A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Stelvio (2017)

Stelvio 2.0 TB 280LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Akár tökéletes is lehetne....és majdnem az!

Szöveges ítélet

Régóta vártam hogy végre előálljon az olasz autóipar egy olyan kocsival, mely prémium céges autónak is megfelel. A gyönyörű 164 majd később 166 kivezetése óta nem igazán volt ilyen. Olyat kerestem ami megfelelő üzleti célra, kellően prémium, nem tucat kocsi, benzines, jól megy és elférünk benne ha utazunk a családdal (sok csomag, kerékpárok, stb)
Nagyon megörültem a Giulia érkezésének de rájöttem sajnos kicsi lesz nekünk…és akkor jött a megoldás, Stelvio.

Kb 2 hónapja kaptam meg kocsit. Eleve kizárólag a benzines 280Les változat érdekelt ezért jól jött, hogy a Giulia bevezetésével ellentétben itt nem a diesel változatokat hozzák ki az első hónapokban, hanem a benzinest. Ráadásul az erősebbet.


Aki eleve „Alfás”, imádni fogja……ha hajlandó kipengetni a16Ms árat! (A diesel olcsóbb lesz, ne de egy Alfa kerregő motorral???!).,
Az is szereti majd, aki a vezetés élményét keresi egy kocsiban! Mert ebben,megvan !(Bár természetesen ez egy SUV tehát ne várjunk sportkocsis feelinget, de majdnem!) Igaz, első hangzásra ennek ellentmond hogy csak automatával rendelhető, de erről majd később.

Viszont nem hiszem, hogy szeretni fogja az, aki a praktikus megoldásokat keresi egy kocsiban, vagy szereti rengeteg mai szinten már elvárható extrákkal felszerelni a kocsiját.. nincs távolságtartó tempomat, Mátrix led fényszóró, holttér figyelő, első ködlámpa (!), online Navi, mobil tükrözés, ülés szellőzés, 3 -4 zónás klíma (!)..

Külső:
Gyönyörű, kissé kupés forma hosszú orr, sportos megjelenés. Hátra nem nagyon lehet kilátni, ezért a tolatóradar vagy kamera kötelező. Én még dolgoztam volna egy kicsit a hátsó lámpán, nem rossz de nem olyan meghökkentő mint az eleje. A hátsó krómozott „kipufogok” kialakítása viszont röhejes….ha az igazi csövet rövidebbre hagyták volna akkor nem sikítana annyira hogy a króm cső csak egy kamu lökhárító betét (mint egyébként másoknál is). Kár érte! Ezen kívül minden szinte tökéletes…..
A hagyományosan oldalra helyezett rendszámtábla l bezavarja az alatta található radar működését ( szinte minden alkalommal hamis jelzést ad, ezért már inkább kikapcsolom) és a szervizben is elismerték ez nem egyedi gond és még nincs megoldás, azt hiszem tipikus a „szépségért mindent feláldoztunk” eset. Bosszantó!
Ablaktörlő mosó a lapátokkal együtt mozog, nagyon jó és praktikus nagy sebességnél. Azért kíváncsi leszek télen hogy működik majd.

