A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Gtv (1994-2005)

Gtv 2.0 JTS Medio 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A színházat adja, és én felállva tapsolok

Szöveges ítélet

Mivel eléggé el tudok veszni a részletekben, ezért a rövid verziót írom meg. A GTV-t 2019 őszén vettem meg miután már kellő mértékű bőrkeményedést növesztettem ahhoz, hogy a barátok és a család részéről jövő "ALFÁT? NORMÁLIS VAGY B***DMEG?" jellegű mondatok a becsapódás után kellő hanyagsággal peregjenek le rólam. Ott állt egy tatabányai murvás neppertelepen, feketén, piros bőrrel, ami szerelem volt első látásra. Mivel kimondottan projekt autót kerestem, amit majd én menthetek meg, így ez pont kapóra jött az összes hülyegyerek tuningjával együtt, amiket majd kigyomlálhatok. Úgy vettem meg, hogy mondtam a neppernek, ha be bírják indítani, akkor megveszem. Egy óra akksi csere, imádkozás, és vajákolás után beindult, szóval megvettem, maj elhasalt a honosításon. A nepper elvitte honosítani, és habár szóltam neki, hogy a minden oldalról lesötétített ablakok, a homasita xenon és a sárvédő alól kilógó kínai alufelni valószínű problémás lesz a műszakin, ennek ellenére ő biztosított, hogy át fog menni (nem ment át). Végül az akkor még klasszik Mozaik utcában a föníciai találmánnyal átment és meglett a magyar rendszám.

Kemény 20km közös élvezkedés jutott az újdonsült olasz sportkocsimmal, amíg a kereskedésből elmentem megtankolni, majd be a műhelyembe, hogy letámasszam felújításra. Bár félretettem egy komolyabb összeget a helyrehozatalra, a végére közel a dupláját költöttem rá, mert akkor még nem sejtettem, hogy szinte minden rossz lesz benne a bódén kívül, mert az a nápolyi származásnak köszönhetően rozsdamentes volt. A teljesség igénye nélkül a következőket kellett kicserélni:
- a ködlámpa egy övcsatból és egy-két tekercs szigszalagból volt. Egyébként típusbetegség, hogy eltörik az izzó felfogatása.
- a hűtőradiátor legalább 5 helyen eresztett
- a vezérműtengelyek némelyik bütyke kicsit, némelyik pedig teljesen el volt kopva
- volt a kocsiban egy Alpine hangszóró szett (egy 10 dolláros alibabás rádióval), amit a paraszt - mivel gyárilag kis méretű ovál való az ajtóba - befaragott a helyére, ezért a 4 hangszóróból csak egy szólt, az is recsegve
- a középső gyári kipufogó gázgyorsító dob ki volt vágva, és a helyére egy átmérőben kisebb vascső lett behegesztve
- a fényszóró állító motorok ki voltak kötve és be voltak csak dobva a burkolat mögé. Visszakötve egyébként hibátlanul működtek.
- az oldalablak folyton zörgött, mert kiderült, hogy a két felfogatásból az egyiket valaki elhagyta (???)
- a hátsó ablakfűtés minden szála szakadt volt, mert a műszakin csak úgy ment át, hogy lekapartatták a nepperrel a fóliát, amit ő körömmel végzett, így minden izzító szálat szétkapart
- Minden világítás cserélve a legolcsóbb kék fényű kínai ledre, valamelyik egész komoly faragások árán. Ezeket élmény volt vissza alakítani gyárira.
- a szokásos dolgok, mint fék, futómű, termosztát, vezérlés, stb.

Fél évvel és egy szemmel látható összeggel később már kezdett egész gyári állapotára hasonlítani a vas. Elkezdtem használni és imádtam minden percét. Beültem az olasz sportkupémba és volt, hogy csak fel alá mászkáltam vele a városban. Az emberek megnézték a kocsit, volt, hogy integettek. A világ királyának érezem magam, amikor beleülök és megyek vele. 165 lóerő nem sok, de nekem mindenre elég, és a kocsi amúgy is úgy néz ki, mint ami akkor is 200-zal megy, amikor éppen parkol. Voltak persze irigyeim is, akik burzsujnak tartottak, mert ezzel járok. Én persze felvettem a kesztyűt és érveltem, hogy lehet, hogy a négyes golfja drágább volt (és persze sokkal kommerszebb is).
Mivel az autó még mindig megvan és hobbiautóként használom, leginkább találkozókra járok vele. Nagyon szeretem az alfás közösséget, mert ugyanolyan őrült hülyék, mint én. Alfázni egyébként is olyan, hogy mindenki hülyének néz, csak te tudod, hogy valójában micsoda érték, amiben részed lehet. Én pedig a szokásos félmosollyal az arcomon hallgatom a lehülyézést, miközben tudom, hogy aki éppen fröcsög, az egy unalmas vacakkal megy haza, én pedig behuppanok a piros hurkás bőrbe, adok egy lúdbőröztető gázfröccsöt, és vigyorogva megyek a kerülőúton haza. Ezzel a kocsival nem gyorsan menni jó, hanem vadászni a kanyarokat. A multilink hátsó futómű, a direkt kormányzás és a merev kaszni mind partnerek ebben.

Eladni? Ugyan ki venné meg? :D Ez egy olasz (!), kis szériás (!!), öreg (!!!), sportkocsi (!!!!). Négy felkiáltójel a fejben, amin egy vevőnek át kell küzdenie magát, hogy egyáltalán megnézzen egy ilyet. Ráadásul ez egy semmire nem jó autó. Nem praktikus, nem igazán kényelmes, hangos, olykor büdös, de rohadjak meg, imádom!

Komolyra fordítva a szót, aki élményre vágyik, annak ajánlom leginkább ezt a típust. A fenntartása okozhat meglepetéseket, mert vannak olyan alkatrészek, amiket nagyon nehéz beszerezni, és akkor sem olcsó. Egy-egy műanyag vacakért simán ott lehet hagyni tízezreket. Sosem volt az olcsójánosok autója, és öregségére sem lett az.

Hibalista

- Mivel lelakott hülyegyerek autóként vettem, ezért elég sok mindent fel kellett rajta újítani, így nem lenne hiteles a hosszú lista, amit egy gondatlan gazda harácsolt össze. Ami tipikus JTS betegség volt, az a 16db hidrotőke és a két kopott vezérműtengely. Ezekre érdemes odafigyelni, már ha valaki vásárláskor levenné a szelepfedelet, hogy megnézze :)

Ide hordtam szervizbe

magam szereltem

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 135000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Toledo II, 1.9 Tdi Következő autója? Giulia QV, talán egyszer
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Gtv 1994

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)