1 autó, ami meghálája a rá költött pénzt
Szöveges ítélet
Nos. Akkor kezdjük.
Régóta szánom magam erre az írásra.
Az 1.9-es Td Tipo-t váltotta le.
Miután a Tipot eladtam(végre, sokkal hamarabb el kellett volna...) autó után néztem. Nagyon sok Merci 190d-t néztem. Tetszett a hátsókerékhajtás. meg a Mercedes, mint név. De sajnos ebben az árkategóriában(500eFt) még a modelfrissítés előtti(89 előttiek) példányok embertelenül le vannak lakva. 1-2 elkeserítő példány megtekintése után(átlátszó ajtók, a mototrtérből jól láthatő első kerék- mind az embertelen rohadás miatt) elvetettem az ötletet. Jöttek az e30-as 324es bmw-k(természetesen d ill. td) a helyzet hasonló. 500 alatt nem sok egészséges volt. A nagy ccm is gond volt(2000 ccm alatt akaratam autót). Maradt a 3. német: AUDI. ccm stimmel(1.6 TD), rohadás alig-alig. árak: nem rosszak a dízelek és a turbódízelek között egy kis felár(kb 80-100eFt). De megéri. a TD főleg, a 80 lovas, kapkodja a lábát). Már vagy 2 hónapja nem volt kocsi, kezdett sürgőssé vállni a vétel. Találtam egy elfogadható karoszériásat, rohadás csak a műyanyag takaróelemek alatt a küszöbön, de nem kell cserélni. Elől egy kis koccanás nyomai láthatók(motorháztető eleje egy 5 cm-es szakaszon megnyomva, ill a zárhíd és a bal sárvédő közötti lámpatartó lemez cserélve+lámpa cserélt.) ez még belefért. Üzlet megköttetik. Irány haza. 1. csalódás: vagy a motor nem eredeti, vagy a váltó. 90-nél majd 3000-ret forgott a kicsi tádé. De emiatt ment is rendesen. Az egyik hengerben kicsi kompresszió, rángatott emiatt alapjárat körnéykén, és nehezen is indult, de a vételár feledette ezt hibát. Meg a gumik. a gumis hanyat esett, amikor a bal hátsó gumin 6(!!!)db foltot és egy sütést talált. Azért könyörgöm. Egy jó gumi a túlélés kulcsa. gumi csere, jófaja télire(télen lett véve). Váltót is találtam 40-ért.
Tényleg: eredetvizsga: minden elem eredeti, egy teljes fényezés volt a kocsin. Ne kérdezzék, miért fényezték...
A felttéelezett előélet: a kis 80-as eredetileg valamikor 89-ben göürdült le a futószallagról 1.6D motorral. turbó nélkül.
ehez volt fent a rövidebb váltó.
a motor kifeküdt, helyére jött a td.
A kaszni meg valószínű hogy 91-es-re cserélve.
Nem rossz, ugye?
De hagyjuk is a rossz dolgokat. (ugyonis nincs több)
A kocsi jól megy, a jó váltóval 5-öt eszik 100-on, átlag 100km/h-s tempóval.
A váltó jól megvezetett, jól kapcsolható.
A jógumikkal nem ráz a kocsi, a futómű elől jó, hátul is, csak egy kicsit egyszerű(majdnem lada kategória-cserébe nem fog elromlani)
A szervó túl erős, nagyon könnyű tekerni a kormányt bármilyen tempónál.
Parkolásnál viszont ez nagy előny .
Belselye szép, de a tetőkárbit az lóg.
Valami szivacsos izére van felragasztva a kárpit, a szivacs pedig szétmállott.
a műszerfal nagyon jó, kellemes anyagok mindenhol.
Az enyém fordulatszámmérős kivitel, digit órával, örülök neki nagyon, innen derült ki a váltó problémája is.
A kilóméteróra számlálója viszont nem számol. Cseredarab beszerzés alatt. 5-20eFt közötti kiadás forrástól függően.
És ami a legfontosabb tulajdonsága: ha valamit megcsinálsz rajta az úgy marad. Nem romlik el megint, nem romlik el megint valami más cserébe.
A tipo sajnos nem ilyen volt...
Szeretem. Mit mondjak még.
A hibákért elnézést kérek, de most az írás pillanatában 39 C-os lázam van.
Majd ha tudok, akkor javítok.
Üdv.
Ui: ebben a német autós dologban van valami. Tényleg jók.
Hibalista
- Vételkori hibák(előző tulaj hanyagsága miatt):
- -termosztát már 70C-on nyitott, csere (2x-is, mert az első gyári hibás volt)
- -Első szélvédő be volt repdeve-csere
- -váltó csere(de nem azért mert rossz volt, az áttétel nem passzolt)
- -km-óra számláló nem számol(oka: visszatekerték erős mechanikai behatásokkal a számokat)
- -1 hengerben kicsi a kopresszió
-
-
Ide hordtam szervizbe
Rokon: sokat kell várni mire rám kerül a sor(elvből nincs protekció nála) de jól megcsinálja
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Tipo 1.9 TD | Következő autója? | Audi 1.9 TDi vagy BMW 318 tds |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
