A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Giulia (2015)

Giulia Veloce 2.0T Q4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Talján ördög

Szöveges ítélet

Kezdem az elején: a feleségem 9 éves Volkswagenét cseréltük volna le már évek óta, de semmi igazán neki tetszőt nem talált, ezért a váltás folyton csúszott. Idén már elérte a 250.000km-t a CC, ezért félve az eddig még be nem következett -de várható- dízel-hibáktól, a váltás elodázhatatlanná vált.
Végignéztük és kipróbáltuk szinte az összes limuzint, crossover-t és SUV-t a közép és a prémiun-kategóriában. Audi-BMW-Mercedes eleve kiesett, sótlannak találtuk őket, amelyik tetszett volna -E-klasse-Coupe-, az költségkereten felül volt , és/vagy alulmotorizált. A Lexusnál éppen frissítették az IS-t, a márkakereskedő azt sem tudta megmondani mikortól és milyen kivitel vásárolható, az egyéb japán pedig nem jött be…
Legnagyobb megdöbbenésünkre három modell maradt: Jaguar XE-XF, és a Giulia, amik tetszettek is a nejemnek, költséghatárokon belül voltak és nem olvadtak bele a szürkeségbe.
Azt érdemes tudni, hogy már vagy 15 éve alapvetően „németautó” hívők és vásárlók vagyunk, tehát volt itt önmeghasonulás „gazdagon”. Melyik legyen: az állandóan problémás angol a drága fenntartásával, vagy a pizzán és pasta-n kivűl más jót ritkán alkotó olasz.
A feleségemet azzal sikerült az Alfa felé billentenem –neki egy hajszálnyival jobban tetszettek a JAG-ek- ,hogy ha az autó problémás lesz, a garanciaidőn túl kinek adunk el egy drága szervizű problémás angolt?
„Alfabuzi” meg , hát ugye sok van (elnézést alfások, Amore-sok!! :-))…

Megrendeltük hát a „szarolasz”-t, 10 hét alatt legyártották, leszállították:
Misano Blue, 280LE, Q4, navi (közösségi-navigáció pártiak vagyunk) és sport-futómű híján fullextra.
Hát mit mondjak,volt sok autónk, még többet vezettem , de amit ez az autó ad, az páratlan. Ahogyan pedig előadja, az pedig egyszerűen lenyűgöző.

A belseje gyönyörű, egyszerű, gombtengertől és minden sallangtól mentesen szép, különleges. A váltófülek ipari műremekek, a szellőzők alakja meseszép, a műszerfal is hozza amit kell, bár még analóg.
Itt ott azért -főleg lentebb- találni sprőd műanyagot és a színazonosságért sem tenném tűzbe a kezem minden kemény műanyag elemnél. Nem beszélve néhány kormányon lévő tekerős kapcsolóról (szerintem Fiat Ducato a donor):-(.

Az ülések kemények, de nem kényelmetlenek, elektromosan állítható oldaltámasszal és mechanikus combtámasszal, határozottan tartják a vezetőt még a sodrós kanyarokban is. Szerintem jól eltalált kompromisszum a komfort és a sportülések között. A bőr gyönyörű, perforált, bár azért az ülésszellőzés lehet, hogy hiányozni fog a nyári kánikulában( még csak nem is rendelhető :-().

A kormány nagyon érzékeny, aki VEZETNI szeret annak biztosan bejön, a többieknek–főleg autópályán- inkább véleményes. Nekünk bejött, bár túlszervózott.

A váltófülek az autó legtöbbet használt elemei, remélem elég tartósra készítették őket mert én használom őket rendesen, nem lehet megunni a hideg fém fogását és” Dynamic” módban a vissza-gangolás gázfröccseinek szolid, röfögő hangját…:-)
A váltó (ZF 8-gang) a hírének megfelelően a kategória legjobbja, vagy legalábbis azok között van. Eddig a DSG-t egy elég jó váltónak gondoltam, de biztosan állítom, ez mind kultúráltságban, mind gyorsaságban veri, és sohasem téved, nem úgy mint a 7-gangos DSG!
A fék szerintem valóban furcsa –alacsony sebességnél- a hagyományoshoz képest, de csak míg meg nem szokod, nagy sebességnél pedig frenetikus. Volt néhányszor hogy azt éreztem egy-egy satunál, hogy elmértem, de megoldotta…

A futómű az autó legjobb része. Minden autótervező mérnök-palántának fel kellene íratni az orvosokkal egy egy hónapos tesztet az autóval mielőtt a szakmára szabadítják őket, újra élményé és szórakozássá válna az autózás mindenki számára. A saját használatú autóm -240LE BiTD Passat B8- amivel egyébként elégedett voltam eddig -és lépni lehet azzal is!-, még sport módban, keményített futóművel is egy országúti kanyarokban tévelygő, röfögő vaddisznónak tűnik a Juliskához képest. Az állatos példánál maradva: „mint szökkenő szarvas miközben az erdő fáit kerülgeti” ahhoz tudnám vele a haladást hasonlítani.

