A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 80 (1978-1986)

80 1.6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az imádott vörös szörnyeteg

Szöveges ítélet

Az autó nagyon megbízható, óriási hely van benne az utasokak. A csomagtér hatalmas, csak az akadályozza a használhatóságot, hogy a hátsó ülés mögé állított tank miatt nem nyitható össze az utastérrel. A f?tés és a szell?zés kiváló, pillanatok alatt párátlanította le az üvegeket.

A vezet?ülés sajnos nagyon ki volt már ülve, ezért nem volt kényelmes. Bontókban sem találtam jobbat. Leginkább az oldaltartása nem volt az igazi.

Ehhez az átmeneti modellhez nem sokminden található a bontókban, az 1978-tól 1984-ig gyártott változathoz vannak inkább cuccok.

Van benne anyag, biztonságban éreztem magamat benne.
Országúton 7 liter körül fogyasztott, horvátországi túráink során 6,3-mat (több, mint 2000 km).

Nem találtam olyan szerel?t, aki be tudta volna állítani az automata szivatós, vákum-, h?t?folyadék- és elektromos szabályozású Pierburg 2E karbit. Ezért melegen, több perces állás után sokáig kellett indítózni. Hidegen mindig pöccre indult!

Amikor viszonylag jól van beállítva a karbi, az autó úgy megy, mint egy mérgezett egér! 4000-es fordulat körül nyit ki a második torok, ekkor még érezhet?en meglódul az autó.

Autópályán 140-150 körül tartósan lehet menni, 140-nél forog 4000-et a motor, 170-nél 5000-et (5 sebességes váltó). A piros tartomány 6200 körül kezd?dik, de odáig sosem pörgettem, én szerettem azt az Audi-t...

Erejét sok utassal és csomaggal sem veszti el az emelked?kön, sorra "toltam ki" a bels? sávból az autókat az autópályákon úgy, hogy még gyorsulni is tudott közben (a többiek a sebességet sem tudták tartani), igaz ekkor már padlót fogott a gázpedál. Egyszer sikerült egy A6-os 2,5TDI-t is megfogni egy ilyen emelked?n, jó ideig egymás mellett haladtunk, aztán persze összeszedte magát és elhúzott.

Autópálya tempónál sajnos kicsit zajos volt az utastér, gondolom, a kipufogó dobok kezdtek kiégni, de én már nem cseréltettem.

A két küls? tükörb?l tájékozódva bárhová be tudtam parkolni, pedig centiztem vele sz?k helyeken rendesen.
Az autó nagyon fordulékony!

Nagyon sok kellemes pillanatot szerzett nekem ez az autó, a tartósságra törekvés, az ésszer? tervezés jól észrevehet? rajta. A gondos karbantartást meghálálta.

Egyszer állt meg alattam, a vákumcs? szakadása után, szegény karbi vákum híján nem tudott m?ködni. A cs? még gyári volt benne, az autó akkor volt 17 éves.

Mivel "kockaautó" mániás vagyok, hosszú ideig a világ legszebb autója volt számomra a vörös szörnyeteg!

