Az ősi Dák technika: ARO 10.4
Szöveges ítélet
Nehéz lenne a Román autótervező mérnököknél optimistább embert találni a földön.Szerintem egyedül Ők hitték úgy,
hogy készítményük müködni fog. Miután megvettem, és elkezdtem használni, szembesültem egy csomó hibával. Előre
bocsájtom, hogy Én gyilkos módon, off-road célra használom a kicsikét /nem az "advencsör" parkra kell gondolni/.
Csak nehéz terepet lát. Normál használat mellett a hibák egy része nem is jelentkezett volna, és a járgány élettartama
is jóval hosszabb lenne. A hibák egy része az autószerelő "májsztrók" miatt voltak. Pl: megbízhatatlan indulás, nehéz
kormányzás, magas fogyasztás, első féltengelyek törése. Az igazi hibák viszont a tervezésből adódtak. Az első difi
állandóan leszakadt. A tartójával együtt. Miután kapott egy brutális rögzítést a gyári helyett, erről leszokott. A
féltengely elöl beleért az alsó lengőkarba. Némi plasztikai műtét után már ez sem volt gond. A kormánymű az igazi
horror. Be tud akadni és működésképtelenné válik. Egyrészt azért mert a legtöbb szerelő képtelen jól beállítani,
másrészt ritka kretén módon van megtervezve, harmadrészt a gyári gömbfelyek rettentő hitvány minőségűek. Ezen lehet
javítani a megfelelő szaki megtalálásával és egyedi gömfejek készíttetésével. Ezenkívül még van egy csomó kis apróság,
dehát a szocialista ipar remekei már csak ilyenek. Az autó meg lett emelve, nagyobb kerekeket kapott, meg csörlőt.
Számolatlan munkaóra után egy viszonylag jól használható terepjáró lett az eredmény. Még Én sem gondoltam, hogy sikerül.
Durva helyeken is egészen jól boldogul, és ha tönkre is megy, az alkatrészek viccesen olcsóak hozzá. Az alváza erős,
sokat kibír. A Lada Niva nudli hozzá képest. Az 1.4-es renault motor simán belemegy. A fogyasztása durva használat
mellett 15 és 20 liter között van, ami egyáltalán nem rossz. Rendes úton vegyes használat mellett 11 literrel simán elvan.
Összeségében használható autó, csak kötél idegek és kitartás kell hozzá.
Hibalista
- Motor széttört. /Renault motor 20000 Ft./
- Első difi letört. /Bontott difi 3000 Ft./
- Jobb első félengely kitört. /Bontott féltengely 4000 Ft./
- Hátsó lámpák megsemmisültek. /4000 Ft. új/
-
Ide hordtam szervizbe
Hivatalos szervíz.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Saját magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | UAZ 469A |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
