Kárpáti Medvekergető
Szöveges ítélet
2 éve vettem az Aro-t,mert valamivel meg kellett bírkóznom a felénk honos útnak nevezett sárfolyammal.terepen jól megy, előtte nivám is volt, annál jobb egy fokkal.amit nagyon szeretek benne:igénytelen, lassú, lomha de szép lassan elhúz egy házat is.és nem utolsó sorban minden belefér ( leszúrt malac,tűzifa,14 zsák cement, 3 talicska, CO-heggesztő, stb).félteni nem kell,mert nem sérülékeny,a kazánlemezből készült karosszéria egyáltalán nem rohad, pedig ridegtartáson van.eddig a felsorolt alkatrészeken kívül nem kellett hozzá semmi. sőt a felsorolt alkatrészek beszerlésén kívül nem nyúltam még hozzá egyetlen alkalommal sem (!).egy darabig apróbb elektromos hibák jelentkeztek, majd maguktól megszűntek ( el ne feledjük az ARO márkanév rövidítés, jelentése: Auto Románia).aki szedett szét 10.4 -es ARO-t, tudja miben ül.én MÉH-telepen találtam egyet, a 80 %-át hazavittem 40.000 Ft-ért.akkor láttam milyen autóm van: az ajtókban 2 colos gömbvas merevítésként, karosszériában szintén, 20 mm-es U-profil az alváz,szóval nem véletlen a 15 mázsás önsúly.mindemellett az új alkatrészek is egy talicska szervizelésének árszintjén vannak.nekem nagyon tetszik,nem nagyon járok mással (van mellette Audi 80 is).fogyasztása:10 l fölött.ez soknak tűnik, de Dacia-motor van benne.a fele ilyen súlyú Dacia 8 l fölött eszik,így nem vészes a különbség.
egy gondja van:a hátsó ülés egy rettenet, embert lehet vele kínozni vagy ölni.az első ülés viszont nagyon kényelmes, a hátsó ülés pedig 4 alkalommal volt benne 2 év alatt.kényelmi szempontból nem túl jó a külső kapcsolású elsőkerékhajtás (eltartott egy darabig, míg rájöttem, hogy lehet bekapcsolni) és a nehéz kormánya.üresen, normális aszfaltúton pattog,max 85-90 -nel lehet "száguldozni".
az árát mindenképp megérte,mert egyesíti magában a terepjárók és a teherautók jó tulajdonságait.ha Budapesten közlekedek vele, mindenki betartja a megfelelő távolságot és roppant nyugodtan vezet,mivel a külseje nem sok jót ígér...(ebben van is valami, mert elütöttem 70-nel egy őzet és a rendszám letörésén kívül más baja nem lett.)
Hibalista
- indexrelé (6.700 Ft), vízpumpa (5.000 Ft), 2 első fényszóró (kirohadt a belseje, 6.200 Ft a kettő),szimmerringek ( 2-300 ft/db),hátsdó difiből folyik az olaj,oka a kora.
Ide hordtam szervizbe
magam szervízelem
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 79000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 80 | Következő autója? | ARO,de csak akkor, ha ez már nem bírja |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
