Elegáns olasz, sportcipőben
Szöveges ítélet
Régi Alfás család a miénk, illetve jómagam tekinthetem a hagyomány megteremtőjének. A Stelvio az ötödik Alfa a családban, egy 145-ös, két 147-es, és egy gyönyörű GT volt eddig nálunk. A Stelviora régóta vártam, a SUV praktikussága nekem fontos szempont volt (és most nyugodtan mozoghatnak a hard core Alfások, nyilván igazuk is van). Imádom az olasz design-t, beleértve az autókat is, kortalan szépségük sosem avul el. A Giulia és a Stelvio megjelenésekor ujjongtam: ilyen kell nekem! 2021-es modellt vettem végül a, facelift azért nagyon kellett belül, főleg a váltókar és a kijelző lett sokkal szebb és használhatóbb. A TI verzió bőr műszerfala, bézs bőr belseje a fekete külső mellett szerintem 40 év múlva is különleges lesz. Aki beül mellém, nem hiszi el, milyen szép is az autó belül. 20 colos kerekek kellenek ehhez a méretű kasztnihoz, ezt extraként kértem hozzá. Természetesen kértem fém váltófüleket is a kormány mögé, így ha néha kanyargós útra tévedek, a hideg vasak kapcsolhatása vérpezsdítő élmény, bár "csak" 200 lóerős benzinesről beszélünk. Nyilván más szint a Quadrifolio, akár a Veloce 280 lova is, de ha őszinte akarok lenni, ma Magyarországon a 200 lóerő teljesen elegendő (nekem). Ami kellemes meglepetés a korábbi 4 Alfa után, az az általános minőség. Precíz, gondos összeszerelés, nem nyikorog, nincsenek benne elnagyolt, gagyi felületek. Az ülések nem rosszak, de szerintem a Veloce sportülései jobban tartanak, azokat azért irigylem. Beindítás után érdemes hátrasétálni a kipufogókhoz, gyönyörűen morognak. A csomagtartó kellően tágas, nekem elegendő úgy is, hogy sokat cuccolunk, kirándulunk SUP-olunk. 34000 kilométer után 11 liter az átlagfogyasztás, ami az országúti 8,6 és a városi 12-13 alapján jön ki. Az autó nagyon tetszik az utca népének, elegáns, egyszerűen szép autó. A xenon ma már idejétmúlt, de jól világítanak, jól látok velük úgy is, hogy éjszaka nem szeretek vezetni. Lassan két éves az autó, a néha előjövő rejtélyes szoftver hibaüzenetek nem befolyásolják a használatot, az eresztő klímacsövet meg megjavította a szakszerviz.
Szeretem az autót, az eddig legjobb, amim volt (jó pár németet, svédet, franciét és egy japánt is beleértve. És nem baj, hogy nem jön minden sarkon szembe.
Hibalista
- 800 km megtétele után a műszerfal szinte minden létező hibát kijelzett, ez azóta ritkán ismételte előfordul. A szerviz szoftverre gyanakodott, de a konkrét forrást nem találták meg. Alfás fórumokon az akkumulátort jelölik meg hasonló hibák okaként. 4000 km-nél megszűnt a légkondicionáló hűtés funkciója, a szerviz megtalálta a szivárgást, garanciában javította.
Ide hordtam szervizbe
Pappas - korrekt szerviz, kicsit túlterheltek, szerintem kevés a szerelőjük, egy beletelik néhány napba, míg időpontot kapok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 34000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | CX3 | Következő autója? | Meglátjuk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
