Szeszélyes kurva, minden pénzedet felemészti, de jó vele
Szöveges ítélet
A rengeteg hibát leszámítva egy végtelenül kényelmes, és dinamikus autó a korát megelőző technikával, 1984-ben 140-Le. A kocsi nagyon nagyon szervízigényes, ha jó szerelő nyúl hozzá a kocsi utána csodákra képes, az én 22 éves autómmal 220 Km/h sikerült mennem. 3 seb. fokozatban 170-et. Hihetetlen vezetési élményt nyújt, azonban pénzes dolog, minden drága hozzá, és szerelő nem sok van akire rá merném bízni, (még a márka szervízben sem tudtak segíteni a komputer hibámon). Aki teheti vegyen ilyet utálni és szeretni fogja egyszerre!
Hibalista
- Szervó pumpa, bontott 35.000.-Ft felújított 60.000.-Ft; Injektorfej (Bosch K-Jetronik) idősebb korban elreped, a nyomáskülönbség szelep membránja, ez miatt abba a hengerbe folyamatosan nyomja az üzemanyagot az injektor, akár deciliternyi mennyiséget is!!! ha az első indítás nem sikerül! ez miatt hengerfejes lesz állandóan a kocsi mivel a dugattyú nem tudja összepréselni a folyékony nem porlasztott állapotban lévő benzint. valamint a gyűrűk melett az olajhoz is lefolyik a benzin felhígítva azt. Az új ára 259.000.-Ft bontóban nem szabad venni, mivel ha nem benzinben áll, a legkisebb bejutó porszem is használhatatlanná teszi! Csak olyan autóról szabad levenni ami üzemképes és ez a szerkezet jól működik rajta. Házi javításával ne kísérletezzünk, csak injektor szervízben! (teljesen saját tapasztalat, hengerfej és motorhiba lett ezmiatt) Elektromos ablakok, kapcsolóinak motorjainak meghibásodása bár ezek javítása egyszerű, (a motorral egy kis olaj csodát tesz!) Állandó indítási problémák jellemzik a kocsit ha idős mivel rengeteg vákum és levegő cső kell a pontos működéséhez melyek a motor háta mögött rejtett helyen vannak nekem csak a motor kivétele után sikerült rájönnöm egy visszatérő indítási probléma okára. A pótlevegő tolattyú műanyag csöve kirepedt alul, kb. hüvelykujj körömnyi lyuk lett rajta és nem bírtam a kocsit beindítani. Az én autóm gázos volt, ezért indításnál ha a gáz visszadurrannt, a torlólapátot lehetett is eldobni azonnal. Ezen úgy tudtam segíteni, hogy 15.000.-Ft-ért gyári Beru gyújtás kábel szettet kellett vennem, hozzávaló elosztó fedéllel, és rotorral. (előtte képes volt menet közben visszadurrani, utána nem volt olyan indításom hogy visszaszólt volna) (Volvós ismerősömnek a kipufogója robbant fel visszaduranás miatt Ő adta a tippet amit köszönök is neki) Az autó egy pénztemető volt 150.000.-Ft-ért vettem motorhibássan majd a leírt injektor fej hiba miatt ujra motorhibás lett ez ami sokba került rajta kb. a végére 6-700 E Ft-omban állt meg és ennek ellenére hiba terén mindig tudott újat mutatni a kocsi. (kuplung munkahenger karmantyúzás, fék berohadás, komputer hiba (2700-as fordulat felett állandóan villogott az olajlámpa holott az olajnyomás jó volt.), stb... stb... ezek csak ami eszembe jut, 5 év alatt rengeteg "élményt" nyújtott!
Ide hordtam szervizbe
én magam és a haverok! Amit akartunk mindent megjavítottunk.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | VW jetta 1.3 benzin | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