A motor nagyon erős, nem sikerült még olyan helyzetbe hozni hogy kevés lett volna. Szeretem azt az érzést–a sok dízel után- ahogy ki akar ugrani az ember feneke alól és ezt a szándékát -szemben a dízelekkel- a fordulatszám emelkedésével párhuzamosan csak fokozza egészen a leszabályozásig. (Az első szervizig ez 5500 RPM volt, most 6200RPM lett ? talán valami bejáratási védelem, vagymi…)

A hangja is igen eltalált, nem ordít „hülyegyerekautó” módjára, kényelmesen lehet vele autópályázni, de indításnál röffen egyet, magas fordulaton azért szépen üvölt a sornégyes és a kézi visszagangolásoknál azok a röffenések…

És hát igen, ”ennyi lónak bizony kell a széna” a fogyasztás : nejem alatt 9L/100km, alattam
12L/100km, az átlag így a 16000km alatt pontosan 10,5L/100km. Azt gondolom, hogy amit nyújt, ahhoz képest még soknak sem nevezhető. A más véleményen lévőknek ott a 2.2d.

Negatívumnak tartom viszont a 15000km-kénti kötelező szervizt ami felett lassan már minden márka átlépett, bár talán a tartósságának nem fog ártani a gyakoribb szervizlátogatás?

A vezetéstámogató rendszerek rendben működnek (sávelhagyás-figyelmeztető, keresztirányú forgalom figyelő, távtartó tempomat). Az automata távfény kapcsolhatna ki egy szemhunyásnyival korábban , mivel néha kaptam már szemből rosszalló villantásokat, de az is lehet, hogy ez csak a 35W-os xenonoknak köszönhető, amik igen erősen világítanak, már-már elérve a LED erősségét.

Amit nem szabad elhallgatni:
-Kicsi a csomagtartó,- bár a kategóriaátlagot azért hozza-, és nehezen is pakolható. Azért egy négy felnőttes, olasz-svájc-német-osztrák, 5 napos túrát (3500km)abszolváltunk vele, még ha kompromisszumokkal is (kevesebb csomag, vastagabb bankkártya ).
-A tolató kamera felbontása nevetséges.
-Nincs pótkerék csak defektmentes abroncsok, nem tudom milyen lesz a valóságban egy defekt?
-Az első rendszám fel lett ragasztva tartó nélkül a lökhárítóra, mert a tartó kerete folyamatosan vakriasztás ad az első tolatóradarnak (ezek a talján mérnökök!!!...), egy német prémiumszedán biztos nem kerülhetne így sorozatgyártásba!
-Autópálya tempónál (140-150km/h-tól) azért megjön a szélzaj.

Összegzés:
Nem annyira minőségi az összeszerelés, ergonómia mint egy Audiban, nem olyan csilli-villi a belső mint a Mercedes-ek „kínaikarácsonyfa” belsője, nem olyan presztízsű mint egy Bmw, de…

Megy mint az álom, gyönyörű, teljesértékű családi szedán, és nem marja ki a szomszéd szemét sem a sárga irigység, valamint nem párosulnak hozzá negatív sztereotípiák a forgalom más résztvevőitől.
Ezt az autót táncolja körbe kíváncsian az autópályán az A5-ös pilóta és nem fordítva. A Tesco parkolóban a 7-es Bmw-ből kikászálódó két kigyúrt kopasz is csak annyit mond: „Mi a f..szom ez b..meg, olyan szép mint egy Maserati…”

Nem tudom milyen megbízható lesz hosszútávon, azt nagyjából sejtem, hogy óriási lesz az értékvesztése. De mindez nem érdekel ha még néhány évig azt nyújtja, amit tud.

Ha pedig hinni lehet Marchione fogadkozásának, hogy nem engedhetnek meg az Alfának még egy rossz autót -és a Giulia hozza legalább az átlag-autók megbízhatóságát-, akkor életünk vétele lesz!
Ha engem kérdezel…;-)

Hibalista

- A vonóhorog vezérlőjét-kábelezését szétégette a kipufogó. A Kereskedés mentségére legyen mondva, erre a típusra nem volt vonóhorog típus-vizsgáztatva, de mi kierőszakoltuk náluk az egyedi felszerelést és típusvizsgát. Sajnos elsőre nem sikerült biztonságos helyen vezetni a kábeleket, de garanciában javították. - - UPDATE1: - Megvolt a harmincezres szervíz. - Meghibásodás: fényszóró-mosó szivattyújából hibás tömítés miatt folyamatosan csepegett a mosófolyadék, garanciában cserélték (a szivattyút). - - UPDATE2:(60000km) - Az autó továbbra is sok örömet nyújt, elégedettek vagyunk vele. - Meghibásodás: másik oldali fényszóró-mosó szivattyú csere, igazából már az elsővel egyszerre lehetett volna cserélni de korábban csak alig észrevehetően csöpögött. - - Hátsó fék jelkábel csere. (Valami elkoptatta a szigetelését és nedves körülmények között fékhibát jelzett, garanciában cserélték. Állítólag nem egyedi eset és visszahívás is lesz rá. - - UPDATE3: (75000km) - Meghibásodás: Turbo olajcsövén tömítés cserék,szivárgott. Szavatosságban olajcsere alatt cserélve. - - UPDATE4: (90000km) - Meghibásodás nem volt, az autó továbbra is REMEK! - - UPDATE5: (105000km) - Meghibásodás nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Formont Kft. Kecskemét

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Fiat-ALFA Kelet-Pest. Megbízható, korrekt társaság. 60000km: Továbbra is csak pozitívakat mondhatok róluk. 75000km: csak javasolni tudom őket.90000km: továbbra is csak a Kelet-Pest!105000km: Véleményem változatlan.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 105000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Passat cc Következő autója? Alfetta?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Giulia 2015 (2017)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)