Tervezte: Giorgetto Giugiaro, ez mindent elmond
Szöveges ítélet
Sok kilóméterrel vettük meg ezt az autót ez igaz, de már volt előtte Audis tapasztalatunk ezrét mertünk belevágni. Nem bántuk meg!
Azóta hogy lecseréltük egy Audi 100asra, nyilvánvalóan álíltható hogy ez az egyik legeygszerűbb, de legjobb kocsi. A cserére azért volt szükség mert összetörtem az autót:( Lejtőn mentem bele 40km/h val egy szintén 40el közlekedő 3 éves Opel Vectrába. Akkora volt a csattanás hogy szegéyn Audinak az A oszlopa is megrogyott, de én és utasom (be votlunk kötve) egyálltalán nem sérültünk!!! Az autómnak uygan elfolyt a hűtő vize és az ékszíjja is elszakadt, de saját lábán ment el a helyszínről. Igaz balra kanyarodni nem iagzán tudott, mert bele ért a kerék a kasztniba. Ennyit a biztonságáról.
Fogyasztása elképesztően jó szeritnem. Városban 7,5-8 liter volt, országutón 6 liter, autópályán 7-9 liter. Sajnos 140 körül rohamosan nő a fogyasztása, ez kb. annyit tesz hogy 160as utazónál 10 liter beszlopál.
Ereje meglepően jó. Jó nyomatékos alul, ezért lefulladni vele nagyon nehéz, még kezdőknek is. Hidegben, melegben könnyen indul. Az indító motor könnyen forgatja a motort. Végsebessége óra szerint 220km/h, ami még akkor is nagy szó ha tudjuk hogy kb. 10 %ot csal az óra.
Méretei elég jók. 4,5 méter hosszú, 500 literes csomagtartó. Kényelmes hely az utasoknak elöl hátul.
Az autó ugyan fapados, még szervó kormány sincs benne. De pont ez adja meg neki azt amit senki nem tud az Audin kívül.
közel 20 éves kora ellenére 3 év alatt semmi baj nem volt.
Köszönhetően, hogy karburátoros és nem injektoros. Kurblis az ablaka, nincs klíma benne, nincs fedélzeti benne, nincs semmmi benne a fékszervón és a hátsó ablak párátlanítón kívül. (ez jó is meg rossz is egyben amúgy). Szerencsére az Audi jó karbit csinált már erre az időre, agyonbonyolított vákumso cucokkal. De az idő megmutatta hogy jól eltatlált motor ez és karburátoros konstrukcióhoz képest erős.
Ezt az ítéletet mint emléket írtam róla. Mert a kocsi nagyon a szívemhez nőtt, és mert bár a 100as erősebb, több extra van benne és mindenben jobb, valahogy mégis msá ez. Az isemrseim, haverjaim is csak lassan szerették meg a 100ast. Mivel ez a 80as mégis csak rally legenda. És ezálltalá más vezetni. Sokkal filgránabb, sokkal könyedebb. Csak fapad. Amúgy ez a kocsi majdnem úgy gyorsul mint a 60 lóerővel, igaz 500 kilóval nehezebb Audi 100as! Aprkolni viszont könnyebb volt ezzel:))
Hajrá Audi
http://www.youtube.com/watch?v=RWqWprRRQoc
http://www.youtube.com/watch?v=yJjBzSKN7LE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=LuTc4VIdm-o&mode=related&search=
Hibalista
- - Öreg kora ellenére semmi!!!!!!!!!
Ide hordtam szervizbe
én magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 400000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1.9 CD | Következő autója? | Audi 100 2.0 E CD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
