Ez a csoda-autó
Szöveges ítélet
Imádom ezt a gépet! Volt már Audim ez előtt is (ez a 3.), azok sem mai darabok voltak, semmi különös bajom nem volt velük sem. A mostani az átmenti forma (1985-86), kevésbé szögletes, de azért még az :) Tulajdonképpen nem nagyon tudok rosszat írni Róla, a 6 év alatt mióta nálam van, egyszerűen csak megy, nem is akárhogy, 140-150 km/h utazó simán megvan (autópályán). Inkább csak érdekességképpen, de ez azért jellemzi a típust: most 21 éves, a legszebb lánykorában van :) , és majdnem minden része eredeti gyári!!! Az 1-2 kivétel annyira apróság, hogy nem is írtam be hibának. Pl. a gázpedált a gázbowdennel összekötö gumi-műanyag-szerű vacak, ami ha elporlad, nem lehet gázt adni. De szépen megoldottam, ingyen összekötöttem egy erre a célra faragott kis pöcökkel. Olajat egyáltalán nem fogyasztott soha, egyszer viszont egy hoszabb út végén valahogy mégis elszivárgott, de szó szerint, a vezérlés fogaskereke (amit a vezérműszíj hajt), mögött van egy szimmering ami valahogy előrecsúszott, és ott jött az olaj. Visszanyomtam a helyére az egyébként hibátlan szimmeringet és kész.
Munkába járok a géppel, és egyszer észrevettem, hogy nem igazás egyenletes a motor járása, és nem simán gyorsul, mint régen, hanem olyan "darabos a benzin" módra. Aztán a hiba magától elmúlt. Másnap ismét előjött, majd megint elmúlt. Teljesen rapszodikusan csinálta, és elkövettem azt a hibát, hogy nem törődtem vele. Elmentünk nyaralni a családdal Horvátországba, sok szép vidéket bejártunk, nemcsak a kiváló autópályákat :) Na, szóval mentünk kb. 2000 km-t, evvel a hibával. Mikor hazajöttünk, szabin voltam, ráértem, leszedtem a karbit, és ekkor láttam hogy a talp gumi része majdnem teljesen át van szakadva! A karburátor talp 2 db furatos fémlap, amit a rájuk vulkanizált gumi tart egybe, alul a szívócső van, felül a Pierburg 2E piszkosul elbonyolított karbi, azaz ez tartja az egész karburátort! Tulajdonképpen a saját súlya tartotta a helyén a karburátort, és ahogy mozgott, fals levegőt szívott. Na ezt csinálja utána bármely más autó!!! Először olasz utángyártott talpat vettem, azt hiszem 11000 Ft-ért, annak a gumi részét másnapra szétette a benzin, de tényleg másnapra!, aztán német utángyártottat, azóta az van benne. A kaszni egyetlen helyen rozsdásodott egy tenyérnyi területen, az is az én hibám volt. Szóval szeretem az Audit!
Folytatás: idén (2006) augusztusban Horvátországi nyaralásból hazafelé az autópályán rámentünk egy balesetből visszamaradt alkatrészre, az kiszakította a kartert, nagyon sokba került volna a csere, megjavították, 400 kuna volt olajjal együtt, nagyon baráti áron. Hazaértünk, a gyerek leszedte a bal hátsó kilincset, 2500 Ft, (utángyártott.) Teljesen elkoptak a féktárcsa betétek, még nem vettem meg pótlást. A kuplungtárcsát szintén cserélni kell nemsokára.
Hibalista
- Karburátor talp (utángyártott, német 6700 Ft)
- Első lengéscsillapítók (csak a jobb oldali volt rossz) 25000 Ft, még nics kicserélve
- Kilincsek (3 db) bontóból, 3000 Ft/db
- Később + mégegy kilincs, utángyártott, új, 2500 Ft
-
-
Ide hordtam szervizbe
Magam szervízelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda 626 GLX | Következő autója? | Audi vagy Nissan, esetleg Mazda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
