A 4 karikás játékos
Szöveges ítélet
Sikerült hozzájutnom az ékszerdobozhoz úgy, hogy ismertem a gazdáit kezdetektől a vásárlás pillanatáig. Az első tulaja egy idős orvos volt, szinte csak hosszú távon közlekedett vele, de azt rengeteget.Később egy helyi vw-audi márkaszerviz autószerelőjéhez került, aki szintén hosszú távon használta csak az autót, mert a munkahely ugye helyben volt, a rokonok az ország másik felében. Úgyhogy új korától a vásárlásom pillanatáig márkaszervizben volt csak javítva a kocsi. Eddig tartott a csoda, nem kell mindjárt rendkívüli példányra gondolni. Volt ezalatt totálkáros, húzatópadon rakták rendbe, szinte minden leszerelhető karosszériaelem ki lett rajta cserélve, kisebb-nagyobb események miatt, ezenkívül nyúlvány, küszöb csere. Ez megint arra enged következtetni, hogy gyakorlatilag nem is 86-os az autó, de azért azt bevallhatjuk szerintem nyugodtan, hogy egy javítás sohasem fog úgy sikerülni, mint az eredeti gyári technológiával készített precíz folyamat. Motorja bontva soha nem volt. Kisebb hibák pl. vízpumpa, elosztófedél-rotor, lettek rajta cserélve, de igazából semmi komoly, és ma 23 évesen sem eszi az olajat.Tényleg nem!!! Az autószerelő gazdinál átment némi átalakításon: kapott egy 5-ös váltót, kapott egy másik karbit a fogyasztás mérséklése érdekében(ebből volt egy vezeték kiégés, ami kidörzsölődött a szívócsonkon, és zárlatot csinált), és belepakolt egy csomó kényelmi extrát mint pl. a hőmérő, fordulatszámmérő, ülésfűtés, belső világítás oda ahova még szükséges volt(eldugott box a váltókar mögött, stb), tehát összességében csak javított az autón első hallásra, de azért azt hozzátenném, hogy a váltón kívül semmiben nem volt benn a 4 karika, tehát inkább sorolnám a "jó ha van, de jobb ha nincs" kategóriába, mert amíg működik, addig örömet okoznak az ilyen apróságok, de nem kiforrott technika, és előbb-utóbb inkább bosszankodik miatta az ember.
A nálam töltött idő alatt raktam bele még egy gyári szervo-t, és egy gyári levegős központizárat egy fiatalabb "gömbölyű" 80as modellből.
Tehát összegezve: 23év alatt senkit rajtam kívül(vezeték) cserben nem hagyott, a fenntartása senkinek sokba nem került(leszámítva a saját hibákból adódó tördelést), és igazából minden igényt(beleértve a kényelem, a megbízhatóság, a hatótávolság, az időtállóság, stb.stb.stb.) maximálisan kielégít a mai napig. Megvan még a kocsi, szerintem meg is marad bármi lesz is a helyzet, mert értéket más szemében nem képvisel, fenntartása a kötelező pénzlehúzáson kívül minimális anyagiakat igényel, és megállja a helyét a többi autó között a mai napig, a formavilágot nem nézve természetesen, és azt merem még bátran kijelenteni, hogy szebb autót már csináltak, de jobbat még nem(természetesen ismét minden lényeges tényezőt beleértve, hogy a kortársai közül jónéhány márka rengeteg típusa már sehol sincsen, sőt még fiatalabb típusok is az enyészeté lettek, ez pedig még mindig büszkén törtet előre)
Hibalista
- önindító behúzótekercse,bal hátsó kerékcsapágy,az előző gazdi hibájából egyszer kiégett egy vezeték a motortérben(rosszul volt elvezetve, és a szívócsonk kidörzsölte)filléres problémák mind, és 23éves korban ennyi baja hadd legyen:)
Ide hordtam szervizbe
saját magam, mert egyszerű mint a faék, a vezeték problémát egy helyi villamossági szerelő, szintén aprópénzért.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | volt elég sok távolkeletit kivéve szinte minden | Következő autója? | azt hiszem a karikák bizonyítottak:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
