A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 1.8 CD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Istenem, megvettem az „Ez a csoda-autó”-t!

Szöveges ítélet

GRATULA A NÉPÍTÉLETNEK, ráismertem az AUTÓMRA az idézett bejegyzésben – a dolog attól izgalmas, hogy az azonosságot nem az előző tulaj jelezte, hanem egyszerűen a leírás illett rá az autómra (ritka típus - 1.8 CD - és a felsorolt összes spéci hiba).

Én is imádom ezt a gépet! Volt már Audim ezelőtt is (lásd a Százezer előző tulajdonos, Nepper & Co. írásomat), nagyjából tudtam, hogy mire kell figyelni. Relatíve olcsón jutottam hozzá, felszereltsége mai mértékkel is elfogadható: klíma, elektromos ablakok, centrálzár. Külön kuriózum a hővédő üvegezés – ettől a belső szövetek kivételes épségben maradtak meg – ellentétben az UV-szítta önlepukkanó márkatársak autóival. Egyedül talán csak azt bánom, hogy karburátoros az 1.8-as motor – minden persze nem lehet tökéletes. Kaptam még mindazt, amiről az előző tulaj lelkesen beszámolt az „Ez a csoda autó” írásában: az olajteknő tényleg valami trutyival volt befoltozva (azóta lecseréltem), megrökönyödésemre a gázpedált és a bowdent tényleg valami barkácscucc fogta össze. A vezérműtengely szimering kinyomását valószínűleg a szelepfedél szűrő részéből a fémhaj kiszedése is követte – ráadásul valami szaki az olajleválasztó lemezt is kifelejtette a szelepfedél alól – így rekord idő alatt teleszórta a kartergáz olajjal a karburátort. No meg az is a végét járta, alapjárat nem volt egyáltalán, szerencsére kitanultam a szerelését és sikerült rendberakni a sokakat félelemmel eltöltő Pierburg 2e2 karbit. Lelkesedéssel írja az előző tulaj (meg én is), hogy majdnem minden része eredeti gyári!!! („Az 1-2 kivétel annyira apróság, hogy nem is írtam be hibának. Pl. a gázpedált a gázbowdennel összekötö gumi-műanyag-szerű vacak, ami ha elporlad, nem lehet gázt adni. De szépen megoldottam, ingyen összekötöttem egy erre a célra faragott kis pöcökkel. Olajat egyáltalán nem fogyasztott soha, egyszer viszont egy hoszabb út végén valahogy mégis elszivárgott, de szó szerint, a vezérlés fogaskereke (amit a vezérműszíj hajt), mögött van egy szimmering ami valahogy előrecsúszott, és ott jött az olaj. Visszanyomtam a helyére az egyébként hibátlan szimmeringet és kész…Folytatás: idén (2006) augusztusban Horvátországi nyaralásból hazafelé az autópályán rámentünk egy balesetből visszamaradt alkatrészre, az kiszakította a kartert, nagyon sokba került volna a csere, megjavították, 400 kuna volt olajjal együtt, nagyon baráti áron.”).
Aztán meg hogy: „A kuplungtárcsát szintén cserélni kell nemsokára.”. A csere bizonyosan megtörtént. Sikerült is tenni bele egy kisebb átmérőjűt (egy kisebb motorét) – mely ugyan nem kopott el még, de már az összes rugó széttört benne, mire hozzám került. Én a megfelelő méretűre cseréltem – eszméletlen, hogy min spórolnak némelyek.
Még egy gyöngyszem a hibalistából:
„Hibalista

Első lengéscsillapítók (csak a jobb oldali volt rossz) 25000 Ft, még nics kicserélve”

Jelentem: nem is lett kicserélve: 2008-ban még mindig a gyári lengéscsillapítók voltak az autóban! A (féléves) friss műszakival vett autó jobb oldali lengéscsillapítója valamint a jobb oldali trapézgömbfeje 100% csereérettek voltak. Úgy 154 ezer km után érdekes is lenne, na de itt a Népítéletben más számok olvashatóak:
„Használati időtartam 6 év
Km vásárláskor 185000
Vezetett km 91000”
És ez 2006-ban kb. 276 ezer lehetett, szerintem hozzám minimum 280-310 ezer kilométerrel kerülhetett (ami majd kétszerese a km-órán vételkor kijelzett 154 ezres (!!!) értéknek). Egyszerűen megáll az ember esze, hogy mit kibírnak ezek a ronda 80-asok. Vagy éppenséggel az hálálja meg magát, hogy az autó az első 185 ezer km-ben (magyarhoni pályafutása előtt) márkaszervizben szakszerű gondoskodást és gyári alkatrészeket kapott. Mindegy, azokat most is megkapja (ha nem is a gyárit, legalább olyan minőségűt: pl.: Monroe Reflex teljes garnitúra lengéscsillapító, stb.).

