A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1986-1991)

80 1,8 Quattro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az aranyos kis Quattro, a kanyarbajnok

Szöveges ítélet

Az autót nemrég vettem, így egyelőre a típus legendás megbízhatóságát és időállóságát tudom megerősíteni.

Fantasztikus, hogy a karosszéria lényegében teljesen rozsdamentes (és szerencsére nem volt összetörve, ami kisebb csoda...talán a viszonylag gyengébb motor miatt?)
A fényezése még most is nagyon szép. 10 évet simán letagadhatna, a dizájn meg örök.
Belül középautós a helykínálat, de pont elég. Nem egy nagy családi kocsi, természetesen.
Tekerős ablak, tekerős, húzható és dönthető tetőablak (aranyos!) centrálzár és immo az extralista.
A csomagtartója a Quattro hajtás miatt elég kicsike, de nem baj, nem is ezért vettem (320 liter kb., vagyis mint egy mai jobbfajta kisautó)
A quattro hajtás mesés (és persze hibátlanul működik). Óriási, ahogy a kanyarban hátulról is tol és olyan érzést közvetít, mintha a kocsi kifliként meghajlana a kanyarban.

A négyhengeres motor nem szedi fel az aszfaltot, kb. egy fwd 1,4-es vagy régi 1,6-os erejével viszi az autót, tehát közlekedni pont jó, sportolásra kevés lenne. Nekem tökéletes. Városban elkér 9-11 litert, külterületen 7-8-at. Vállalható.

A drága kipuff rendszert már vki kicserélte előttem, szerencsére, ahogy sok más korral cserélendő cuccot (hűtők pl)

A hajtáslánc örök (ha van benne olaj) a motor pedig 40k bontottan. A kocsi nem fog rozsdásodni...
és élmény vele minden perc.
Mi kell még? :)

--------

Néhány hónap és 2000 kilométert követően történt egy alapbeállítás is. A menetteljesítmények észrevehetően javultak és ezzel némileg nőtt a fogyasztás is - a lambdaszonda esedékes cseréjével állítólag újra 10 alá lesz vihető az átlag (80% Budapest...) Viszont így már meglepően komolyan megy a 90 lovával, nem gondoltam volna. Főleg 3500 felett indul meg, és kellemes az alapjáraton is már meglévő nyomaték (140Nm@3200).

Nagyon kellemes autó, továbbra is eszméletlen érzés kanyarodni vele. Nem zörög, nem cicereg, a váltója pedig határozottan és pontosan jár, jobb mint a legtöbb mai új autónak. Igaz, nincs benne légkondi, de nem is hiányzik, mert érdekes módon nem melegszik annyira, mint a mai kocsik. Csodálatos vezetni. Őszintén szólva, S6 és 100-as után nem gondoltam hogy egy ilyen kis egyszerű, "fapados" 80-as ennyi örömet okoz!

Mindent összevetve, ez a kocsi jóval több mint egyszerű helyváltoztatásra szolgáló autó: immár történelem, járműtörténeti kuriózum. Ezért megtartom és állapotát gyári formában őrzöm meg, illetve tartom majd karban.

Hibalista

- Hengerfejtömítésnél egy kicsit engedi az olajat kifelé - majd kezeljük. Mértéke csekély és nem sürgető.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 193000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 100 Következő autója? Csakis Audi, mert tartós és fenntartható
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1986

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)