A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 Audi 80 CD typ85 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Öreg autó, de nagyon, de nagyon megy

Szöveges ítélet

16 évesen vettem ezt az 1.6 motorral szerelt. Korához képest jó felszereltsége van:
- szervókormány és fék
- hátsó fejtámlák
- légkondicionáló! (1986-os autó)
- tempomat
- riasztó
- Figyelmeztet? sípolás, ha égve marad a lámpa
- egyéb apróságok.

Valószín?nek tartóm, hogy ez az autó darabjaiból lett újra felépítve, mert 1.6-os motorú CD tudomásom szerint nem létezett. De nekem nagyon bejön így az autó. Az eleje hátulja már az újfajata kinézetü, de az oldalsó indexe máshol van. A m?szerfal is új.

Az autó motorja nem tuningolt, kivéve apróbb változtatásokat:
- gyári 1595ccm térfogatú 90LE-a er?m?
- súly: 1020Kg
- 3 pólusú gyertyák
- surlódás csökkent? olaj 10W-50 (gyárilag el?írt SAE érték)
- sport légsz?r?
- kikapcsolt légkondi :) (úgyis szeret vacakolni)
- 72Ah-ás akku

Öreg kora ellenére gyorsulásban, megvert (többször is) egy 5 éves Peugeot 406-ost, amiben egy 110 lóer?s HDI motor dörmögött. Megjegyzem, aki most azt mondja a soförökön múlt az téved, mert a söförök autó cseréje után is ez volt az eredmény.

Ez ráadásul azért is nagy érdem mert elötte mértük a hengerek kompresszióját és kett? henger több mint 1 barral eltért a másik kett?t?l.

De az is nagy büszkességel töltött el, amikor a Discovery Channel m?során a legjobb rally autó dijat ez a típus kapta. Természetesen Quattro hajtással. De ojanokat gy?z?tt le mint a Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer EVO, stb. És a m?sor 2004-ben készült!

Végsebessége autópályán óra szerint 220km/h ami kb:195-200nak felel meg. De ehhez hosszú út kell ami kiégeti az egész rendszert és kell még egy kis lejt? is, de a lejt? után a sík úton is tartja a sebességet. Általánoságban rövidtávon, sík úton 200km/h-val tud menni hosszan is.

A váltója hihetetlenül eltalált,viszonylag rövid úton és nagyon pontosan kapcsolható. 5 sebességes, amib?l az ötödik elég hosszú, ezért megy gyorsan a pályán, mivel nem pörgi halálra magát.

Fogyasztása az extérm igénybevétel miatt városban és pályán egyaránt 9-13 liter. De apukám ha elviszi hosszabb távra, akkor városban 8 literes átlagról mesél, pályán meg mért már 6,4litert is. De ? a pályán is csak 90-100-al halad.

Nagyon szeretjük ezt az autót, mert elég tágas 4 szeméklynek hosszú távra is. Középtávra 5 személynek is kifejezetten ajánlható. Csomagtere: 500liter, tekintélyes méret?. Motorja a hosszanti elrendezés miatt könnyen szerelhet?. Nem sok gond volt vele eddig az extrém használat ellenére sem. Szerencsére nem rozsdál, kivéve a csomagtartó alját és csak vezet? oldali ajtó alja??? rohadt csak. De már javítva van.

Fékei viszonylagosan jók, annak ellenére hogy hátul csak dobok találhatóak.

A kormánya nagyon jó méret?, könnyen tekerhet? a szervó miatt, de az autó jól irányítható maradt t?le.

Az olajat még így sem eszi, pedig néha ketteseben 100-nál füstöl egy kicsit.

Télen-nyáron pöccre indul, hákla az er?s akksinak és a nagyobb motorhoz (1.9 5 henger) való indítomotornak. Így nem lehet olyan rövöd ideig indítózni, hogy a motor ne induljon be.

A hátsó rugói talán kicsit gyengék, ha 5 ember és teli 500 literes csomagtérrel jár az ember.

A futóm?ve nagyon jól állja a sarat a f?városban, de elöl kicsit feszes a kátyúkhoz. Hátül lágy. De ez a furcsa megoldás egész jó teljesítmény nyújt autópályán megrakva, vagyis stabil 190-nél is. Nem érzékeny szélre és a kanyarokra.

A kipufogója lassan rohad szét, de még nem zavaró a hangja, s?t én nem is tervezem a javítását, míg nem lesz túl zajos. Mert így nagyon tetszik a hangja. Meg persze drága a teljes kipuff rendszer cseréje: kb: 35-45ezer Huf. Lehet, hogy még több a leöml?vel együt.

Az audi márkát emiatt a kocsi miatt szerettem meg és azóta, vagyok audiklub tag is. Jó autókat és videókat lehet audikról látni, ezért itt a cím: www.audiklub.hu. valószín?, hogy a következ? autóm is audi lesz, de anyagi szempontbó megtartom zet amíg lehet, mert ezen már tudom mi volt cserélve. Ráadásul manapság egy adás-vétel egy öreg autó árának a negyede!! Ami nem elhanyagolható tényez?.

Az indításgátló megdöglésén kív?l, még egy ég? sem égett ki az elmúlt 3 év alatt! Tehát a villamossági része kit?n?. Egyedül a lámpák elhalványodása említhet? meg, de az a karosszériához tartozik.
Az ajtók gumiszigetelése viszont már csereérett. Már ennek is utánajártam. 450huf/méter az ára. Már csak rá kéne szánnom magam a javítására.

Igazándiból még 2db m?szakit szeretnék vele végig csinálni, úgy hogy még most is van rajta 1 év. A kasztni szerintem kitart addig. Pláne, hogy ha mindig kezelem, ha valami feltünik rajta.
A motort, ha elkezdeném kímélni, akkor az is kibírja minden zokszó nélkül: Remélem.

Tehát mindenkinek ajánlom ezt az autót, aki ilyen árkategóriában gondolkozik. Olcsóbb, mint 190-es Merci és ez is tartós annyira, meg még nagyobb is a csomagtere. Aki kíméli, annak soha nem fog szétesni, aki meg hajtja, annak is kellemes meglepetés lehet, hogy az autó partner benne. Persze azért a minimális törödést meg kell neki, adni. Engem sohasem hagyott cserben, de én mindig kitaláltam valami trükköt, hogy továbbmenjek, ha történt valami. De ez ritkán fordult el?. A Ladához és Wartburghoz képest messze megbízhatóbb és sokkal kényelmesebbis.
meg persz sokkal gyosabb is náluk.

Remélem sikerült objektív véleményt formálnom a kocsiról, ha nagyon szeretem is.

Hibalista

- Porlasztó tartó bak - 3000Huf
- vizcs? a hengerfej és vízpumpa között - 450Huf
- Gyári légsz?r? - 1500Huf
- Bontex sport légsz?r? - 14000Huf
- 4db 3 pólusú gyertya - 4000Huf
- 3l min?ségi motor olaj 10W-50 - 15000Huf
- 2l váltóolaj 80W90 fajta - 1800Huf
- Els? féktárcsák - 8000Huf
- 6db fékpofa (elöl hátul) - 6000Huf
- Ülés tartó ´pöcök´ - 150Huf
- Rozsda elhárítása (csomagtér ajtók) - 15000Huf

Ide hordtam szervizbe

Én magam.
10 adok, végülis megy mint állat.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nagyobb munkákra a család több férfi tagja is benevezett.
8 - mert mindenki mást mond, akar.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1986
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 2104 kombi 1.3 Következő autója? Audi S2 90-es évekbeli évjárat, vagy ilyen 80-as quattróban
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)