Hibalista

- Az autót 15 évesen vettem, kifogástalan állapotban volt. Gondos el?z? gazda, rozsda sehol. Alvázvédelem még a gyári.
-
- Nekem mániám, hogy olyan legyen az autó, amivel bármikor bárhová el merek indulni.
-
-
- Motor, er?átvitel:
- -----------------
- A motor az olajat nem ette. Sosem töltöttem utána, de 10.000 km-enként midig cseréltem, jó min?ség?re.
- Cseréltem kuplungszerkezetet kompletten, 1 db vákumcsövet a karburátornál, a benzincsöveket és 3 év után termosztátot + fagyálló folyadékot a saját megnyugtatásom érdekében (5000 Ft), szelepállító lapkákat, az automata szivató pillangószelep szabályzóját (2000 Ft)
-
- A váltó nem búgott, az olajat cseréltetni akartam 40.000 km után, de olyan volt, mint az új - aranysárga. Le is beszélt róla a szerel?.
-
- Elektromos rendszer:
- --------------------
- 5,5 év alatt csak a rendszámtábla világítás izzója égett ki.
- Cseréltem bels? világítás kapcsolót a vezet?oldali ajtóban.
- Az 1984-1986 közötti, nagylámpás, úgynevezett átmeneti modell hibája, hogy a csomagtérajtóre szerelt lámpák (tolatásjelz?, rendszámtábla világítás, ködzárófény) vezetékei a fedél nyitogatása során id?r?l id?re eltörnek.
- Feszültségszabályozó+szénkefe csere (házilag elvégezhet?, 5000 Ft) a generátoron 140.000 km után vált esedékessé, mert el?z? gazdája nem cserélte, pedig 90.000-et ment vele. A bronzgy?r?k még ekkor sem voltak kivállasodva!
-
- Az indítómotorban bendix-et kellett cserélni, de olyan régen volt, hogy nem emlékszem az árára.
-
- Futóm?:
- --------
- 4 év távlatában a bal, majd a jobboldali kormány összeköt?t (egyiket a gumi porvéd? szakadása miatt, a másikat azért, mert a jobb oldali talpas csapszeg miatt úgy is szét volt szedve). Ez 4000-4000 Ft volt 2 éves eltéréssel.
- A kormánym?vet cserélni kellett, 7000 Ft volt a bontott.
- El?z?leg a hiba kisz?rése miatt a két toronycsapágy is cserélve lett, még gyáriak voltak benne!
-
- Lengéscsillapítók kifogástalanok voltak (elöl Monroe, hátul noname). Csak azért cseréltem ki a hátsókat, mert az egyik szilentje kikopott és minden úthibánál (azat folyamatosan) kotyogó hangot adott.
-
- Fék:
- ----
- Az els? fékek tárcsájához és betéteihez 5 év után sem kellett nyúlni. A hátsó dobféknél az utánállító valószinüleg nem állt a helyzet magaslatán, mert új betétek+felszabályozás után (10000 Ft) 1 évvel megint mélyebben fogott a pedál.
-
- Kipufogó:
- ---------
- Semmi dolgom nem volt vele.
-
- Karosszéria:
- -----------
- Minden kezd?d? rozsdásodást mefogott az el?z? tulaj által használt spéci szer (motorházfedél pereme, ajtók sarkai), nekem csak a küszöb és a hátsó sárvéd? doblemezének találkozásánál kellett javíttatni 19 éves korában a még csak induló korróziót. A bal hátsó ajtó díszcsík alatti részének újrafújásával (az ajtó sarkánál volt még valami kezd?d? rozsda, amit szintén kijavítottak) volt 15000 Ft.
-
- Az autó alja makulátlan volt, 4 éves Swift-en láttam már igazi felületi rozsdát, ami beborította a leng?karokat és a csomagtartó alját alkotó lemezt is, de ezen az öreg vason SEMMI!
-
- Pedig ez még a galvanizálás el?tti id?kben készült!
-
- Az ajtótömítéseknél volt beázás, de utána azonnal kiszárítottam a kárpitot. Tömítéscsere nélkül sikerült megoldani.
-
- Utastér:
- --------
- 19,5 év után a f?t?radiátort kellett cserélni, a bontott volt 3000 Ft.
- A kilincsek is javításra szorultak, de új kilincset csak 2 db-ot kellett venni (2x1000 Ft), a többi bontott cuccokból megjavítható volt. Ez a fajta kilincs minden korabeli Audi és VW modellen megtalálható volt, a hibák is úgyan úgy jelentkeznek.
-
- 20 éves korára jött el az az id?, amikor rendszeresen jöttek el? apróságok.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1985
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 248000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 120L Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 80 1978

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)