A kocka 80-asok (főleg a csak csomagtartó aljlemezénél rozsdásodó 1984 után gyártottak) nagyon strapabíró dögök. Viszonylag egyszerű szerkezetük miatt könnyen javítatók is – azzal a fenntartással azonban, hogy csakis szakszerűen érdemes ezt tenni. Óvjon mindenkit az előző tulajok barkácshajlama, garasos fukarsága, meg laikus önbizalma, miszerint:

„Ide hordtam szervizbe
Magam szervízelem
Értékelése: 10”

De még így sem lehet ezt a kocsit gallyravágni – én bármikor megvenném újból a jelenlegit (és még a régebbit is visszavásárolnám). Első 80-asom óta (1.6 td) vettem még néhány újabb autócsodát, de ár/érték arányban egyik sem tudta hozni a 80-as szintjét. Eredetileg ezt az autót az asszonynak szántam, de nem tudtam átengedni neki. Kimondhatatlanul hálás vagyok ennek a típusnak: autós igényeimet olyan szinten ki tudta elégíteni, hogy az utolsó pillanatban mindig visszaléptem egy újautós hiteltől, pedig keresetem szerint megengedhettem volna magamnak. Na meg a gyarapodó családra is ráfoghattam volna – de egy négy személyes család bőven elfér egy hosszabb utazás során is (Horvátországot mi is megjártuk, természetesen a 80-assal).
Persze, van a 80-as Audinál jobb autó is, pl. egy a 80-as quattro, vagy éppen kettő darab 80-as. Bagóért adják, néha egy-egy egzotikusabbat is el lehet egy csicsás alufelni+gumi garnitúra árában csípni (90-es vagy Coupé). Szakszerűen szervizelve tartós – ha nem volt törve, akkor a csomagtartón kívül máshol nem is rozsdásodik (kifejezetten 84-től, de az azelőttiek sem vészesek). Az alkatrészek nagyon kedvező áron beszerezhetők, nem is igazán nagy pénz kérdése a minőségit választani.

Vezetési élményeim:
1. boldog vagyok, ha vezetés közben arra gondolok, hogy „ebből a kocsiból az utolsó beleölt forintomat is ki tudom hajtani”
2. a karburátoros motor nem túl erős – de kiváló tuningalap. Kevésben tér el a gyári GLE (GTI) változattól, know-how meg dögivel a neten – az enyém kapott egy GTI vezérműtengelyt, a karbi nagyobb fúvókákat és egy GTE komplett vadi új kipufogó rendszert, ráadásul Dremellel kissé még bele is barmoltam a hengerfejbe – érzésre most kicsit mintha több lenne 90 lóerőnél.
3. Ugyan egy modernebb tdi erőben nem tud meglepni – sajnos be kell vallanom, hogy a 80-as futóműve elég régimódi. Az elsőkerekeseknél ültetésre van szükség a jobb útfekvés miatt – ez nálam még projekt fázisban van. Nem tudom mennyire javul pl. a kanyarstabilitás, egyelőre még csak játszadozok a gondolattal. Tény, hogy ezen a téren a 80-as egy régi konstrukció (kivétel persze a 4kerekes).
3. Az autó napi használatban van, napi 50 km kerül bele - a pontozás és a leírtak ennek félnyében értendők (tehát nem csak a heti bevásárlásra használom)

Maradok addig is tisztelettel és remélem legközelebb egy Quattroval szerzett tapasztalataimat oszthatom meg Önökkel.

„Ennyire szerette 10/10
Megérte a pénzét? Igen”

Hibalista

- lengéscsillapítás (45 ezer), fék (kopóalkatrészek), ablaktörlő motor (tisztítás), műszerfal világítás, előző tulaj által okozott hibák orvoslása (lásd szöveg), karburátor (bontott csere 5000 HUF, majd felújítás - infók: www.ruddies.de - németül tudni előny), kipufogó (minőségi új rendszer: 40 ezer)

Ide hordtam szervizbe

magam

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

ha belenyúltam komolyabban a motorba, elvittem a gépműhelybe is (nekik azért komolyabb gépeik is vannak egy Dremelnél)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1985
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat Következő autója? míg tartanak a kőolajkészletek talán 80-as quattro
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)