Das auto - piszkos, nagy csónakom
Szöveges ítélet
Még most is használom. 300.000-ért vettem egy barátomtól, aki 10évig használta. Csak jó minőségű anyagokat tett bele minden egyes szervíznél (követem ezt a példáját, mert meghálálja az autó azzal, hogy akát 400-500ezret is elmegy a blokk). Amikor megvettem a benzinpumpa rossz volt és a szervoszivattyú is csöpögött. Ezek ki lettek cserélve, az árát alul leírtam már. Hatalmas csónak, alig kisebb kivülről, mint az S80-as volvo, de belülről nagyobb.Kényelmes, az országúton szeret menni, a városi forgalmat nem nagyon szereti, ami a fogyaztáson meg is látszik. Városban 11-14lietrig eszik(légkondi és a téli időjárás sokat dob rajta) városon kívül viszont 90km/h-nál 7 literrel járok.120km/h-nál eszik 8,5 litert. Annyit még illik erről az autóról tudni, hogy "meleg" motor, ami azt jelenti, hogy városban hajlamos a túlmelegedésre, de ha jó a termosztátod meg a ventillátor hőérzékelő gombája akkor ezt megoldja.Ennek az az oka, hogy a bal első lámpa mögött van a motor hűtője, ami igy takarásban van egy kicsit és ha ég a lámpa még az is melegíti. A bemelegedés szabályzóm a mai napig rossz.A bontott nem jó, csak ha még egy üzemelő autóból szeded ki, mivel ha nem használják, kiszárad és ugyanolyan rossz. Az újnak meg több az ára, mint sok ilyen autóé (160.000-).A bemelegedés-szabályzó hibája miatt melegben nehezebben indul, de -22C fokban meg télen pöccre indul. Ez amugy típushibája ennek a kocsinak. Ennek ellenére melegben is beindul és utána nincs gond.Tudni kell még, hogy hideg motornál a hidrotőkék csörgő hangot adnak, de ez ahogy melegszik a motor szépen elhallgat. Ha mégsem akkor ne vedd meg mert szét van hajtva! A korához képest jol megy, 10mp alatt százon van és 190km/h a vége.120km/h-val szeret menni a legjobban innen még erőteljesen gyorsul.Ekkor 3100-at pörög.Még valami: utólag beszereltettem egy digitklímát egy 1985-ösből.A klímakompresszor csöpög, pedig már háromszor szedtük szét és cseréltünk benne tömítést. Ennek ellenére működik. Utólagos beszerelést nem ajánlom senkinek, mert vákumos rendszerű ennek a klímája és nagyon kevés ember ért hozzá, ráadásul egy kicsit a kasztnin is kell egy kicsit faragni, az akkumulátort meg be kell tenni a hátsó ülés alá.Nekem ezt 5hétig csinálták mire összeállt és mindennel együtt 130.000-be került(bontott klíma+munkadíj+klimagáz), de nekem úgy érzem megérte, mivel öltönyben dolgozom.Debrecenben a Széchenyi utcára ne vidd Nagy Lászlóhoz, mert csak azért, hogy ráköszönsz elkér vagy 20.000-et és ráadásul nem is ért hozzá, meg szarik is rá. Mindent összefoglalva nagyon szeretem, jol megy, kényelmes, nagy, nem rohad(mivel 1985.óta galvanizált az egész karosszéria).Annyi baja van, hogy nincs az enyémben ABS meg sokat eszik és azért mindig kell egy-két dolgot javítgatni rajta.De ez egy ilyen öreg autónál szerintem természetes. Egy valami biztos: soha nem fog az út szélén otthagyni, ha kell három hengerrel is el fog vinni a szerelőhöz. Ha tudsz, akkor ne a keleti határhoz közelit vegyél, mert sokat benzincsempész-autónak használtak. A rossz román és ukrán benzin meg megöli a benzinpumpát meg az injektort.Én amig szét nem esik használom, mert ennyi pénzért nem kapok ekkora autót, (ami ráadásul audi is), később meg veszek egy újat amibe majd valami akció keretében jóáron beszámíttatom.
Hibalista
- AC pumpa 40.000-75.000, bemelegedés-szabályzó:új ára 160.000- bontóban 12.000-, ablakkereten a krómcsík visszaragasztása (ragasztó ára 800Ft.), szervószivattyú gumitömítés (nagyon jó minőségű jó csak) 250-,
Ide hordtam szervizbe
Régi ismerősömhöz: Nagy János, Debrecen, Lapály utca és a klimabeszerelést utólag (bontottat) Szőke János, Debrecen, Széchenyi u.-Bosch Szervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 197000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | golf | Következő autója? | skoda superb TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
