Giulia, a latin szerető
Szöveges ítélet
Régóta fent van a bakancslistámon az Alfa, még a 75 Superamerica idejéből, melyet tovább erősítettek a 155-el elért sport sikerek és a 156 megjelenése. Ekkor döntöttem el, hogy anélkül nem lehet elpatkolni, hogy az embernek ne lenne Alfája.
Onnantól szerelembe estünk, amikor felkerültek az első fotók a netre. Kiraktam háttérképnek, minden cikket elolvastam, Csikós Zsolt írásai alapján már láttam magamat, ahogy én terelgetem ezt csodát a kanyarokban. Igen, MEGCSINÁLTÁK!!! Talán az utolsó benzingőzbe burkolódzó AUTÓ.
Mit szeretek benne? Mindent! Szeretem csodálni a karosszéria részleteit a lemenő Nap sugaraiban. Minden reggel gyönyörködöm a gyönyörű bőrrel és fával burkolt beltérben, amely egy jó nevű angol klubban is megállná a helyét. Jó érzés, amikor a mellettem lévő autóból elismerésüket fejezik ki -nem nekem, az autónak- vagy amikor a járókelők felkapják a fejüket.
Milyen vezetni? Isten(nő)i. Sokan el se hiszik, hogy ez az alapmotor. 2.0 liter, benzin, turbó és egy 8 fokozatú automata váltó. A könnyű és kellően merev karosszéria szinte repül ezzel a motorral. A kanyarokba még kis sebességgel is élvezet befordulni. Ha akarom egy kényelmes utazóautó, ha akarom egy megvadult vadmacska -köszönhetően a DNA kapcsolónak. Igazi latin szerető, tud kedvesen dorombolni és tüzes izzásban elcsavarni bárkinek a fejét. D üzemmódban úgy gyorsul, hogy a hátamban érzem az ülés minden hurkáját, az útmenti fák egyre gyorsabban követik egymást és a száguldozásnak csak a sebességhatár betartása szab gátat. Amilyen döbbenetes a gyorsulás, olyan döbbenetes a fék is. Olyan brutálisat lehet vele fékezni, hogy az egyik barátom elsőre karbon-kerámia fékre tippelt.
Mielőtt valaki azt gondolja, fizetett hirdetést olvas, leírom azokat is, amelyek kompromisszumot jelentenek. A csomagtartó, már papíron se tűnik nagynak, mindennapokban, főleg egy családi nyaralás alkalmával pedig kifejezetten kicsi és rosszul pakolható. Persze megnyugtató a 98 pontos törésteszt, de a karosszéria merevítései sok helyet elveznek és korlátozzák a használhatóságot. Nincs pótkerék, csak egy javítókészlet, amely mindaddig OK, amíg csak egy szög vagy csavar okozta lyukat kell eltűntetni -és találunk nyitva tartó gumist- de egy oldalfal sérülésnél marad a tréler. A rendszámtáblához adott tartó + a rendszámtábla folyamatosan zavarta a bal első parkoló radart így -elutasított matrica rendszám igény miatt is- nem maradt más, mint a rendszámtábla közvetlen rögzítése a lökhárítóhoz. Egy tétel van az opciós listán, amit utólag nem vennék meg, az pedig a prémiumnak mondott HK audio rendszer, szerintem SoundTheater is szól így.
Egyébként meg kit érdekelnek az imént felsoroltak, amikor a bal egyben ülve folyamatosan úgy vigyorgok, mint pocok a nullás lisztben! Alfa Amore!!!
Hibalista
- Semmi:-)
Ide hordtam szervizbe
Rácz Kelet-Pest Ilyen jó márkaszervizzel még nem találkoztam!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Superb 2.0 TDI DSG | Következő autója? | Stelvio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
