A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 100 (1990-1994)

100 S4 2.2 Turbo Avant Quattro 93´ 

Az ítélet értékelése
3,7(7 db)

Ez nem az, mint aminek látszik

Szöveges ítélet

Ez életem első saját autója, - egy 93’as Audi 100 S4 Avant Quattro, 2.2 Turbo 6 sebességes kézi váltóval - 19 éves koromban vettem meg lassan egy éve, és mondhatom hogy nem bántam meg. A célom az volt hogy egy olyan sport autót vegyek, aminek van presztizse és aránylag elfogadható áron van. Nem sok variáció jöhetett szóba, de szó volt köztük akkoriban egy Alfa Romeó 155 Q4-ről is. Végül aztán az Audira esett a választásom. Próba vezetés után eldöntöttem hogy megveszem, - előtte egy Suzukit hajtottam : ) - természetesen csakis miután átnézettem. Lenyűgözött a teljesítménye. A gyári változatnál már akkor is erősebb volt az autó, egy két kisebb tuningnak és az előző gazdájának köszönhetően, kb 300 lóerő. Akkor még nem gondolkoztam el rajta hogy mennyibe is fog majd kerülni a fenntartása, mert hát akadt és még mindig akad rajta mit csinálni, de sebaj mindezek ellenére teljesen hozzám nőtt.

Az autó formája még mindig időt álló. Szerintem nagyon szép, és ahogy észre vettem még mindig nagyon sokan megbámulják az utcán, azok is akik 10 évvel fiatalabb Audit vagy más felsőkategóriás autót hajtanak. A hangja alapjáraton diszkrét, de ha odalépek neki és beindul a Turbo akkor nagyon figyelem felkeltő tud lenni. Belülről nézve, elől és hátul is kényelmesen el lehet férni van bőven hely, és az ülések is kényelmesek, jó a tartásuk, és jól néznek ki. Extrákat tekintve megtalálható benne minden, ami nekem elég. Egyedül a gyári kazettás rádiót kellett kicserélnem. A csomagtere iszonyatosan nagy és jól pakolható. A felhasznált anyagok minősége is teljesen rendben van.

A teljesítménye mint ahogy írtam már, 300 ló körül van így kb 6 másodperc kell a 0-100as sprintre, a végsebessége óra szerint 280, azt nálam is akasztja. A 300 paci nagyon könnyedén mozgatja a közel 1800 kilós tömegét. Igazából nem használom túl sokat autópályán de sikerült már versenyeznem egy két magabiztos BMW-vel, Mercivel vagy éppen Audival , akiknek nagy százalékát nagyon durván sikerült meglepnem, főleg mivel semmi típus jelzés nincs az autón. Fogyasztása eléggé magas, nekem városban 17-20 liter között mozog, autópályán valamivel alatta. Fenntartási költsége relatív magas. Ha az ember egy „jobb” állapotút fog ki az megkönnyítheti az életét, ha nem akkor a gatyája is rámehet. Az alkatrészek egy két kivételével elfogadható árban vannak.

Az autóra már sokat költöttem ahhoz hogy megváljak tőle az elkövetkezendő jó pár évben, és lassan sikerül teljesen rendbe hoznom. Remélem az elkövetkezendő években is meghálálja a gondozást és hű társ marad.

