Öreg szivar nem vén szivar :)
Szöveges ítélet
Lássuk csak, elõször is nem egészen az én autóm, hanem családi autó, bár az szinte ugyanaz. Kilenc évesen került hozzánk, azelõtt svájcban volt bemutatóautó, majd egy svájci tulaj valahanyadik színházbajárós kocsija. Ennek megfelelõen nagyon jó állapotban kaptuk meg 350.000.- Ft-ért. Az akkor jó sok volt, de elmondhatom, hogy tartja az árát: most pont ennyiért lehetne eladni.
Hogy pontosan mi is ez? Íme:
5 hengeres, 2144 cm3-s injektoros, 3 sebességes automata, több, mint 4,5 m hosszú szivar
Ez a változat CS típusjelzést kapott, ami a sportfutóm?re utal (bruhaaha), de hála Istennek ez nem nagyon érzõdik rajta, a futóm? puha. Ezt én kifejezetten szeretem, a budapesti utakra optimális. Van egy kis polo is a családban, az néha egy egy buckán a fejembe tolja a gerincemet. Az audinál csak halljuk, hogy gödörbe mentünk, nem érezzük.
Ha már a kényelemnél tartunk, hely az van bõven benne, cáfoljon aki akar, szerintem a legtágasabb audi. Ha anyukám vezet, hátul egy kempingasztalt is be lehet rakni a lábhoz. Hátul öt ember kényelmesen ugyan nem, de teljesen életszer? körülmények között, nem egymást az ajtóba préselve tud utazni, akár hosszabb távon is (pl Bp-Fiume). A csomagtartó nem tudom mekkora, de a mignon parkettacsiszoló szétszedés nélkül belefér és még marad egy csomó hely!
Bár ez szerintem is szentségtörésnek minõsül, de szegény ember vízzel fõz alapon az Audi is kapott csomagtartót. Elsõ körben a 120-as skodáról leszereltet, ami 3 betonitlap (iszonyat nagy és nehéz poszdorja szer? lap csak betonból) alatt egy hegyi gödörbe menve megbicsaklott, és kishíjján szétlapította a tetõt. Miután leszedtük, négy horpadás volt a támasztási pontoknál, de ennyivel megúsztuk. Aztán megcsináltuk a csomagtartót (felsõ két vájatba ülõ alátámasztás), de ez is elszállt egy nagy poszdorja lappal együtt a hetesen 80-nál. Ezt már nem csináltuk meg, Vettünk egy másikat, az eddig jól bírja. kopp, kopp, kopp :)
Az öthengeres 136 állítólagos lóereje mai szemmel nem sok egy kettõ kettes motortól és az automata sem valami fürge, de végülis, ha odalép neki az ember akkkor az ésszer? sebességhatárokon belül lehet vele közlekedni. Gyakorlatilag megy 180-at, elméletileg lehet, hogy 200-at is, de ezt csak egyszer mertük kipróbálni, mert 150-tõl olyan hangja van, mint ami mindjárt szétesik. Az automata 130-nál 4000-et forgat a motoron, de 3 sebességel ezen nincs mit csodálkozni. A legjobb fogyasztásunk 8 liter 90-el autopályán, átlag 9-10 pálya, 10-13 város.
Nem szoktuk állandóan piszkálni, akkor javítunk meg valamit, ha már elromlott, ehhez képest jól bírja a strapát. Az alkatrészeket bontóból, de még utángyártottan is viszonylag emberi áron be lehet szerezni. Bár pl. a vadiúj f?tõradiátorbó le kellett f?részelni 1,5 centit, mert a csonkjai túl hosszúak voltak és nem fértek be a helyére. Bár még ígyis 1500-el olcsóbb volt mint a használt, bontóból :) Arra mondjuk jó volt a f?tésszerelés, hogy megtudtam: a 100-as Audiban van hátsó lábf?tés!
A kasztni galvanizált, úgyhogy ahol nem sérült ott nem is rohad, kivéve a hátsó kerékíveket.
Eddig tizenegyszer próbálták meg ellopni, ezúton is szeretném megkérni a tisztelt tolvajokat, keressenek maguknak fiatalabb audit, ezzel már csak a szívás van. Aki meg lelopta róla az Audi 100 CS feliratból az Audi részt, az szégyelheti magát! Hozza vissza és ragassza föl!!!
Summa summárum, én nagyon szeretem, a sok kis szívás ellenére is, és akkor egy kis összefoglalás:
Plussz:
Kényelmes
Nem kell váltogatni
Nem rázza szét a csontjaim
Megy ha kell
Nem kell biztosítani, inkáb félre kell rakni egy éves biztosítás és lehet venni másikat.
Mínusz:
sokat fogyaszt
a nagy motorra sok a kötelezõ, meg a sújadó
Hibalista
- (12 év) Automata váltó (apám úgy ítélte meg megy ez olaj nélkül is - hát nem ment) bontott váltó + szerelés: 120.000,-
- (21 év) H?tõradiátor kilukadt, bontott: 12.000,-
- (22 év) F?tõradiátor kilukadt (persze -20 fokban vidéken), utángyártott új 3.500,-
- (3-5 évente) Kipufogó dobok, zömmel hátsó és középsõ kilukadtak.
- Motortartó bakok.
- Lengéscsillapítók.
- (21 év) Bal elsõ féknyereg, mert a fékmunkahenger is szétrohadt a kosztól :)
- (12 év) Bemelegedésszabályozó pillangószelep idomtalan-és-csak-a-mozaik-utcában-kapható-méregdrága gumicsöve teljesen szétszakadt - kb 20.000,-
- (9 év) Bemelegedés szabályozó - máig nincs megcsinálva
- Gyújtókábelek - egyénileg összerakott méterre kapható kábel kb. 1.200,-/db
- (15 év) Gyújtáselosztó + rotor
- (18 év) Fúvókák 80.000,-
- (21 év) Központi zár pneumatika jobb elsõ ajtón.
- (21 év) Motorföldelõ kábel elszakadt 1.000,- (nagyon alattomos hiba, az idítással hónapokat szívtunk és nem értettük miért)
- (19 év) Vákuumcsövek gumi csatlakozói kikeményedtek, eltörtek 500,-
- (19 év) Hengerfej tömítés + termosztát + hõgomba csere
- Külsõ kilincs nyelvek állandóan letörnek.
- Jobb elsõ belsõ kilincs kitörött a keret m?anyagból. - kis ügyességgel házilag egy nap alatt javítható
-
-
- Néhány lámpa
- Ablaktörlõlapát
- Gyertyák
- vezérm?szíj 2x
- Generátor és szervó ékszíjak
- olaj fojik szervó orrán száján állandóan töltögetni kell
-
Ide hordtam szervizbe
Galata Ottó Úr
Pomázi Köz 9.
Jó fej, rendes, ért hozzá: 10+
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én+Fater
Általában a kézzel szerelhetõ dolgokat meg is csináljuk, néhány kupac m?anyag pöcök porrá törése árán :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 330000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Maserati |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
