Ízes szivar
Szöveges ítélet
Egy Lucas adagolós mondeóm volt előtte,akivel sajnos elég sok problémám volt folyton megállt.Ekkor elhatároztam hogy olyan autót veszek ami még a hülye elektromos korszak előtti,szép klasszikus limuzin,kényelmes,és legyen egyszerű, szerelhető, megbízható.
Kaposújlakon láttam meg a drágámat egy kereskedésben.Telefon márciusban,azt mondták jól indul,törve nem volt,apró hibák vannak de kérem 30 éves.Elmentem érte.A kereskedésben a srác azt mondja melyiket is akarom?Mondom az öreg szivart ott hátul a sarokban.Azt?Biztos?Mert annyi jó modern kocsi van itt.Mondom köszönöm nem nekem az Audi köll!!!Hideg volt a motor,a hengerfej,nem indult.Jött a bika akksi,egy kis "kézigáz",egyet fordított,és gyönyörűen ketyegett,nem füstöl.A hátsó kerék mögötti lemezrész a lökhárító alatt rohadt,de a hossztartók rendben.Az egyenesfutása jó, a váltó nem recseg,jól húz.160 ezer és már hoztam is.Útközben sajnos leállítottam,egy helyen hazafelé hogy kicsit megnézzem,hát nem indul.Tudtam hogy az akksi...Szerencsére segítettek,bebikáztuk, egyet fordul és már suhantam vele haza.Alapszabály hogy használt dízelnél az akku biztos kuka vagy pár óra vagy pár napon belül!Nyáron egy hétig lakatoltam hegesztettem a hátulját,rendbe lett rakva.A műszerfal nem világított,a régi 5W-os izzók szétégették a műanyagot,és a nyomtatott áramkörös fóliát.Ezt forrasztással,vezetékezéssel oldottam meg.A műszervilágítás led-et kapott,sokkal jobb,és nem forrósodik.A bosszúság a szétgányolt elektromos rendszer,ezt is rendbe raktam.A műszerfal vezetékeit cseszték össze,mert itt mást nem lehet mert csak az elektromágnes van az adagolón ami elektromos alkatrész.(a világítást,ablaktörlőt,fűtést leszámítva)Az egyik lengőkar gömbfejet fel kellett újítani,(7000)jó lett már egy éve bírja.Ami az érdekes hogy hiába több mint harminc éves az alkatrész árak súlyosak mert Audi.Nagyon megbízható,a legnagyobb hidegben is kézigázzal jól indul,hamar befűt.
A kuplung hosszabb állás után valamikor beesik a hidraulika miatt.Ekkor visszahúzom,és gyönyörűen működik.Most cserélek folyadékot benne.
Az autót nem hajtom,100-120 és kímélve van a fogyija kb.6-7és fél liter körül van.Nekem jó a kormány/fék szervóm,de sokan mondják hogy a szivattyú meg szokott hibásodni,de gondolom ennek sem olyan horror a költsége.
Összességében nagyon frankó autó,megbízható,és gyönyörű klasszikus limuzin!Hintázik,kényelmes igaz már az idegbeteg mai tempót nem szereti.De én nem is így élem az életem...
Volt,van rajta munka mindig,de meghálálja,és egy ismerősöm az új ufo dízelén most cserélt kettőstömegű lendkereket,kérem:500000.Lehet így is.
Meg lehet nyugodtan,üzembiztosan,biztonságosan,és úgy hogy egy szép régi autót megmentünk...
Hibalista
- Műszer egység
Ide hordtam szervizbe
Egy vállakozó aki nem foglalkozott vele...
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 380000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Ford mondeo | Következő autója? | 62 series(1963) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