2008.02.18

Az elmúlt közel fél év alatt egy két gondon kívül semmi bajom nem volt vele, igaz kímélem is, kévéve amikor nem :). Nem sok km-t tettem bele, azt is főleg városban, télen garázsban állt, de továbbra is azt mondhatom, hogy maximálisan elégedett vagyok vele.
Pozitívumok:
Mikor beleülök még mindig ugyanolyan jó érzés mint amikor először ültem benne és megvettem, és rossz belőle kiszállni.
Még mindig megbámulják és mindig mindenki - városban -leakar tolni. Főleg az 1,3 és 1,6os autókra gondolok :)
Ugyanakkor, sikerült vele nagyon sok jó élményt szerezni. E5ös főút, Félegyháza - Kecskemét között sikerült vele óra szerint 250 km/h-t még ősszel mennem, enyhe forgalomban, ez sztem nem rossz, főleg aki ismeri ezt a szakaszt. 0-200 km/h-t is sikerült lemérni, két személlyel kb 1900 kg összsúllyal 21 másodperc.
Negatívumok:
Még ősszel volt vele egy két problémám, pl a fagyálló örökké elfolyt, - sikerült észrevenni a pedálok alatt -, persze egyből mindent kiakartak cseréltetni a kocsiban!, na de végül egy jó szakit találva, fűtő radiátor csere lett a vége. Azóta nem folyik el a fagyálló. Milyen érdekes, nem?! :) Több rosszat nem is tudok mondani.


A Fogyasztásról :D
Még azon szoktam csodálkozni, hogy sokallják, hogy mennyit eszik! :)
Valamit, valamiért! :

Van a családban még:
Ford Forcus 1.4 07´ 82 Le
Suzuki Ignis 1.3 07´ 93 Le
BMW 316i E46 99´ 105 Le

A 3 auto együtt nincs olyan erős, mint az Audi egymaga, és ráadásul hároman együtt már több mint 20 litert esznek 100 km-en, átlagban, ami már 3-4 literrel több mint az Audinál :)
Ha igy nézzük akkor nem is sok az az átlag 17-18 liter :)

Soha rosszabb Autót!

Kiegészítés:

Az autóval még mindig elégedett vagyok, habár sok pozitívum melett ért egy két negatívum is.
Negatívum:
Előjött rajta egy két probléma, amelyek nem éppen voltak költéségkímélősek. De ezeken is túl vagyok:) Azóta szépen muzsikál.
Pozitívum:
Megtettem vele egy két hosszabb utat is. Most utoljára egy Kecskemét-Pest-Majsa-Kecskemét távot nyomtam le vele pályán. Az érzés amit átéltem mindig újjabb és újjabb erőt ad hogy ne adjam el. Viszont jobb lenne vmi újjabb és jobb:).
Egész jól fogyasztott az út során. Általában 190-200 km/h-s utazót szereti a legjobban, ahol a fedélzeti szerint 17 körül eszik. Ez lehet hogy soknak tűnik de mint már írtam, eléggé sokat eszik, DE tartós óra szerinti 240-250 km/h-nál sem eszik sokkal többet mint 20 liter. Hála istennek reggel 5-kor mentem vele, szal nem volt forgalom és volt időm pörgetni. A végsebessége 275 km/h óra szerint, kb 240-250 táján kezd elfáradni. A legdurvább fogyasztás amit eddig mutatott a fedélzeti az 26.8 liter volt, igaz akkor 170-nél tettem fel 4esbe és 200-210-nél 5ösbe.
Sajna a sebességet nem érezni benne. Az asszony Suzukiában viszont ez pont fordítva van:D
Maximálisan elégedett vagyok vele, de nem sokára csere lesz a vége egy másikra, remélhetőleg egy másik Audira, egy 2.7 es Turbos S4es van kilátásban:)









Hibalista

- Szerencsére nem sok minden:
- Kormányműből fojt az olaj. (használt csere, kb 30 000 Ft)
- Fékbetétek elöl (új gyári kb 20 000 Ft)
- Illetve futómű próblémák, köszönhetően a magyar utaknak:
- Lengéscsillapítók cseréje (új gyári kb 25 000-30 000 Ft/darab)
- Fűtőradiátor ( mindenestől kb 25 000 Ft volt )
- Szervó szivattyú ( 30 000 Ft )
-
-
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Sikerült végre találni egy Autoszerelőt aki úgy néz ki, hogy ért is hozzá, és nem csak lenyúlni akar.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Villamossági is jól dolgozik.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 207000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 18 l
Előző autója? Suzuki - nem saját - Következő autója? 5 év múlva jó lenne a mostani új RS6, de ha nem, akkor a lényeg hogy erős legyen :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 100 1990

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)