Kis Vörös!
Szöveges ítélet
Lassan 1 éve vagyok egy Giulietta Nuova tulajdonosa. Az autóról vannak jó, és vannak rossz benyomásaim:
Az én példányom a legels? változatok egyike, 81-es kiadás. Nincs sok extra benne. Nincs elektromos ablakemel?, nincsenek elektromos tükrök. Viszont van szép krómozott ablakteker?. Jobb oldalon gyárilag nincs visszapillantó. Ez eleinte hiányérzettel töltött el, de 1-2 hónap múlva el is felejtettem. Ma már semmilyen szinten nem zavar a közlekedésben, pedig nagyrészt Budapest utcáin használom a gépet. Hála Istennek még forog a nyakam, sávváltáskor hátra tudok nézni. A m?szerfalam angolosan puritán, nincsenek felesleges kütyük, a sebesség - és a fordulatszámmér?é a f?szerep. Ráadásul a fordulatszámmér? nem balról jobbra, hanem jobbról balra – óramutató járással ellenkez? irányba – forog. Ez is ad egy kis különleges ízt a vezetéshez. Lényegében inverze a km órának. Olajnyomás mér?, üzemanyag szintjelz?, h?t?víz h?mérsékletjelz?, mi kell még? Ja, óra. Az digitális kérem szépen. Fent a középs? visszapillantóm fölött. A pedálok kissé közel kerültek egymáshoz, különösen a gáz és fék pedálok. Ezek olyan közel vannak, hogy ha szélesebb orrú cip?ben vezetek, a gáz nyomásakor súrolom a fék pedált a cip?m szélével. Ennek persze meg van az a roppant nagy el?nye, hogy ha hirtelen fékezni kell, rövidebb utat kell a lábamnak bejárni. :) A fékek egyébként nagyon jók, jól adagolhatóak, nem fog egyb?l satuba. El?l hátul tárcsa. Legutóbbi gumi cserém alkalmából, mikor a szerel? levette a hátsó kereket, rácsodálkozott, és oda szólt a kollégájának, hogy „- Tibi gyere már, ilyet még nem láttál, ezen nincsen hátul fék!”. A hátsó féktárcsák beljebb, a difi mellett lettek felszerelve, így növelték meg a rugózatlan tömeget, ezáltal több id?t tölt a kerék a földön, nagyobb menetstabilitás érhet? vele el. Az autó súlyelosztása igazán figyelemre méltó, a két tengely között csaknem 50-50 százalékosra sikeredett. Ezt a Transaxle elrendezésnek köszönhetjük. A régi tesztek gyakran kiemelték remek útfekvését. Az Giulietta a régi versenyautók mintájára hátsókerék meghajtással készült. Ezt hirtelen startoknál és élesebb kanyaroknál érezhetjük is. Az indulásnál lecsapja farát, és hatalmasat tol rajtunk az ülés. Nagyon jó érzés… Sokszor megyek vele 2-300 kilométereket egyhuzamban, és egyáltalán nem fárasztó vezetni. Nagyon kényelmesek az ülései, nem zsibbad az ember hátsófele, mint néhány mostani modern m?anyag autóban. A váltója azt hiszem az egyik gyenge pontja a régi Alfáknak. Az enyémnek biztosan. Igaz a kettes még nem recseg, de a hármas igen. Néha az egyes is, és a hátramenet. Nem lehet vele „gyorsan” váltani. Vagyis lehet, de nem szabad. Kicsit ki kell várni a fokozat kapcsolása el?tt, akkor nem recseg. A váltóm elég rövid intervallumok között m?ködik. Olyan pörg?s hatása van. Városban nagyon dinamikusan lehet vele autózni, inkább a magas fordulatszámokat szereti, bár alacsony fordulaton sem fulladós, de 3000-t?l kezd rendesen húzni, és 5400-as percenkénti fordulaton adja le a csúcsteljesítményét, ami 130 lóer?. Ett?l függetlenül nyugodtan lehet akár 7000-ig is húzni, s?t. Ali76 kolléga Alfettáját (ami motorikusan megegyezik a Giuliettával), 8000 fölé lehet pörgetni. Azt hiszem ezek a fordulatszámok jellemzik a motor strapabírását és min?ségét. A motorjára szerintem a legjobb szó az, hogy er?s. 150km/h-nál ha lepadlózom, az autó érezhet?en elkezd húzni. Egyébként az én er?forrásom 4 hengeres, 2 literes dupla vezérm?-tengelyes soros szívó motor. Az üzemanyagot 2 db duplatorkú 40-es Solex fekv? karburátor adagolja a szívósorhoz. Hengerenként egy-egy karburátor…van ám öblítés kérem tisztelettel, na de fogyasztás is…nálam most télen átlag 11-12 litert eszik a gépezet. Ehhez hozzá kell tennem, hogy tenyérnyi lyuk tátong a hátsó kipufogó dobomon. Reményeim szerint jöv? héten orvosoljuk Kicsifijjú kollégával. Egyébként ha a kipufogót nem vesszük alapul, hihetetlen kellemes a motor hangja. Kissé hangos, de a dupla vezérm?tengely miatt alacsony fordulaton kissé hörg?s, magasabb fordulatszámon feláll t?le az ember hátán a sz?r. Halálos. A hátsó kerék meghajtás és a mai kor „elengedhetetlen” alapfelszereléseinek – mint amilyen a kipörgés illetve blokkolás gátló – hiánya miatt nem ajánlanám vasárnapi vezet?knek. Hamar elszaladhat alólunk a ló, ha nem figyelünk oda. Szervó kormány nincs, többet is kell fordítani a kormány kerekén, mint a szervós autókban. Viszont ha „ért?” kezekbe kerül, hatalmasat lehet vele autózni, sok modern autó megirigyelhetné menetteljesítményét. Igazi „adjunk az érzésnek” típusú autó.
Egy szép napos hétvégén kigurulva, az els? kanyarban kicsapva a farát, igazi meglepetést okozhatunk tudatlan autós „társainknak” , akik azt hiszik, hogy a régi autó csak lassan megy…
Hibalista
- H?t? kilyukadt - csere
- Gyújtáselosztó meghibásodás - csere
Ide hordtam szervizbe
Ingegnere
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ali76
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 1.3 Swift Sedan | Következő autója? | Alfa Romeo 164 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