Belső:
Gyönyörű ötvözete a hagyománynak és modern megjelenésnek. Ezt nem is ragozom tovább, akinek nem tetszik annak izlésficama és biztos ronda felsége van. Sokat szidják a központi kijelző felbontását és sebességét. Szerintem nagyon szép a kialakítása, de a navigációra csak egy szó van: röhejes…kb Tom-Tom 2000 eleje…Az ajtózsebek világítást kaptak, praktikus! Szép , csendes nyikorgásmentes műszerfal.
Jó ötlet hogy a memóriás elektromos vezető ülés hátramegy kiszállásnál, és előrecsúszik indításkor.
Pár dolog, ami bosszantó:
Nincs szemüvegtartó. nem azért mert nincs hely, hanem mert nem gondoltak ár….extrában sem rendelhető!
Nem a kesztyűtartó, hanem a könyöklő alatti rekesz hűthető! „Tök jó”, a kulcsaim és egyéb apróságok hidegen maradnak….más nem, mert a 0,5L -es palack pont nem fér bele a rekeszbe még ha üres is a boksz.
A kesztyűtartóba szerintem kesztyű sem fér bele…Ne m értem miért nem jut hely egy normális kesztyűtartónak…nem 500 Fiátról beszélünk!
Bár memóriás a vezetőülés ,de érthetetlen hogy a tükör pozíciója miért nem az, és hogy tolatáskor miért nem billen le, hogy a patkát láthassuk (2008as Golf már tudta ezt) és még extrában sem rendelhető ilyen funkció.
Ha már alapból hátsókerekes a kocsi – és gondolom nem véletlenül , mivel a sportos vezetést preferálóknak próbáltak kedvezni – akkor érthetetlen, hogy miért nem lehet kikapcsolni a menetsabilizátort!?
Kulcsnélküli ajtónyitás csak az első ajtóknál működik…ha először a gyereket akarod betenni a kocsiba , meg kell fognod valamelyik első kilincset és utána nyitni a hátsó ajtót.
Hónapokkal a bevezetés után még mindig nincs hozzá gyári gumiszőnyeg, csomagtartó rúd…

Milyen vezetni?
Nagyon nagy élmény! Gyönyörű motorhang!!!! (hidegen alapjáraton is, utána melegen már csak nagyobb gáznál és fordulatszámon), közvetlen kormányzás, sportos futómű…kicsit talán túlságosan is, ezért rossz úton néha pattog...…..szerintem ajánlatos az állítható futóművet és sport diffit megrendelni…ha majd lehet.
A motor és automata váltó egy csoda! A DNA kapcsoló N állásában olyan puhán vált hogy alig lehet észrevenni. De nem is ez a lényeg hanem DNA kapcsoló D állásában amennyiben manuálisa váltunk (vagy csak beavatkozunk)! Villám gyors! Annyira hogy felváltásnál nem engedi leesni a fordulatszámot (és ezzel időt veszíteni) , és úgy rakja be a következő fokozatba, aminek eredményeképpen érezhetően üt egyet a hajtáson, mint egy sportkocsi, Visszaváltásnál pedig gázfröccsöt ad! ZSENIÁLIS! Feleségemnek DGSs benzines Golfja van, ehhez képest egy dögunalom, lusta lajhár! Gondolom nem véletlen hogy az összes interneten található tesztelés során látszik, hogy a tesztelők folyamatosan manuális váltogatnak a kormányfülekkel! És tényleg, szinte már csak azért váltok még automata módban is mert ÉLMÉNY a fülekkel váltani! És jobb ha tudjátok én nem rajongok az automata kocsikért, de ez tényleg más!
A hajtás általában hátsókerekes és néha „riszál” is lendületes kihajtásnál, amennyire az elektronika es a Q4 hajtás engedi. Fogyasztás (ha valakit érdekel) 11.5….hajtva sportosan vezetve. (ugyan ez Audi Q5tel ami gyengébb és manuális 10.7volt…) a DNA kapcsoló A állását mely a spórolást segít még nem próbáltam…szerintem nem is fogom.
Gyorsulás papíron 5.7s….Zseniális! De nem éreztem annyinak, ezért lemértem tele tankkal automata módban klímával kereken 6.00, tehát üres tankkal és manuális kapcsolva (úgy gyorsabban vált) megvan az 5.7s.

