A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1986-1991)

80 1.6td Comfort Edition 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Végelgyengülés...

Szöveges ítélet

Fasság' volt megvenni. Pont.

Kezdjük a kellemes emlékekkel... Szóval az alany egy az utolsó darabok közül a B3-as 80-as Audikból. 1.6td Comfort Edition, 80Le, nem űrrepülő volt, de szedte a lábát 180km/h-t gond nélkül megfutotta.
Kényelmes autó volt, csak pár extra (a fűtés kivételével egyébként mind működött!): 4el. abl. el. fűthető tükrök, el. tetőablak, plüss, kikapcsolható ABS, 4 tárcsafék, stb...
Vicc fogyasztása volt, nagyon keveset fogyasztott.
Új korában burzsuj, gazdaságos fürge gép lehetett.
Na és akkor:
425 ezer ft, első autó (bátyámmal közösen). Autószerelő képző.
Amikor megérkeztünk vele haza, már akkor ömlött(!) az olaj a szelepfedélnél. Csere.
Azt hittük jó lesz, nem lett, sőt, csak most kezdődött.
Folyamatosan jöttek elő a kisebb nagyobb hibák, veszettül kezdett rohadni a bal hátsó küszöb, feltehetőleg egy korábbi sérülés miatt, mert a másik oldal tökéletes volt. Szintén sérülés miatt, de "csüngött" jobb eleje, szemmel láthatóan, elsőnek azt gondoltuk, hogy majd megoldjuk, nem, ez ilyen. Az árát simán ráköltöttük szervizre.
Nem akarok minden sebet feltépni csak röviden:
Sztori 1: az okosok összecserélték a kerékcsapágy hangját és azt hitték, a váltóból jön, teljesen értelmetlen volt baszogatni a váltót... Furcsa mód, elvileg típus azonos váltó került alá, még is érezhetően rövidebbek voltak a fokozatok, és 150-nél nem tudott jobban menni, igaz nagyon jobban is gyorsult vele. Szóval, a váltó cserélve balfaszkodás miatt lett.

Sztori 2:
Egy időben a létező összes folyékony halmazállapotú folyadék elfolyt belőle, közéjük tartozott a fékolaj is...
-> Shell kút, kutas mondja : "ez jó lesz bele". Furán néztem mert automata váltó olajat adott, na de mindegy szükség törvényt bont alapon beleöntöttem. Hiba volt. Idővel megette a váltóolaj az összes tömítést a rendszerben, csere lett a vége. Szintén balf...kodás.

Valamiért a hűtővíz folyamatosan eltűnt belőle, bár nem füstölt fehéren. Biztos a hűtő a rossz. Kicseréltük. A víz továbbra is elfolyt. Termosztátot szintén, csöveket szintén (volt ami eldurrant magától is). Beletörődtünk. Mindig volt nálunk víz, akárcsak olaj.

És még sorolhatnám... Igazából, ezek és a többi, úgy gondolom nem konstrukciós problémák, mielőtt örülne magának a sok rossz májú, megkérdezném, 600.000 km után, milyen lenne az ő autójuk? Egyáltalán, egyben lenne még?

Aztán eljött a "vége", egy kora téli reggelen még sötétben, álmosan bátyám, a járó motorba beleejtette a rongyot amivel az olajat nézte meg, elkapta a vezérműszíj...

Utólag kiderül, az ég világon semmi baja nem lett, szíj vissza, megy tovább, de ettől függetlenül érezhetően minden porcikája elindult a vég felé, éreztük, meg kell szabadulni tőle, bármi áron. Aztán jött egy balek és elvitte gombokért, fél év múlva kivonták a forgalomból...

Aki ilyenen töri a fejét, nagyon nézze meg mit hoz a portájára, mert bár extrém tartós, de már eljárt felette az idő.

Most, hogy a képeket keresgettem hozzá, furcsa mód a kárpit a vezető ülésen, elég jól bírta a kiképzést, a következő autóimba harmada - fele km volt-van, és már viseletesek...

Hibalista

- A fél autót kicseréltük a 2 év alatt, ami elsősorban nem az autó hibája, hanem a trehány előző tulajok számlájára lehet írni plusz az irdatlan sok megtett kilométerek... - Csak néhány ami eszembe jut: - - első kerékcsapágy - - hengerfejtömítés - - vezérlés (görgő, szíj) - - vízpumpa - - termosztát - - generátorcsapágy - - ékszíjak - - akku. - - X2 főfékhenger + gumicsövek(sztori 1.) - - sebességváltó (sztori 2.) - - hűtő - - féltengely gumiharangok - - adagoló felútítás - - kinyomócsapágy - - kuplungtárcsa - - segédstabilizátorok - - fékbetétek - - szelepfedél tömítés ( csak a gumi lett a jó!) - - kb a fele ha eszembe jutott - - fékmunkahenger (hátsó) - - nem fűtött, de már ráhagytuk akárcsak az olajfogyasztást...

Ide hordtam szervizbe

Haver és mi.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Kecskemét "Ádám"...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1991
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra 1.4 8V caravan Következő autója? Golf 1.4 16V Variant
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1986

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)