A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 1,6 cc 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tengeralattjáró

Szöveges ítélet

Az autó 2007 júniusában került hozzám 165 ezer forintért. Ez a gömbölyű elötti, átmeneti kasztnis, nagy lámpás. Azért merészeltem megvenni, mert 18 évig szolgált egy 1.6 D a családban, és még van jelenleg is. Az autóm 1.6-os, benzines, kb. 75 lóerős,karburátoros. Nincs mit szépíteni, 23 éves autóról van szó. Hihetetlen ez a német precízitás! Az autón egy gramm rozsda sincs. Az előző tulajnál rátolt egy bő IFA, és beszakította a motorháztetőt, ezért barna.

Belsejéről csak annyit, hogy nem kell nagy igényeket támasztani, ez az autó annak idején közép-kategóriás autó volt, ilyennel a közép v. felsővezetők jártak.......
Semmi extra nincs benne, de akinek extra kell, üljön át egy Bentley-be. Egyszerű kezelés jellemzi, minden kézreáll. Váltója mértani pontosságú, egyedűl talán a hátrameneti fokozatot nehezebb az átlagosnál kapcsolni, néha sikerül berecsegtetni.
Plüss belseje van, kényelmes ülésekkel, hátul kartámasszal, sötétítővel. A műszerfalról annyit feltétlen érdemes megemlíteni, hogy óvatos kezeket igényel, ha oda be kell nyúlni. Elég kemények a műanyagok, hamar törnek.A világítása nem mindig érintkezik, de ez már a kornak írható fel. Pontos minden mérője és számlálója. Fűtés már 2 km-en belül van mínusz 15 fokban .
A kilicsek valami oknál fogva nagyon rosszak. Bontóban nem érdemes venni, mert lehetnek rajta repedések, s amikor felteszed, örűlsz, aztán az asszony akar beűlni, és a kezében marad.
Autósboltban rendeltem 2 első párat, 7000 a garnitúra, és még kulcs is van hozzá. Bontóból meg 4000/garn. Nem sok pénzben a különbség....
Pozitívum, hogy nem rozsdál. SEHOL! 7-8 éves izomastrák már szinte rohadnak.
Nagy, kb. 540 literes csomagtartóval rendelkezik. Negatívum, hogy a csomagtartó teleszkópja elgyengűlt, és így kicsit 50-es karral kell rendelkezni, ha tartani akarod egy be vagy kipakolásnál...-)))
Tankja nagy, 70 liter, na de az enyémét az előző tulaj kifújatta. Így 87 liter fér el benne jó kis szomszédos naftából.

Futóműve patent, nincs vele gond. Az első lengéscsillapítót kellett csak cserélni, kinntről 5000.-ból kijött. Már ráfér egy hátsó csapágycsere, ez még dobfékes. Itthon egy pár csapágy 3000, kinnt meg 2 pár 1300.- .Van különbség.

