Problémák kifogyhatatlan tárháza
Szöveges ítélet
El?tte kilenc évig japán autónk volt . Kiöregedett , kicsit sz?k is volt , gondoltuk , jöhet most egy német is , azok elvégre biztos jók (tájékozatlanok voltunk még és naivak ...) .
Az egyébként hosszas válogatás után beszerzett , látszólag remek állapotú (törésmentes karosszéria , els? fényezés , kifogástalan utastér) Audi 100-as nagyon hatékonyan bizonyította be ennek az ellenkez?jét . Az autó hat évig volt nálunk (jóval korábban túl kellett volna adni rajta , de mindig úgy okoskodtunk , hogy most csináltattuk meg , csak nem fogjuk most eladni) , ezalatt nem telt el úgy két-három hónapnál hosszabb id?szak , hogy valami ne romlott volna el rajta . Hat alkalommal indultunk vele hosszabb (ezer kilométeres nagyságrend?) külföldi útra , ebb?l egyszer teljesen lerobbant , két további alkalommal kisebb-nagyobb problémák jöttek el? menet közben . Az említett teljes lerobbanást a motorolaj-szivattyú meghibásodása okozta ; a német márkaszervíz potom 1800 márkát számított föl a javításért . A kocsi további két alkalommal vált teljesen menetképtelenné , egy ízben eltört a tank belsejében az üzemanyagot szívó cs? , a második alkalommal pedig kitört egy fémdarab menet közben a hengerfejb?l és beleesett a hengerbe , aminek a következménye a hengerfej és a motor teljes felújítása volt . Ennek fényében az életünket izgalmassá és változatossá tév? egyéb , számtalan apró hiba már voltaképpen bagatellnek tekinthet? . A végeredmény , érthet? módon , az lett , hogy már féltünk kimerészkedni a városból az autóval , akár rövidebb utakra is ; végül , a kelleténél jóval kés?bb , megszabadultunk t?le . Azzal a szilárd elhatározással , hogy ezzel a márkával soha többé nem kísérletezünk (a teljesség kedvéért : a családban volt/van további három hasonló korú Audi , mindegyik futószalagon gyártja a meghibásodásokat) .
A sportszer?ség megköveteli , hogy hozzáf?zzem : mint konstrukció , kétségkívül remek autó a "szivar" 100-as , különösen a TD motorral : a menetteljesítményei kielégít?ek , a fogyasztása roppant kedvez? (utazás közben a 6 liter simán megvalósítható volt) , utastere döbbenetesen tágas , csomagtere nem különben ; futóm?ve kényelmes . Egyetlen negatívumként a nyáron , napon rettent?en felforrósodó utasteret lehetne említeni - hja , a szuper légellenállás árnyoldala ... Egyszóval , mikor épp rendben volt , mindig elkezdtük szeretni . Node mindeme kiválóságok mit sem érnek , amikor az ember az út szélén a lerobbant autóban üldögél , vagy amikor évente hat-nyolc , el?re nem tervezett alkalommal kénytelen ellátogatni a szervízbe !
Hibalista
- Szervószivattyú (kétszer) , motorolaj-szivattyú , hengerfej (következmény : komplett motorfelújítás) , els? lengéscsillapítók , ablakemel?-kapcsolók (számtalanszor) , m?szerfal-világítás , kilométer-számláló , izzítógyertyák (többször) , h?t?ventillátor-termokapcsoló , féklámpa-kapcsoló , f?t?/h?t? ventillátor , különböz? visszajelz?k , stb . A mérleg : hat év alatt 600 ezer javításra , nem számítva ilyesmiket , mint olaj , légsz?r? és hasonlók !
Ide hordtam szervizbe
Különböz? márkafüggetlen szerel?k
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Toyota Corona | Következő autója? | Toyota Carina E |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
