatnánk, hogy kevés, mert csak 75 ló ereje duzzad a kis motorban, csakhogy a 75 tagú ménes mellé jár még 195 Nm nyomaték is, az autó súlya csak 1030kg (pont, mint a mazda mx5-ösé), így összességében igen fickós az A2-es.
Fogyasztása városban 5.0-5.5 liter, országút 3.5-4.0 liter, autópálya 130 km/h-nál 4.5-5.5 liter. Olaj is fogy egy kicsi, de a PD jellegéből adódóan ez normális jelenség, számszerűsítve kb. 1 liter/10ezer km. CO2 emisszió különben 116g/km nem csak ma, hanem volt már 2000-ben is, amikor elkezdték gyártani ezt a típust ezzel a motorral!
A gyári Audi Chorus Hifi 8 hangszóróval szépen szól, bár kicsit sok benne a mély, de lehet rajta állítani. Hátul van egy 6-s CD tár is a csomagtartóban így bőven van mit hallgatni.
Felszereltsége hibátlan. A teljesség igény nélkül, ABS, ASR, ESP, digit. klíma, 4 lufi, elektromos ablakok és tükrök, alufelni, stb.
Igényes a beltér, jók az anyagok, és ami fémnek néz ki az mind polírozott fém, és nem műanyag!
Mennyi hely van benne? Tekintettel rá, hogy a szóban forgó autó eleve négy üléses, igen kényelmes persze szigorúan csak 4 embernek. A hátsó ülések eleve jóval lejjebb kerültek, így a fejtérre sem lehet panasz. A csomagtartó 390 literes alapból(!), ha minden igaz, ebben a kategóriában hasonlóra csak az A-classe képes. Az Open Sky panoráma tetőablak pedig még szellősebbé teszi a belteret, lévén az egész tető üveg, és jókora szakaszon kinyitható. Kívülről is megjelenést ad az autónak, mert kvázi bicolor lesz tőle az autó.
Az autó fenntartása olcsó, éves szervibe kell csak elhordani, fogyasztása nagyon alacsony, biztosítása és az adója sem vészes. Páratlan autó mind a mai napig. Sajnos megelőzte a korát úgy 10 évvel ezért a viszonylag szerény legyártott darabszám.
Hibalista
- egyszer egy hosszabb út közben elment párszor a turbó, végül kiderült az egyik turbócső tömítetlen - kicserélték a csövet a szakszervizben 1300 Ft-ért
-
- jobb első kormányösszekötő csere, ami 8000 Ft volt
-
- első fékbetétek 45 ezer km-nél, 21ezer Ft volt
Ide hordtam szervizbe
Eller Bosch Car Service Pécs - megfizethető és jó szerviz
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Vörös Autóház Pécs - drága, mint minden márkaszerviz, de jó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | német vagy olasz autó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
