Az aranyos kis Quattro, a kanyarbajnok
Szöveges ítélet
Az autót nemrég vettem, így egyelőre a típus legendás megbízhatóságát és időállóságát tudom megerősíteni.
Fantasztikus, hogy a karosszéria lényegében teljesen rozsdamentes (és szerencsére nem volt összetörve, ami kisebb csoda...talán a viszonylag gyengébb motor miatt?)
A fényezése még most is nagyon szép. 10 évet simán letagadhatna, a dizájn meg örök.
Belül középautós a helykínálat, de pont elég. Nem egy nagy családi kocsi, természetesen.
Tekerős ablak, tekerős, húzható és dönthető tetőablak (aranyos!) centrálzár és immo az extralista.
A csomagtartója a Quattro hajtás miatt elég kicsike, de nem baj, nem is ezért vettem (320 liter kb., vagyis mint egy mai jobbfajta kisautó)
A quattro hajtás mesés (és persze hibátlanul működik). Óriási, ahogy a kanyarban hátulról is tol és olyan érzést közvetít, mintha a kocsi kifliként meghajlana a kanyarban.
A négyhengeres motor nem szedi fel az aszfaltot, kb. egy fwd 1,4-es vagy régi 1,6-os erejével viszi az autót, tehát közlekedni pont jó, sportolásra kevés lenne. Nekem tökéletes. Városban elkér 9-11 litert, külterületen 7-8-at. Vállalható.
A drága kipuff rendszert már vki kicserélte előttem, szerencsére, ahogy sok más korral cserélendő cuccot (hűtők pl)
A hajtáslánc örök (ha van benne olaj) a motor pedig 40k bontottan. A kocsi nem fog rozsdásodni...
és élmény vele minden perc.
Mi kell még? :)
--------
Néhány hónap és 2000 kilométert követően történt egy alapbeállítás is. A menetteljesítmények észrevehetően javultak és ezzel némileg nőtt a fogyasztás is - a lambdaszonda esedékes cseréjével állítólag újra 10 alá lesz vihető az átlag (80% Budapest...) Viszont így már meglepően komolyan megy a 90 lovával, nem gondoltam volna. Főleg 3500 felett indul meg, és kellemes az alapjáraton is már meglévő nyomaték (140Nm@3200).
Nagyon kellemes autó, továbbra is eszméletlen érzés kanyarodni vele. Nem zörög, nem cicereg, a váltója pedig határozottan és pontosan jár, jobb mint a legtöbb mai új autónak. Igaz, nincs benne légkondi, de nem is hiányzik, mert érdekes módon nem melegszik annyira, mint a mai kocsik. Csodálatos vezetni. Őszintén szólva, S6 és 100-as után nem gondoltam hogy egy ilyen kis egyszerű, "fapados" 80-as ennyi örömet okoz!
Mindent összevetve, ez a kocsi jóval több mint egyszerű helyváltoztatásra szolgáló autó: immár történelem, járműtörténeti kuriózum. Ezért megtartom és állapotát gyári formában őrzöm meg, illetve tartom majd karban.
Hibalista
- Hengerfejtömítésnél egy kicsit engedi az olajat kifelé - majd kezeljük. Mértéke csekély és nem sürgető.
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 193000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 100 | Következő autója? | Csakis Audi, mert tartós és fenntartható |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
