Töhötöm, aki feltámad csipkerózsika álmából
Szöveges ítélet
No, az autót 2007. októberében vettem. Jó vétel volt, mert az azóta kiderülő errorokat leszámítva igencsak jó állapotú a gép. A szekeret kb. 1 évig nem használták, ez azért látszódott is az első tesztmenetkor. Kb. 2 hónapot meditáltam és informálódtam, mire megvettem. Tény, hogy a 120-as Szkádrakéta után ez egy királyi fészek, a felszereltsége igazán jó (klíma zsír!).
De voltak jelek, ami alapján sejthető volt, van valami gigxer. A vétel után megejtettünk egy komplett szervizelést, melyben a teljes vezérlés lett kipofozva, összes szűrő és az ÖSSZES folyadék cseréje (szörnyű volt a fék-, a hűtőfolyadék, valamint a pollenszűrő állapota), kuplungcucc teljesen cserélve. A hangja nekem sem, és a szerelőszakimnak sem tetszett, ezért elballagtam egy BOSCH brigádhoz, ahol kifaggatták a gépet.
Itt derült ki, hogy az előtöltés szabályozó potis mágnesszelep egyik vezetéke meghalt, ezért volt fos az előtöltés, no meg a gép hangja. Előző gazdája úgy próbálta sufnizni, hogy állított az adagolón. Banyek... Miután ez helyreállítva, a gép suttog és el kezdett menni, ahogy kell. Egyébként minden más tekintetben (p. csúcsok, adagoló, izzítás, kompresszió, veszteség) a mocija tökéletes állapotban van.
A "hirtelen sokktól", amit az okozhatott, hogy megvettem és használom a műszert, megadta magát a turbo. Teljes álcázás! Nem hallod, nem látod! Úgyhogy lesz még vele meló, de ezután csak jobb lesz. Az autót azért vettem, hogy még jó sok évig használjam.
A gépről még. Atomkényelmes, nagy böhöm, felszereltségben nagyon ott van, ami hiányozhat a kényes ízlésűeknek: ülésfűtés, tempomat, meg ilyenek. Avant lévén akkora a raktér, hogy egy kisgyerek komplett cucca (babakocsi, játékok, szerkók, mindenféle doboz, egyéb zsákok) pikk-pakk elfér benne.
Most várom, hogy a fogyi lejjebb menjen egy picivel, és a megmaradó apróbb bibik is ki legyenek küszöbölve.
Így, a hibáival együtt is megérte megvenni. Szerethető.
2009. március:
A vétel óta belesurrant ~50000 km, szinte észre sem vettem. Volt tavaly nyáron egy erdélyi túra, cirka 3000 km-rel, azt sem mondta, hogy fapapucs. Az olajat, szűrőket szigorúan 8000-ként cseréltem. Mint kiderült, nem a fékkapcsoló okozta a torpanásokat és enginecheck-lámpát, hanem a szervófék vákumdobja. Ritka hiba. Mivel nem húzott vissza a fékpedál, ezért hitte azt a CPU, hogy gázadás mellett fékezek, ezért vette el a gázt.
Van még egy piszlicsáré hiba: valamelyik ABS jeladó rakoncátlankodik, emiatt piciny tempónál recseg a cucc. De megoldjuk ezt is izibe (amint lesz rá időm).
A kormolás (mert azért van, aki szerint egy dízel sosem füstöl, hazudik) ellenszere az EGR-szelep lekötése. A zöldek tiltakozhatnak, de a tény tény marad: jóval kevésbé füstölög a gép, mivel több levegője van elégetni a gázolajat.
Most még tervezek egy kis erősítő kúrát, és akkor lesz teljesen űber. Nem mintha most sem lenne az.
Még mindig azt mondom és tartom: Töhötöm és úgy általában a B4-es Audik (főleg a TDI) nagyon eltalált berendezések. Éljenek örökké!
Hibalista
- - mágneses előtöltés szabályozó vezeték szakadt volt
- - a sok állás miatt - miután el kezdtem használni - ereszteni kezdett a turbo
- - valószínű, hogy a fékkapcsoló is halódik
- 2009. március:
- - nem a fékkapcsoló, hanem a vákumdob halódott
Ide hordtam szervizbe
Sebők Kft. Bp. XVII.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Bosch szakműhely Bp. XVII.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 157500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 l | Következő autója? | ezer évig semmi... esetleg még egy Audi... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