És a negatívumok a vezetéssel kapcsolatban:

A fék: Nagyon zavaró ez a speciális új integrált elektromos fékrendszer mert alacsony sebességnél szinte nincs is szervo nyomás! (Állítólag a sebességhez igazítja a rendszer). Parkolásnál, dugóban többször az volt az érzésem hogy teljesen felkeményedett és nem fogunk megállni. Nyomni kell…erősen! Nagy sebességnél vagy ha téped a száját akkor nagyon jó, de nem mindig megy így vele az ember(sajnos). Mivel az egészet elektromosan vezérlik, tehát csak programozás kérdése, gondolom ezt javítják majd , mert több tulajdonos (és aki vezették a kocsimat is) panaszkodott a fórumokon.

Start-stop: Én mindig alapból kikapcsolom, minden kocsiban, de ebben szinte kötelező kikapcsolni, mert a motor újraindulásánál akkorát ránt és ugrik a kocsi mintha hátulról belejöttek volna. Nagyon gáz!!! A szerviz visszaigazolta a probléma nem egyedi, de még nincs rá megoldás!Hahó 2017 van és ez egy StartStop!


Összegzés:
Hibái ellenére zseniális élménykocsi, Szeretem??? IMÁDOM!!!! De tényleg! Minden nap élmény vele utazni!
Gyönyörű és nagyon jó vezetni, fantasztikus motor /váltó, kormányzás, futómű, hátsókerék hajtás…..a nehezét tökéletesen megoldották!
Megbízhatóságban már most felülmúlta a korábbi Audi Q5t mert eddig ezzel eddig semmi nagyobb gond nem volt…Ráadásul ha lesz akkor cseraautó jár !
De ha a Fiat ettől (és a Giuliától) várja az Alfa márka megmentését szerintem többet kellett volna foglalkozni az extrákkal. 16Mért - és onnan felfele - ennél sokkal több extralehetőség és belső csiribiri kell, hogy más márkától tudjanak átcsábítani vevőket (mert csupán megmaradt Alfahívők nem tarják el a márkát) és nem lehet amatőr dolgokat hibázni mint a fékrendszer, startstop, amit énnél jóval olcsóbb kocsiknál is megoldottak már tökéletesen.


Iszonyat irigységgel tölt el, hogy meg az alacsonyabbra pozicionált Skoda, Kia, stb esetén is extrák tömegét lehet rendelni a 360 fokos kamera, sípolós seggű faló, önvezetés, hotspot....ebbe semmi ilyen nem rendelhető!!!!
Én azt gondolom hogy Fiatéknál úgy gondolták, minek fejlesszenek ilyen kis volumenre (lehet hogy titokban ők sem bíznak a márka fennmaradásában?), a Fiat 500as extráit szerelik be, jó lesz az! Ami hát ugye nem prémium és még csak nem is mai gyerek, ezért látunk csak igen gagyi Extra listát...

És szerintem ez lesz az oka a sikertelenségnek (akár csak a Giuliának), azaz iszonyatosan elhúzott és ezért az újdonság varázsát már elvesztő bevezetés és ami miatt extrákban időközben kissé elavult lett. (Ne legyen igazam de legalább leírtam és vissza lehet keresni)


Azért én nagyon szurkolok neki!

Hibalista

- Első radarszenzor ok nélkül besípol- állítottak már rajta, kicst jobb, de azért még van vakriasztás (állítolag a gyári renszámtáblatartó túlságosan belóg....nem egyedi hiba) - Startop rendszer hatalmasat ránt újrainduláskor - nem egyedi hiba, de még nincs megoldás - Lefagyott az infórendszer, tólatókamera - nem sikerült megismételni a szervízben... - - - Update: - 14.000K,...meg mindig imádom vezetni, gyönyörű és fantasztikus a hagja.... - DE.... - - most viszem szervízbe mert a tolatóradar vagy nem lát semmit, vagy iszonyatosan későn kapcsol be, vagy jelez amikor nincs ott semmi... - - nyiszog, a középeső konzol - - félúton belassul az 5. ajtó felnyitás közben (motoros) - ....hát meglátjuk!

Ide hordtam szervizbe

Autóház Budaörs Kft - nagyon korrektek, segítőkészek

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Q5 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Stelvio 2017 (2018)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)