A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 1.6 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vas szekér

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött hogy saját autót akartam (ami nem a banké), olcsót mind vételár mind fenntartási költség szempontjából, nagyot mivel munkásautónak kell, így nem árt ha megbízható is.
25 éves vagy öregebb autóra a kötelező is nevetségesen olcsó ez is fő szempont volt, és ezáltal ezeket a szempontokat figyelem előtt tartva már nem sok alternatíva van: francia/olasz alapból kilőve: megbízhatónak kell lenni:)
japán se nagyon, 25 éves japánba "kevés" a városba 5 litert gázolajat evő tepsi, szóval marad a passat és az audi.
Már csak meg kell találni a megfelelőt... kb 1 hónapi nézelődés után ráakadtam: 1.tulaj (magyarországon) 93 óta, felújított motor, karbantartott, vonóhorog, stb, stb... az ár 200000, még aznap elmentem haverral megnéztük, tetszett lealkudtam kicsit és este már hazafele tartottam vele:)
A kocsin látszott hogy foglalkozva van vele, komolyabb kivetnivalót keresve se találtam rajta (ami látható/hallható hiba volt: két küszöbnél enyhén rozsdás de nem vészesen, jobb féltengely kopog ha csontig tekerem a kormányt).
Kívül szépnek mondható az állapota, szép sötétkék színű gyári!!! fényezés, 2 elem cserés volt azokon 1 árnyalatnyival sötétebb a festék de kitérdekel belülről ugyse látszik xD műanyagok, lámpabúrák szépnek, legalábbis a legtöbb ilyen audiéhoz viszonyítva, mind a 4 kilincs működik még:)
A motort az előző tulaj (93 óta volt nála idősebb úr, kímélte a kocsit, mint a mesében:) ) teljesen felújította, csak a blokk maradt, de azon kivül minden új, óra 0-áz, így 12500 km-rel vettem át a kocsit, szinte új xD (azelőtt Isten tudja mennyit ment 400000et biztos... )
Belül olyan amilyen műszerfal töredezett de áj dont ker hatalmas a hely belül, de tényleg ebbe aztán lehet tespeszkedni minden irányba, de nem csak elöl, hátul is.
az ajtók 90 fokba kinyithatók, van benne óra ( 2szer már járt is), hatalmas kényelmes fotel, nagy kesztyűtartó, szoval full extra.
Műszerfal világítás nincs (pedig 1szer szétszedtem az izzók égnek, csak valamiért a fényük nem jut el a műszerfalig:) )
de nem is hiányzik, km órát nappal se nagyon nézegetem az óra meg ugyse nem jó, egyedül a vízhőfokmérő nem látása zavar de ha bekapcsolom a belső világítást, akkor azért kivehető a homályból.
A kocsi vezetése nagyon könnyű feladat, bár nincs benne szervó, a kormány is könnyű, váltó nagyon jó, pontos, szarul gyorsul végsebessége is gatya (130 tól föjjebb még nem merészkedtem), de jó nyomatékos, párszor vontattam már vele autót is és utánfutót is, meg se kottyan neki.
Én nagyon szeretem vezetni, még 1szer nem éreztem nyűgnek a vezetését, pedig napi 100 kmt simán beleteszek minden munkanapomon.
Az előző autóm 1 számjeggyel feljebbi kategória volt árát tekintve (Rover 214), teleszervózott, kényelmes, kulturált kocsi volt, de valahogy annak a vezetését nem élveztem annyira főleg hosszútávon, pedig az ha nyomtam neki még ment is rendesen.
Az audiba viszont beleülök, nem érzem úgy hogy sietnem kéne bárhova is, mondjuk nem is nagyon lehetne vele:) szépen öregurasan elmászkálok vele xD
És a legjobb hogy 5 littyót eszik városba rendesen megpakolva (500l csomi az nem kicsi) ,létrával a tetején.
országúton képes még ennél is kevesebbet enni, folyamatos 80-90 tempónál pl. alig több mint 4 litert eszik!
Ehhez tegyük hozzá hogy 25 éves!! , fillérekből vettem kb, az alkatrész-árak nevetségesek, nincs havi törlesztés, kötelező kb 12000 1 évre, ez után nem tudom hogy mibe ülnék át szívesen, szerintem ameddig csak lehet megtartom.
1 haveromnak is van ugyanilyen, csak még 4 évvel öregebb, ugyanígy 1.6 d, a srác hozzá se nyúl, olyan hogy karbantartás, nem ismert szó nálla:) csak beleül megy vele, ezt már lassan 2éve csinálja vele és semmi, ugyanúgy megy, motor hibátlan, semmi baja. Persze ez nem követendő példa, de jó példa a kocsi igénytelenségére.
Szerintem jobbat nem is vehettem volna, bár még csak 20000 km-t pakoltam bele (4hónap alatt), szóval még változhat a vélemény, nem sok eséllyel bár, ha igen majd megírom:)

Hibalista

- Visszapillantó tükör belső állítójának a bovdenjének a tartója 8kis müanyag baszás) letört :)
- Amik meg lettek csinálva rajta:
- Kipuff 2 ször eltört, másodszorra kicserélték az egészet (30000)
- Műszaki vizsga előtt: Hátsó kerékcsapágyak, fékbetétek, fékmunkahenger, 2x kézifékbowden cseréje, elöl 1 szilentet kellett csak cserélni (össza 36000 ebböl 12000 munkadíj)
- Lakatolni kellett a 2 küszöböt, meg az alját pár helyen (10000)
- még a féltengelyt kell cserélni ...
- Nem hiba de ide írom: olajat 5000 km után ajánlott cserélni, szűrőt elég 10000-renként, ennek megfelelően járok el, az olaj 5000 körül van hozzá, a szűrők pár 100 ft-os tételek...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 12500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 214 SI Következő autója? nem tervezem eladni, talán mellé vmi quattro audi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)