A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 100 (1982-1990)

100 2.0 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

A vén szivar, nem vén szivar

Szöveges ítélet

Megtörtént az hogy teljesült egy gyermekkori álmom, vetettem egy szivar 100-as audit. Nagyon sokat megnéztem mielőtt megvettem a kocsit, hát ezek között volt egy két olyan kocsi, amit több darabból raktak össze, német rendőrautó volt stb. Az enyém egy kétliteres benzines K-jetronicos szörny. Az autó nagyon kényelmes, tágas, a belső tere csak mechanikus dolgokkal van teletűzdelve, mechanikus ablaktekerő, tükrők és napfénytető. Eredetileg villanyosat akartam ezekből, de visszagondolva, nem bántam meg hogy ezek mind kézi vezérlésűek. Nem romlanak nincs velük gond. Extralista az én autómnál kissé rövid, szervókormány és központi zár. Ennyi. No abs, No légzsák, no para. A kocsit miután megvettem kissé aggasztott mert vagy 20 litert evett 100-zon. Rángatott, nem ment sehova. Aztán gyertyát cseréltem benne, de akkor se változott a helyzet. Elvittem szerelőhöz és azt mondta hogy a bemelegés-szabályzó szállt el. Ez egy automata szívató, ami akkor is dúsított mikor a motor már üzemmeleg volt. Ezt kicseréltettem aztán jó volt egy darabig. Sajnos a K-jetronichoz már nemnagyon akarnak hozzányúlni a szerelők mert kicsit többet kell csinálni rajta mint egy korszerűbb autón, itt nincs computer ami megsúgja mi a baj. Ez a rendszer teljesen mechanikus, még katalizátor sincs rajta. Aztán ahogy használtam jöttek elő a gondjai. Először azzal kezdte hogy melegen nem akart indulni, csak kb a 20.-ra. Most is vittem szerelőhöz, de ők feltették a kezüket hogy ez egy ilyen bicikli, próbáljak meg vele együtt élni. Akkor jó mondom ha ti nem akkor majd én nekiállok. Dúrtam a netet, fórumoztam, mire rájöttem hogy ez miként is működik. Az a lényege hogy a szívócsőnek ami a szívósort és a K-jet fejet köti össze épnek kell lenni, mert ha kireped akkor falsot szív és nem indul. Ez az alkatrész 30000 huf újonnan (150 ezerért vettem a kocsit), akkor bontó. Bontóban olyan ritka a szivar 100, mint a fehér holló. De 1.5 év kutatás után találtam 1500 huf-ért. Betettem jobb lett a helyzet, de nem sokkal. Biztató jelek voltak ezek. Aztán az volt a másik probléma hogy menetközben leállt. Nem tudtam mire vélni, szerelőt már meg se próbáltam, saját és édesapám kőtfőjéből kezdtük keresni a probléma okát. Megtaláltuk, kifeküdt az AC. Tettem bele bontott 4.2 V8 AC-t. Nah ezzel megszűnt mindennemű indítási probléma, indul hidegen melegen egy pöccre (itt könny szaladt a szemembe, 3 év szopakodás után). Az örömöm nem tartott sokáig mert egy hétre rá, megint leállogaott a motor. Most a benzinrelé adta meg magát, csere és azóta mint a kiangyal úgy megy. A motor még nem volt megbontva, de a nyáron kell egy garnitúra hidrotőkét cserélnem benne. A motor másik gyenge pontja a szervószivattyú. Amikor vettem akkor nem figyeltem hogy engedik a szervóolajat. Jártam vele, tőltöttem hozzá olajat nem volt gond.De egyszer meghalt a szervó. Elment minden a kormány és a fékrásegítés. Cseréltem, azóta jó. Jó tanács, ha a szervó búg, vagy habosítja az olajat az már a végét jelenti a szivattyúnak. A motort ezeket leszámítva vígan falja a km-ket.
A futómű nekem kissé magas volt ezért kapott gyorsan egy garnitúra ültetőrugót. Ezzel már jobb a kocsi állása. A hátsó rugóval nem vagyok kibékülve, mert ha beülnek hátra akkor egyből leül, mind az ültetőrugó, mind pedig a gyári rugók esetén. De ez lehet hogy a kocsi geometriájából adódik. De ennyi baj legyen.
A fékek: nekem elöl tárcsa hátul dobfék van, mert ez csak a 115 lóerős. Fékbetétet már elől cseréltem benne, kb egy órás munka a parkolóban, nem téma. A hátsó dobfékről nehogy azt gondolja valaki hogy nemfog, mert csak a tárcsa fog meg. Bakker a gyári 14 collos kerék megy fel csak, a 13-as már nem, mert a fékektől nem fér fel. Nem gagyi suzuki dobfék amin akkor mint egy kispolszkin. Ez megfog.
A kocsi hűtője is trükkös mert belseje alamínium, de a két széle műanyag, nekem a műanyagba beletört a hűtőcső, hűtőcsere, most egy 82-es évjáratú van benne már két éve és hibátlanul teszi a dolgát. A hőgomba az kinyiffant, de ezt egy kapcsoló bekötésével kikerültük. A szivar szeret melegedni, főleg nyáron a dugóban ilyenkor jól jön a kézi kapcsolósú vetillátor. A hűtő konstrukciója nem a legjobb mert ferdén a bal első lámpa mögött van és így nem sok levegőt kap, meg be is szorul oda a meleg. Ezért tettem fel egy 2.0 TD-nak az olajhűtőjét és ez a probléma is megoldódott.
Cseréltem még benne fűtőradiátort, 3500 huf-ért vettem vatting újat. Nem rossz szerintem, összeraktam a fűtést és mostmár van lábfűtésem is.
A kocsiról annyit hogy ennyi ráfordítással és türelemmel, egy üzembiztos autót hoztam össze. Nem kell félni benne, méretei miatt kissé nehézkes a parkolás, de ez nem városba való. 200 km után is úgy szállok ki belőle mint ha csak 10 km-t mentem volna. A csomagtartó hatalmas, jól pakolható.
A vezető oldali kilincs mindig fellazul az még orvoslásra vár. Az alkatrészek bagatel összegek, már ha vannak pl: lét hátsólámpát vettem 3000 huf-ért. Ami még az achilleszina a kocsinak az a kormánykapcsoló. Rendszerint átég és akkor nincs csak helyzetjelző, se tompított, se refi. Nekem már a negyediket eszi, de most be fogom relézni a lámpát, hogy a kapcsolón nem menjen át túl nagy áram ami kinyírja.

Hibalista

- Szervó, AC, csapágyak, összekötők, fékbetétek, hűtő, bemelegedés-szabályzó, szívócsőgumi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 1500s Következő autója? W140
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 100 1982 (1982 - 1990)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)