Alficsek
Szöveges ítélet
Már az elején le szeretném szögezni, hogy nem születtem Alfásnak és igazából sohasem érdekeltek annyira, hogy más márkát ne is lássak tőlük. Ez a világ akkor változott meg, amikor a volt munkahelyemen kaptam egy piros 1,6-os alap 156 SW-t. Több mint fél évig volt nálam és ezzel el is indított a lejtőn. Mikor munkahelyet váltottam a kocsi maradt a cégnél én pedig a különféle GM termékekben kerestem vígasztalást egészen 2007 tavaszáig. Szerettem volna egy Alfát, és mikor megláttam a hirdetést erről a GT-ről egy nagyon nagy hibát követtem el. Elment a kedvesemmel megnézni és sorsunk megpecsételődött….18-as kerekek, extravagáns mélypiros bőr belső, ültetés és 1,9 mJET dízelmotor a kedvenc 6 gangos váltóval. Svájci volt a kocsi, 40e kilométerrel. Ismerve a magyar használtautó kereskedéseket nagyon alaposan átvizsgáltattam a kocsit és nepper ismerőseimmel többször konzultálva végül megvettem a kocsit.
Rögtön az elején kapott egy egészségügyi olaj/olajszűrő/levegőszűrő/pollenszűrő cserét és egy futóműbeállítást. Azóta „rengeteg” probléma volt a kocsival: kétszer, szinte egymás után kiégett a rendszámtábla világítása, az egyik tompítottat is cserélni kellett már, illetve az egyik légzsák jelzője is cserés lett. Ezekre majdnem egy 10-es ment el eddig.. :)
Egyedüli komoly hibaként a magasnyomású üzemanyagnyomásérzékelő cseréje volt...ugye az a fránya német elektronika.. ;)
Na de magáról a kocsiról és szigorúan objektíven:
A 18-as kerekek nem ebbe az országba valók, sima aszfalt csak politikusaink villái előtt van. A nyomvályúk cibálják a kormányt, el lehet felejteni az egy kezes korzózást. Ültetést szintén csak tőlünk nyugatabbra élőknek ajánlom, idehaza elég könnyen leveri az alját. A váltó zseniális, imádom! Az egyedüli hibaként csak a 6. és a rükverc fokozatának nem eléggé határozott elkülönítését lehet neki felróni, ami azért megszokást igényel.
A motor a váltó méltó párja: 2000-től 4200-ig valami zseniálisat tol vele az autó, 100kmh-nál hatodikban 1800-at forog a motor és a fogyasztás ilyenkor 4,5 liter….röhögnöm kell! :) a végét még soha nem próbáltam, valahol 200-210 között lehet, ellenben a 180-at minden erőlködés nélkül tartja és még ebben a sebességtartományban is rugalmas marad! Az átlagfogyasztásom szigorúan városi araszolás során 7,2-7,3 liter/100km, de a nagy átlag 6,5 liter körül alakul. Nem tudom mekkora mértékben játszik ebben közre a beépített P-BOX, de nagyon szeretem, hogy teli tank esetén a megtehető kilométer a computer szerint több mint 1000…
A beltér csodálatos, az ülések eszméletlen mód tartanak és tényleg csak sportos vagy vékony alkatúak üljenek bele, mert nagyon szűkek. A BOSE hifinél biztos van jobb, ahogy egy GT-s kollega megjegyezte, de engem az autóhifik sohasem érdekeltek és igazából nincs is nagyon érzékem hozzá. Szerintem tisztán és szépen szól, ennyi nekem elég.
A felfüggesztés mesébe illő! Az ültetés és a nagy tappancsok valamint a felfüggesztés tuning az alap GT egyébként is sokak által dícsért felfüggesztésével verhetetlen együttest alkotnak. A végtelenségig semleges marad a kanyarban. Persze ennek a gokart szintű stabilitásnak az a hátránya, hogy ráz mint a nyavalya rossz úton és ha átmegyek egy 20-ason megmondom, hogy fej volt-e vagy írás.
Minden esetleges nyűgje ellenére is nagyon szeretem ezt a kocsit. Mindig jól esik visszaérni hozzá a parkolóba és mikor otthagyom valahol legalább egyszer visszanézek rá….szerintem gyönyörű.
És ami a legjobb benne: sokkal jobban megnézik, mint a 2x, 3x, 5x drágább és – szigorúan szerintem – gyakran érdemtelenül nagyobb presztizzsel rendelkező német/svéd/japán társait.
Hibalista
- Izzók 2500 darabja
- Magasnyomású üzemanyagérzékelő 52 000,-Ft + ÁFA
Ide hordtam szervizbe
Dunakeszi, Fiat Bertinus Kft.
Istenkirálycsászárok...csak a legjobbakat tudom róluk elmondani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra C 1,9 | Következő autója? | Alfa Romeo 159 SW 2,4jtd/ Brera 2,4 jtd |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
