A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1986-1991)

80 1.6 LS 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Egy öregúr utolsó fejezete

Szöveges ítélet

Szerettem. És ma, hogy leadtam a bontóban, még néhány könnycseppet is elmorzsoltam a szemem sarkában.

Pedig már rossz volt, kiöregedett. Szerteszakadt váltószoknya, szétfoszló kormány, a pedálok fele lekopott... sacc/kb. 500e km ezt teszi egy autóval.
És éppen ezért a derék német mérnökök büszkék lehetnek rá. A legkisebb Audi a leggyengébb motorral (1.6 benzin) és a legfapadosabb kivitelben elment félmillió km-t, és saját lábán ment volna a bontóba is, ha nem félek a lejárt műszaki miatti büntetéstől.

Vezettem néhány autót, de mind közül a legkényelmesebb ez volt. Egy fárasztó nap után elnyúlt az ember a vezetőülésben, és úgy érezte, hazaért. Persze a klíma hiánya meleg nyári napokon fájt, de ez már a fapados kivitel hibája.

Ami megdöbbentő volt: az az elegancia, amiből valamit még a végére is megőrzött. Lemosva, kiporszívózva, a műszerfalat áttörölve az kihúzta magát, és beleülve még mindig megvolt az "ez már autó" érzés. Nem tudnám megmondani miért. De ezt szerettem benne. Mint azok a rég ivágású öregurak, akik ugyan már bottal járnak, remeg a kezük és rosszul látnak, de a díszzsebkendőt még mindig egyetlen mozdulattal úgy tűrik a zakó zsebbe, ahogy neked 40 perc gondos hajtogatás után sem akar sikerülni...

Az 1.6-os benzinmotor és a négysebességes váltó amolyan komótos, nyugodt utazóautóvá teszi. A gyorsulás nem szögez az ülésbe (nem is várom), de autópályán felveszi a kényelmes 130-as utazótempót, és komoly brummogással tartja bármeddig. Volt ebben is valami kedves. Nem lehetett, de nem is akartál vele fiatalos hévvel rohangálni. Ez már egy, az élete vége felé közelítő öregúr volt, nem siet sehova.

Városban 10-11, országúton 8 liter körül fogyasztott, és ezer km-enként kb. 4-5 deci olajat, meg némi hűtővizet. Olyan ez, mint az öregeknél az egyre több gyógyszer. :)
A fenntartása nem kifejezetten olcsó, hiszen mégiscsak Audi. A vége felé persze már sűrűsödtek a szerviz-látogatások, de ez egy ilyen műfaj, vállaltuk az elején.

A horganyzott kasztni annak ellenére jól tartja magát, hogy az autó előtörténete aggasztó, a nyomokból ítélve legalább egyszer durván összetörték (az alvázon is látható módon).

Összegezve: ha tehetném, jó szívvel vennék még egy Audi 80-ast újonnan, klímával. George Clooney is biztosan tud még vonzó lenni, de férjhez menni a 25-30 éves változatához szeretne mindenki... :)

Mindenesetre attól tartok, soha olyan autóm nem lesz már, ami elmegy kb. 500e km-t.

Hibalista

- Minden, aminek a hűtővíz-rendszerhez köze van (kiegyenlítő tartály, tömlők, vízpumpa, ...) - összesen 50-60e Ft - Futómű: évente valami más (köszönet érte a kiváló budapesti úthálózatnak) - évi 20-40e Ft - Kipufogó és normál "kopóalkatrészek" (féktárcsa, olajszűrő, stb.) - - És a végén az elektronikusan szabályozott karburátor (!), ami a végét jelentette. Igazi ínyencfalat, szinte nincs ember, aki hozzá merne nyúlni. -

Ide hordtam szervizbe

Domonkos AttilaXII. Koszta J. u.Korrekt munka, az utolsó időkre jellemző "csak amire okvetlen szükség van" filozófia megértésével. :)A jövőben is hozzá fogok járni. Ez egyetlen gond, hogy túl sokan járnak hozzá, sorba kell állni... de ez valahol jót is jelent.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Budai LászlóIII. Remetehegyi útA nálam töltött 4 évet megelőző 10 évben ő viselte gondját az autónak, a korábbi tulaj szerint lelkiismeretesen, szépen.Sajnos az öreg lassan leteszi a lantot, más hely után kellett nézni.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 450
Megbízhatóság (6) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 2107 Következő autója? Volvo V40
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1986

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)