Az imádott vörös szörnyeteg
Szöveges ítélet
Az autó nagyon megbízható, óriási hely van benne az utasokak. A csomagtér hatalmas, csak az akadályozza a használhatóságot, hogy a hátsó ülés mögé állított tank miatt nem nyitható össze az utastérrel. A f?tés és a szell?zés kiváló, pillanatok alatt párátlanította le az üvegeket.
A vezet?ülés sajnos nagyon ki volt már ülve, ezért nem volt kényelmes. Bontókban sem találtam jobbat. Leginkább az oldaltartása nem volt az igazi.
Ehhez az átmeneti modellhez nem sokminden található a bontókban, az 1978-tól 1984-ig gyártott változathoz vannak inkább cuccok.
Van benne anyag, biztonságban éreztem magamat benne.
Országúton 7 liter körül fogyasztott, horvátországi túráink során 6,3-mat (több, mint 2000 km).
Nem találtam olyan szerel?t, aki be tudta volna állítani az automata szivatós, vákum-, h?t?folyadék- és elektromos szabályozású Pierburg 2E karbit. Ezért melegen, több perces állás után sokáig kellett indítózni. Hidegen mindig pöccre indult!
Amikor viszonylag jól van beállítva a karbi, az autó úgy megy, mint egy mérgezett egér! 4000-es fordulat körül nyit ki a második torok, ekkor még érezhet?en meglódul az autó.
Autópályán 140-150 körül tartósan lehet menni, 140-nél forog 4000-et a motor, 170-nél 5000-et (5 sebességes váltó). A piros tartomány 6200 körül kezd?dik, de odáig sosem pörgettem, én szerettem azt az Audi-t...
Erejét sok utassal és csomaggal sem veszti el az emelked?kön, sorra "toltam ki" a bels? sávból az autókat az autópályákon úgy, hogy még gyorsulni is tudott közben (a többiek a sebességet sem tudták tartani), igaz ekkor már padlót fogott a gázpedál. Egyszer sikerült egy A6-os 2,5TDI-t is megfogni egy ilyen emelked?n, jó ideig egymás mellett haladtunk, aztán persze összeszedte magát és elhúzott.
Autópálya tempónál sajnos kicsit zajos volt az utastér, gondolom, a kipufogó dobok kezdtek kiégni, de én már nem cseréltettem.
A két küls? tükörb?l tájékozódva bárhová be tudtam parkolni, pedig centiztem vele sz?k helyeken rendesen.
Az autó nagyon fordulékony!
Nagyon sok kellemes pillanatot szerzett nekem ez az autó, a tartósságra törekvés, az ésszer? tervezés jól észrevehet? rajta. A gondos karbantartást meghálálta.
Egyszer állt meg alattam, a vákumcs? szakadása után, szegény karbi vákum híján nem tudott m?ködni. A cs? még gyári volt benne, az autó akkor volt 17 éves.
Mivel "kockaautó" mániás vagyok, hosszú ideig a világ legszebb autója volt számomra a vörös szörnyeteg!
Hibalista
- Az autót 15 évesen vettem, kifogástalan állapotban volt. Gondos el?z? gazda, rozsda sehol. Alvázvédelem még a gyári.
-
- Nekem mániám, hogy olyan legyen az autó, amivel bármikor bárhová el merek indulni.
-
-
- Motor, er?átvitel:
- -----------------
- A motor az olajat nem ette. Sosem töltöttem utána, de 10.000 km-enként midig cseréltem, jó min?ség?re.
- Cseréltem kuplungszerkezetet kompletten, 1 db vákumcsövet a karburátornál, a benzincsöveket és 3 év után termosztátot + fagyálló folyadékot a saját megnyugtatásom érdekében (5000 Ft), szelepállító lapkákat, az automata szivató pillangószelep szabályzóját (2000 Ft)
-
- A váltó nem búgott, az olajat cseréltetni akartam 40.000 km után, de olyan volt, mint az új - aranysárga. Le is beszélt róla a szerel?.
-
- Elektromos rendszer:
- --------------------
- 5,5 év alatt csak a rendszámtábla világítás izzója égett ki.
- Cseréltem bels? világítás kapcsolót a vezet?oldali ajtóban.
- Az 1984-1986 közötti, nagylámpás, úgynevezett átmeneti modell hibája, hogy a csomagtérajtóre szerelt lámpák (tolatásjelz?, rendszámtábla világítás, ködzárófény) vezetékei a fedél nyitogatása során id?r?l id?re eltörnek.
- Feszültségszabályozó+szénkefe csere (házilag elvégezhet?, 5000 Ft) a generátoron 140.000 km után vált esedékessé, mert el?z? gazdája nem cserélte, pedig 90.000-et ment vele. A bronzgy?r?k még ekkor sem voltak kivállasodva!
-
- Az indítómotorban bendix-et kellett cserélni, de olyan régen volt, hogy nem emlékszem az árára.
-
- Futóm?:
- --------
- 4 év távlatában a bal, majd a jobboldali kormány összeköt?t (egyiket a gumi porvéd? szakadása miatt, a másikat azért, mert a jobb oldali talpas csapszeg miatt úgy is szét volt szedve). Ez 4000-4000 Ft volt 2 éves eltéréssel.
- A kormánym?vet cserélni kellett, 7000 Ft volt a bontott.
- El?z?leg a hiba kisz?rése miatt a két toronycsapágy is cserélve lett, még gyáriak voltak benne!
-
- Lengéscsillapítók kifogástalanok voltak (elöl Monroe, hátul noname). Csak azért cseréltem ki a hátsókat, mert az egyik szilentje kikopott és minden úthibánál (azat folyamatosan) kotyogó hangot adott.
-
- Fék:
- ----
- Az els? fékek tárcsájához és betéteihez 5 év után sem kellett nyúlni. A hátsó dobféknél az utánállító valószinüleg nem állt a helyzet magaslatán, mert új betétek+felszabályozás után (10000 Ft) 1 évvel megint mélyebben fogott a pedál.
-
- Kipufogó:
- ---------
- Semmi dolgom nem volt vele.
-
- Karosszéria:
- -----------
- Minden kezd?d? rozsdásodást mefogott az el?z? tulaj által használt spéci szer (motorházfedél pereme, ajtók sarkai), nekem csak a küszöb és a hátsó sárvéd? doblemezének találkozásánál kellett javíttatni 19 éves korában a még csak induló korróziót. A bal hátsó ajtó díszcsík alatti részének újrafújásával (az ajtó sarkánál volt még valami kezd?d? rozsda, amit szintén kijavítottak) volt 15000 Ft.
-
- Az autó alja makulátlan volt, 4 éves Swift-en láttam már igazi felületi rozsdát, ami beborította a leng?karokat és a csomagtartó alját alkotó lemezt is, de ezen az öreg vason SEMMI!
-
- Pedig ez még a galvanizálás el?tti id?kben készült!
-
- Az ajtótömítéseknél volt beázás, de utána azonnal kiszárítottam a kárpitot. Tömítéscsere nélkül sikerült megoldani.
-
- Utastér:
- --------
- 19,5 év után a f?t?radiátort kellett cserélni, a bontott volt 3000 Ft.
- A kilincsek is javításra szorultak, de új kilincset csak 2 db-ot kellett venni (2x1000 Ft), a többi bontott cuccokból megjavítható volt. Ez a fajta kilincs minden korabeli Audi és VW modellen megtalálható volt, a hibák is úgyan úgy jelentkeznek.
-
- 20 éves korára jött el az az id?, amikor rendszeresen jöttek el? apróságok.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 248000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
