Szeretni lehet, de IMÁDNI KELL!
Szöveges ítélet
A 2008-as motorpalettából szerintem a legjobb választása volt. A 2.2 JTS nem igazán megy, de tankolni annál sűrűbben kell. A 3.2 V6 sajnos már nem a régi 147-ben, 156-ban GT-ben megszokott brutál motor, valami más, valami újabb, de valahogy nem az igazi. Morgós 5 hengeres, gurgulázó dízel ez, igazi élményautó! 2-4 ezres fordulat között, akár 4.800-ig már-már egy V6-os érzetét kelti! Imádnivaló! Kár, hogy nem pörög 8.000-ig. :-) Hátul a négy kipofogó nem csak szép, de a dobok jó hangolásával és a motor hangjával élményszámba megy. Feledteti a mindennapok gondjait, kikapcsol, ellazít.... csak trafipax ne legyen! :-)Reggel, a hidegben az alapjárat kissé kopogós hangja nem igazán illék az autó karakteréhez, de hát kit érdekel, én bent ülök és élvezem az olasz tervezés és belső tér összhangját és a bőr kellemes illatát. Ez a tér rólam szól, nekem tervezték, értem, a vezetőért készült. A vezető mögé nem fér el senki, talán csak láb nélkül. Az utas oldalon kényelmes és fejedelmi a hely, az ülések tartása kiváló. Hátul az anyós oldalon maximium egy 160cm-es csinos hölgy fér el, vagy egy gyerek. Kár volt ülést betenni. :-) De ez nem egy taxi, kit érdekelnek az utasok, vezetésre teremtett jószág! :-) A csomagtér kiváló, jól pakolható, öblös. Picit nehéz a brutális hátfalon átemelni a bőröndöt. A szép hátsónak ára van. A síalagút jól használható, két pár léc pont befér. Egy pohártartó néha jól jönne, de nincs, illetve a hűtött könyöktámasz rekeszébe egy üdítős doboz berakható. Gondolom a tervezők szerint a szerpentínek élvezetes kanyargása közben úgy is kirepült volna a kávés pohár. :-) Az autó picit nehéz (bár ez már a könnyített verzió: 1575 kg), így a városban 9,5-10,5 lilert fogyaszt, a számítógép szerint akár 11-et is, de csal kb fél litert felfelé (városi forgalmon nem az Agárdi főutat gondolom, hanem a Budapesti ácsorgó 1-es után 2-es és 1-es és...). Autópályán igen dinamikus tempóban 9 litert, autóúton "kellemesen" kocsikázva 6,5-7,5 literrel elmegy. Sajnos az én lábam igen nehéz... Brutális orra láttán a pályán mindenki a külső sávba húzódik. :-) Egy igazi Gran Turismo, csak élvezni lehet. Mért adatok szerint gyárilag a teljesítménye 205,9 LE és 445 NM a nyomaték. A fék szuper, a 330 mm-es féktárcsák a Brembo fékekkel a lassításnál nélkülözhetetlenek és igen hatásosak! :-) Én imádom és csak ajánlani tudom! Persze aki ár-érték arány elemzésekbe kezdene, az vegyen más autót!
Hibalista
- Csomagtérnél a hátfalnál a zárat takaró műanyag elem letört, garanciában cserélték. Hátsó sárvédőkön az átlátszó kavicsvédő fólia besárgult, garanciában cserélték. Bőr ülésen apró hibák (repedések), garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Autófórum Riegler, Győr Duna Autó Óbuda, Kunigunda utca
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autóház Budaörs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | GT Q2 1.9JTDm | Következő autója? | Alfa Romeo........? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