Mivel már unalmas, hogy csak jókat említek, térjünk rá minden autó szívére, a motorra.
Nem is volt vele gond fél évig, utána egyszercsak tavaly decemberben elkezdett dadogni menet közben, mintha ki akarna ugrani a motor a helyéből. Kicseréltem rajta a gyertyasort, jó lett, legalábbis ezt hittem. Másnap ugyanez. Poénból rátámaszkodtam a légszűrőre, és majdnem lefejeltem a motort! A Légszűrő alatt van a karburátor, a karbi alatt van a karburátor talp, és ez a talp a torokra illeszkedik rá. Ilyen tenyérnyi darab kemény gumi. Hát el volt szakadva. Fals levegőt szívott. Megvan a baj!
Használtat nem érdemes venni, meg japán utángyártottat sem. Na én a japánt vettem. 6000.- volt. Nem illeszkedett pont a torokra, ezért 4 helyen át kellett alakítani az eredeti lyukasztások mellett. Rátettük, passzolt. Ment 2 hétig az autó, semmi gond nélkűl télen, aztán megint dadog. A fejem akkora lett, mint az ifa pótkerék.
Nem volt melegség a kocsiban, hát gondoltunk a termosztátra.
Kicseréltük /700 ft az autósboltban/, és ahogy lenni szokott, nem állt meg a dadogás. Újra gyertyacsere./4000ft/
Meguntam, új kábelsor csere/4500 ft./
Megint dadogott, megállt a dadogás, újra dadogott.
Egyszer megállt, ez már januárban volt. Kiderűlt 2 pecen belűl:az elosztófedél alatti rotoron volt egy hajszálrepedés. Engem ha agyonütnek se láttam volna, a keresztfater látta. Egyébként mind ő cserélgette ezeket le, sorjában, és mára azt mondom, hogy neki hála, gond nélkűl megy a biederwagen:-)
Na, de ne térjünk el a tárgytól. Tehát rotor csere. 700-750 ft a boltban. Jó volt 2 napig, megint dadog.Elosztófedél, majd trafócsere. Ez már 2008.február elején volt. És ekkor csak poénból megnéztük a karburátort, hogy nem-e szennyes. Olyan tiszta volt, hogy öröm volt nézni.
Amikor megláttam a karburátortalpat, azthittem hozzáb*szom a boltoshoz. a 2 hónapos, 6000.-os talp el volt szakadva.
Másik boltba mentem, NÉMET utángyártottat vettem, és csodák csodája, oké lett. Ugyanúgy 6000.- volt, és ez pont illeszkedett. Elkezdtem rángatni a karburátort, és az egész autó mozgott, tehát pontosan odaillett a talp.
Ezután még egy elosztófedelet cseréltem 700 ft-ért, mert azon is volt egy repedés.
Majd ismét dadogott, de azért, mert szétégett a gyertya alsó csonkja, tettem bele ngk made in france /japant-t kellett volna.../ gyertyát, másnap lett, újra dadogott, és tiszta fekete lett az alja. Meguntam, vettem bele kinnt 1500.-ös zsigába valót/sbr made in frace/, azzal jó.

Az akksija adta meg magát, de ez természetes.
Olajat kb. 5000 km-ként cserélek benne, csak castrolt, 15W40-t, meg olaj, illetve légszűrőt. Fkpofákat fogok még rajta cserélni, és ennyi.

Fogyasztásáról annyit, hogy 80-90.-nél 7 liter/120 km. Nem megyek bele ilyenbe, hogy 6,8/100 km. Csak a tényleges adatot írom le! Meg annyi, mivel fiatal vagyok , 24 éves, vidéki, viszonylag sok a kötelező, 11512.- Múlthéten fizettem be a teljesítményadót, 5500.-

Látható tehát, hogy olcsón üzemeltethető, olcsóak hozzá az alkatrészek. De olyan kóklerek ne nyúljanak hozzá, akik"1200-es zsigát fejből összerakom", ez azért finom műszer.

Az enyémet keresztapa szereli, 10 évig volt autóklubban szerelő. Olyan még nem volt, hogy ránézés után ne csinálta vagy mondta meg, hogy mi baja van.... Ja, korábban 18 évig volt ugyanilyen dízel audija, tehát ismeri. Na ő összerakja fejből. Az autót egyébként öcsém használja, tehát 2 ilyen van a családban.

Az a helyzet az ilyen autóval, hogy csak olyat érdemes venni, aminek ismered az előéletét. ilyen szabolcsi, vagy hajdúsági már ki van nyírva. Sokan visszaélnek ennek a márkának az elpusztíthatatlanságával, aztán hajlamosak nem karban tartani.

Hibalista

- Első lengéscsillapító - kinnt 5000.-...
- Karburátortalp - 6000.-
- Rotor - 1400.-
- Elosztófedél - 700.-
- Gyertyák - 5000/garn.
- Gyújtókábelek - 4500/garn
- Trafó - bontottan 2000.-
- Komplett kilincsszett - 7000 kulccsal az első kettő
-

Ide hordtam szervizbe

Családon belüli szerelő, nincs olyan, amit ő nem tud megjavítani

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1985
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Kadett Következő autója? Csak Audi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)