12 évesen is feltűnő
Szöveges ítélet
Az autó 2006 nyarán vásároltam öt évesen, németországból behozva, szervizkönyvvel, 59e km-rel. Azóta 101e km-t mentem vele. Olajcsere, 10e km-enként. Sok gond nincs vele így nem véletelen, hogy még 2009-ben is a német megbízhatósági teszten a kisautók között az első lett!
Szóval az üzemeltetése nem nagyon terheli meg a gazdája pénztárcáját. Az enyém 1.4-es benzines (75LE), direkt ilyet is akartam, mert nem nagyon szeretem a dizeleket azok úgyanis bonyolúltabb szerkezetek és, ha meghibásodik rajta valami akkor húzósabb számlát is eredményezehet a javítása. De ne értsenek félre nem szólom le a dizel A2-eseket, mert azok is nagyon jók, csak én benzines párti vagyok. A vegyes fogyasztásom nyáron klímával, 205/40R17-es kerekekkel 90-100-as országúti tempóval 6,0l/100 km, télen 15-ös virsli gumival ugyanez a mutatvány 5,4l-t eredményez. A menetteljesítménye szerintem jó, mivel nem száguldozok vele és föleg egyedül, illetve plusz egy utassal használom többnyire főutakon, így nekem elég a 75LE, de ha kell az egyes fokozatokat 4000 fölött pörgetve lendületesen is lehet vele autózni. De abban a ritka esetben amikor négy esetleg öt (forgalmiban négyszemélyes) személlyel használom, szerintem már egy kicsit lusta, ilyenkor jó lenne, ha 1.6FSI-s lenne (ez a legnagyobb motor az A2-be, 110LE). Valamint autópálya tempónál, ill. 3000-es fordulat fölött jócskán megnő a fogyasztás, és elkezdi csipegetni az olajat is. Komolyabb emelkedős autópályás szakaszokon (pl. Ausztria), nem tudja tartani a sebességet tempomattal, ill. padlógázzal sem. Szóval pályázni nem való a kis benzines motor miatt.
A helykinálat szerintem kiváló négy személy kényelmesen elfér, a csomagtartó 390l-es, dupla fenekű, 6 jól megrakott sporttáska simán elfér. Egy valami zavar benne mégpedig a vaskos "A" oszlop, elég nagy teret elvesz a látómezőből, ami miatt kerültem már meleg helyzetbe.
Kivülről szerintem szép és időtálló formája van, így 12 évesen is sokan megnézik. Szeretem, hogy nem tömegautó (160e-et gyártottak belőle), a "testvéreket" mindig köszöntöm egy fényszóró kacsintással.
Összeségében egy kíváló nagyon szerethető autó, mindenkinek csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Satbilizátor gumigyűrű csere, 2x: 2007, 2010. - Hátsó csapágy, és gyertya csere: 120e km-nél. - Légzák visszajelző kontakthiba, egy sprézés megoldotta. - Féklámpa kapcsoló csere, 3 alkalommal. - Hátsó lengéscsillapító porvédő gumi csere. - Első féktárcsa + betétek cseréje + hátsó fékdob ellenőrzése, lengécsillapítók cseréje: 130e km. - Vezérlés, vízpumpa csere: 60, 140e km-nél. - Szélvédő csere: 158e km-nél.
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 59000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 101000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Twingo 1.2 16V | Következő autója? | Audi A4 Avant 1.8/2.0 TFSI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
