Öreg Szürke
Szöveges ítélet
Nagybátyámtól vettem 320.000km-el és 17éves korában kb. 3 hónappal korábban generálozta a motorját. Nem volt makulátlan, de minimális ráköltéssel megbízható autóvá tettem. Sajnos mikor megvettem nem sok tapasztalatom volt a diesel-ekkel kapcsolatban, ezért benzines módon kezeltem hidegen is, ennek hamar meglett a következménye és hamarosan egy hengerfejre alkudozhattam egy bontóban. A használt hengerfejnek is megvolt a hátulütője ugyanis 3 hónapig bírta, valószínűleg ez már nem az én hibámból repedt meg, mivel szinte mindig járattam a motort hidegen és nem is nagyon hajszoltam melegen sem. A következő hengerfej már felújítottan került rá és ezzel már többé nem volt gond. Hidegen mindig jól indult még -27˙c-ban is, csak annyi a titok, hogy télen nem szabad 10w40-nél sűrűbb olajat rakni bele. A hátsókerék csapágyakat viszonylag hamar kellett cserélgetni, gondolom mert az olaszok gyártották hozzá kb. 2000Ft-ért. Nagyon szerettem mert kényelmes volt és nagyon megbízható. Már régen eladtam, vagyis nem akartam eladni, de annyit ajánlottak érte, hogy nem mondhattam nemet és már volt is benne kb 650.000km. Ha látok egyet mindig az Öreg Szürke jut eszembe, az én szememben ezek az öreg vasak az igazi autók. Gondolom már biztosan valamelyik bontóban van vagy beolvasztották és csináltak belőle valami más hasznos dolgot. Béke poraira!
Hibalista
- 2xHengerfej, hűtő, kuplung, 2xgenerátor, önindító évente, hátsókerék csapágy 50000km-enként, kipufogó a rezonanciától.
Ide hordtam szervizbe
Zömmel én javítottam, ha időm engedte.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 320000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2105 | Következő autója? | 605 2,1SVDT |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
