Aranyhodály
Szöveges ítélet
Életem els? normális autója, mivel el?tte csak Szocialista gyármányú autóim voltak, amikr?l bár nincs rossz véleményem, de más kategóriák az tény.
Az autó szíve egy 5 hengeres 1921köbcis (136LE)er?m? volt, amit sajnos (mivel a szülemmel közös volt még ez az autó) egy 3 sebességes automata váltó lassított, de így is 220-al tudottt hasítani az M3 lejtójén. Az autó nagy mérete és motorja ellenére nem iszik sokat autópályán 7 literrel beérte 120-135-ös tempó melett (automata vátóval!). De városabn azért 8-9 liter bezabált igen uras járás mellett is. A motor hangolása leny?göz?. Nyomatéskos és alapjáratról húz, az autómata váltója is gyorsan reagált. Megjártuk vele 4-en a Tátrát és Horvát országot is míg nálunk volt a kocsi, végig hibátlanul. Ez a motor az 1020kg-os gépet jól gyorsította és 140-150-es utazót lehetett vele menni. MIvel autmata váltos ezért a motorja megkímélt, jó állapotban volt a megvételt?l az eladásig.
Eladását egy misztikus hiba s?rgette, amit több szerel? sem tudott kideríteni, kedvenc szervízem meg pont megszünt. A hiba az volt, hogy idönként az autó egyszer?en nem indult be. Hossza próbálgatás után rájöttünk, hogyha az aksi saruit levesszük, majd visszatesszük, pöccre indul a járgány de mégis, csak nyugtalanító volt. A másik ok, hogy a kipufogó középs? része is kezdett rozsdásodni.
Nagyon szerette ezt az autót az egész család, mert korához képest sok extra volt benne, csak példának néhány(hátsó fejtámlák, hátsó könyök támasz, hátsó olvasó lámpa, immobiliser, servo fék, kormány, els? fényszóró mosó, ködkámpa), és a motorja is elég er?s volt ahhoz, hoyg ne kelljen mined el?zést végig izgulni, hogy beférünk e még a kamion el?tt.
Az autóhoz, nagyon sok bontott alkatrészt lehet találni, így a fentartása is gazdaságos, de nem igényel különös odafigyelést, csak 8-10ezer kilóméterenkénti motorlajcserét, 4-évenként vezétm?szíj cserét és akkor gond nem lehet. A fékeke sokáig bírják. A kipufogó dob viszont 3 évente szétrohad ezen a szérián. A 490 literes csomagtér b?séges teret kínál és a 70 literes tankkal autópályán akár 8-900 km-t is meg lehet vele tenni tankolás nélkül, nem is túl lassan haladva.
Összeségében aki olcsón akar megbízható autó társat, csak ajánlani tudom ezt az autót.
Hibalista
- - Motorháztet? csere (mert a szomszéd ház tetejér?l hólvina esett rá) 100eFt
- - Fékmunkahenger csere 6e Ft
- - H?t?radiátor és cs?vek javítása 8e Ft
- - hátsó kipufogó dob cseréje 13 eFt
Ide hordtam szervizbe
Már megszünt a szervíz (sajnos)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | W353 1.3 | Következő autója? | Audi 80 DT1.6 CC typ1985 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
