A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 1.6 CC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy AUTÓ, ha megbecsülöd, akkor szereted is

Szöveges ítélet

Első saját autóm (tehát tökéletes... :) ). A családban egy 1974-es zsiguli volt. Ahhoz képest hatalmas előre lépés. De munkahelyem és egyébb körülmények miatt volt alkalmam vezetni hosszabb távon újabb nyugati autókat is (Seat Cordoba, Toyota Corolla, Ford Focus, Toyota Avensis). Ezek alapján:

Felszereltség :) :

CC tehát nem sok:
Belülről állítható tükrök, kp-i zár (bal első ajtó alapján), hátsó ködzárófény, hátsó ablak fütés, idegesítő csipogás ha úgy marad lámpa, ennyi nekem elég is, de még nem volt nálam nyáron melegben

Motor: 1.6 DT - 75 Le

Kasztni: ´85-ös modell év, fényezési hiba van rozsda nincs, 950 kg

Gyári fogyasztás:
90 Km/h : 6l/100km
120 Km/h: 7.9l/100km
Városi: 9,7l/100km

Ezt most is tudja téli gumival is, sőt...

A kocsit 3 hónapja, Bp-en kb 4-5 km-es távon és jellemzően autópályán használom ott 120km/h-val, ezzel a tempóval bármeddig elmenne érzésem szerint. Ami pozítiv, hogy emelkedőkön nem kell padlót nyomni ahhoz hogy gyorsuljon még. Jelenleg 175-ös téli gumi van rajta, ezt észre lehet venni fogja a kocsit gyorsulásban is végsebességben is.
Nyárival 130Km/h-val mentem és könnyen vitte.
Végsebességet nem tudom, mert egy idős bácsitól vettem aki lassan hajtotta, nem akartam egyből kihúzatni, most meg téli gumi van rajta, ezért majd nyáron nyári gumival lesz kipróbálva.

Legjobban városon kívűli közlekedés fekszik az autónak.
Városban szűk helyekre hosszú az autó, főleg az első túlnyúlás, parkolni is nehezebb. Autópályára viszont szerintem azért egy picit talán rövid az 5-ig, emiatt itt nő a fogyasztás (mint minden autónál).

A fogyasztás így most kb 8liter, reményeim szerint nyáron lentebb megy, ha nem akkor az - pont.

Nyáron lentebb ment 7,5-re és miután a karbi CO-ja belett állítva ez tovább csökkent 7-re.

+
Belső térkinálat:
Hatalmas, de tényleg 4 embernek bármilyen körülmények között elég, 5-nek hosszútávon azért érdemes levenni a téli kabátott, a csomagtartó VDA szerint 540l, és ez téglatest alakú.

Nagyon jó belőle kilátni, nem kell az A oszlopot kerülgetni, a tükrök nagyok.

Kellően magas az alja, BP-en sem kell félni.

Hamar bemelegszik a motor, és a fűtés is nagyon jó benne.

Jó váltó és jól eltalált áttételek.

A nagy belmérethez képest kis tömeg

Nagyon jól gyorsul, (kis tömeg + jó váltó)

-

Nagyon hosszú az első túlnyúlás, erre figyelni kell.
Szük fordulókban orrmehéz, tehát hajlamos alulkormányzottá válni, ez gyorsabb tempónál már nem jelentkezik ennyire erősen (nyújtottabb kanyarra gondolok).

A karburátorát nem könnyű beállítani, még az enyém sincs tökélesre állítva emiatt a hideget az első percekben nem szereti (amiért nincs beállítva prózai: amikor otthon voltam a kocsival, sose volt annyira hideg hogy be lehessen állítani).

----------------------------------------------------------------------------------------


Eddig abszolút megbízhatóan viselkedett. De jó állapotú kocsit vettem és ráadásul van szerelő ismerős is. Emiatt az alkatrészt is olcsóbban kapom.

Jó autó? Hát, nagyon sok autószerelőt és benzinkutast látni audi 80-nal, miért?

Vezetni pedig fantasztikus!

Hibalista

- Megvételkor hibalista:
- Csomagtérajtó teleszkópok el voltak gyengülve, csere 6000Ft
- Ködzárófény a csomagtérajtón az eltört kábel miatt nem égett, újra kellett kötni.
- Első ülések lötyögtek - visszakellett rakni a sínben a műanyag hézagolót.
- Km óra számlálója nem forog - kicsúszott a tengely, meg lett csinálva, de most megint nem jó :(
-
- Vétel után:
- Olaj és olajszűrő csere - minőségi
- Váltóban olajcsere - félszintetikus -> hidegben is könnyebben veszi a kettest
- Levegő szűrő csere
-
- 3 hónap alatt előjött hibák:
- Automata szívató nem ment vissza - oka: el volt tömödve a szívatót vezérlő hűtővízet szállító cső, ezért nem kapott az érzékelő meleg vizet. Emiatt magasabb volt az alapjárat, nem állt le egyből az autó, és persze magasabb lett a fogyasztás.
-
- Hátsó rendszámtábla világítás egyik izzója kiment.
-
- Hátsó csomagtérajtót kulccsal nem lehet nyítni/zárni, csak központi zár müködteti. Még nem lett megnézve.
-
-
- 6 hónap után kellett CO-ra vinni, és hát első körben nem akart átmenni. Kiderült, hogy nem jól volt beállítva a CO-ja. Belett állítva, a fogyasztás a korábbi 7.5 (nyári) - 8 (téli) lement 7-re miközben az motor is "könnyedebb" lett. A karburátor bonyolultságát jellemzi, hogy aki a mérést vizsgálta nem tudta, hol kell beállítani... :) De amúgy korrekt és jó munkát végzett.

Ide hordtam szervizbe

Barátnőm édesapja.
A 10 pont a munkájáért van. Neki is Audi 80-a van...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1984
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1200 (Zsiguli 1974) Következő autója? Talán vmilyen audi dízel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)