Örök szerelmem az elnyűhetetlen
Szöveges ítélet
Életem legjobb választása volt ez az autó! Ezen a kocsin soha semmi nem romlott el!!! Ma is minden alkatrésze eredeti! Három éves korában került hozzám, ebből több mint egy évet állt haláleset miatt. Gyakorlatilag nekem kellett bejáratni. Ezek voltak az első merített korrózióvédelemmel gyártott kocsik, 20 év átrozsdásodási garanciával! Tanúsíthatom teljesítette! 22 év után jelent meg az első rozsdafolt az egyik ajtó sarkánál, pedig rendszeresen hajtottam télen is.
A ´80-as évek szocialista kocsijait magasan leiskolázta a 60 lovas motorjával. Elment volna benne egy 5 fokozatú váltó is. A hegyekben a harmadik fokozatban mindent teljesített.
A kezdeti fogyasztások 6-7 liter körül alakultak, ahogy öregedett felment 8,5-re. Álomszerűen gurult! A gyári gumigarnitúrával hihetetlenül csendes és gördülékeny volt. A második garnitúrával megszívtam, egy dübörgő GoodYear készlettel, amit alig vártam, hogy lefogyjon! A következő készlettel egy kátyú miatt kaptam 90-nél egy jobb első durrdefektet, 3 db kétujjnyi réssel! Erős dübörgés mellett egy enyhe húzást éreztem, azt hittem a kerékcsapágy ment tönkre! El sem hittem, hogy ez defekt! Szerintem ez is az autó hihetetlen stabilitását mutatja.
A csomagtartója elképesztően nagy! Rendszeresen utaztam három gyerekkel, tele csomagtartóval. Kísértem iskolai kirándulásokat, kiszerelt ülésekkel. 20-25 gyerek minden csomagját bepakoltam. Úgy dolgozott mint egy igásló!
Hóviharban, hólánc nélkül vezettem át a fél országon, anélkül, hogy egyszer is megcsúszott volna!
Hibalista
- 3 garnitúra kipufogót fogyasztott
- Ki kellett cserélni az egyik féltengely porvédő gumiját
- A kilincsek kallantyúi szerettek elrepedni (3 alkalommal)
- Földúton egy kiforduló tégla elszakította a benzinvezetéket, de ezt is sikerült egy darab gumicsővel úgy megjavítani, hogy haza tudott vinni.
- 15 év után cserélni kellett a gyújtáskábeleket és az elosztó rotort, mert kiégett az ellenállása. (de még így is ment!)
- Ezeken kívűl csak a gyertyák, szűrők, fékbetétek, szíjak cseréjére volt szükség!
Ide hordtam szervizbe
Magam szervízeltem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 18 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 183000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | LADA 1300 | Következő autója? | Mitsubishi Galant V6-2,5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
