A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » 100 (1982-1990)

100 2.0 D 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

A hegylakó

Szöveges ítélet

Ismeretlen mennyiségű kilóméterrel vásároltuk Békés megyei dűlőutakon ütött-vágott, de szemre mégis szép és ép állapotban. Akkor szerettem bele, amikor beültem előre, majd hátra és kb. lötyögtem benne a szűk 190 centimmel. A viszonylag kis tengelytávja ellenére bazi tágas, szépen formált, kényelmes, nagy ülései vannak, de a belső tér sajnos hatványozottan gyorsabban pusztul, mint a kocsi többi része. Alig van viszont az autóban alkatrész, ez leszűkíti a hibalehetőségeket, időben kell cserélni a cserélendőket, és akkor már tényleg csak néhány stabil probléma marad. Ezek: természetesen a szervo, ahol a szivattyú csak az egyik probléma, igazából a kopott kormányműnél érdemes keresni a hibát, ott aztán dől az olaj kifelé, a szivattyú cseréje önmagában semmit sem ér, a probléma végleges felszámolása ~100-120 ezer Ft. Naná, hogy a fék is szervorásegítéssel dolgozik, ezért ha leapad a szervoolaj, se kormányozni, se fékezni nem lehet rendesen, komoly ciki. Ha nem lehet váltani, mert nem emel ki a kuplung, sanszos, hogy csak a fékolaj kevesebb a kelleténél. A fékrendszer állandó és változatos problémáira a munkahengerek, főfékhenger cseréje, valamint egy mítikus alkatrész, az olajnyomástároló gömb, alias "tök" cseréje lehet a megoldás. A hűtőrendszerre nem árt gyakran odapillantani, nehogy megfődögéljen a motor, hajlamos elhagyni a vizet, bosszúból, ha nem törődnek vele. Éltünk már meg vele motorgenerált (dugók, gyűrűk, fúrkálás, és még egy kuplungcsere ha már ott volt) ez már 6 éve volt, akkor úgy 230 ezer pénz, azóta a motor csak az izzítógyergyákat fogyasztja kitartóan, képes az ötből hárommal berobbanni, nyáron akár kettővel is, de nem érdemes kínlasztani, olcsó a csere. Szűrőket gyakran cserélgetni! Akár ötezrenként, főleg olajékat. És persze nem hipermarkecos olajjal feltölteni, nagyon nem éri meg az a megspórolt pár ezres. Nem árt egy batárnagy aksi, úgy 100 Ah-s, most is egy ekkora van benne, sok bosszúságtól kímél meg. A kasztni galvanizált, már közhely, egyedül a hátsó kerékíveknél rohadozik, ott is még kulturált mértékben. Menetteljesítménye az autónak mint oyan nincs, nem illik és nem is érdemes széttaposni, de csak a halálfélelem kedvéért még sok évvel ezelőtt sikerült egyszer majdnem 160-ig feltornászni, hála az áramvonalas doboznak. A doboz. 4,8 méter, vagyis igen hosszú, parkolásnál, tolatásnál, kanyarodásnál, előzésnél (ritka pillanat) érdemes úgy számolni, mintha a vezető ülepe előtt egy ping-pong asztal, mögötte meg egy komplett kispolski lenne. Ennek ellenére a kezelése és irányítása gyerekjáték, mitöbb élvezetes, rugózása kényelmes, kanyarban kissé alulkormányzott, de mindvégig jóindulatú. Csak nagy.
A 2.0 diesel kemény 69 lóerős, viszont 2-esből simán indítható a sofőrrel majd másfél tonnás járgány, magabiztosan dörmög, és ottvan benne az öthengeres hang, ami isteni. 6 liternél többet csak kifejezett unszolásra hajlandó meginni, általában még ennél is kevesebbet fogyaszt. Az alkatrészek az egész autóhoz olcsók, könnyen beszerezhetők, viszont mindenképpen kell egy alázatos profi szerelő.
Mindent összevetve nem ajánlom a szivart, most már nem, rég eljárt felette az idő, 6-8 éve még simán, de most már tényleg csak a legelvetemültebbeknek ajánlom, akik az örökéletért és a kényelemért cserébe elnézik az öreges nyűgjeit. Végszóként még annyit, hogy sok szivarnak valószínűleg az a végzete, hogy a nagykorúság tájékán a tulajdonos egyszer csak azt veszi észre, hogy az utolsó, eddig még kinyitható ajtó is megmakacsolta magát, és soha többé nem enged be magába, csak ha feltörjük. Vagy megy a présbe. Talán a kilincs a kocsi egyetlen alulméretezett alkatrésze.

u.i.: egyszer minden véget ér, TszMiklós és Szolnok között szép nagyot csattant a vezérműszíj, volt benne vagy ötezer km, vízpumpa is cserélve, görgő, minden, úgylátszik valamiért mégsem akart már tovább menni, jelenleg halott, de szerelemből még lehet, hogy megcsináljuk. Csak a hazaút majd egy százas volt...

Hibalista

- Volt generátor probléma többször, dízeladagoló-felújítás, motorgenerál, rugótörés, főfékhenger csere, izzítórelé-elfüstölés biztosítékpanellel együtt, a kilincsek és a szervoszivattyú Audi-hoz hűen konstans bütykölést igényel. A rémisztő lista ellenére nem kimondottan alkatrészigényes. Mert alig van alkatrésze. Immár 9 év alatt egyszer hagyott út szélén, akkor is azért, mert meghalt. 24 éves autó!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1984
Kényelem (8) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 350000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ascona 1.6 D Következő autója? 406 Peugeot HDi Break
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi 100 1982 (1982 - 1990)

További ítéletek (71 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)