A legjobb barátom, és a hisztis barátnőm egyben
Szöveges ítélet
Pro: Az arany középút egy Mercedes S osztály és egy Audi TT között. Kényelmes, csendes, megbízható (3 év alatt nem volt váratlan műszaki meghibásodása!). Városban 1800-nal(fordulat) már lehet feljebb váltani, a motor nem szenved, kényelmesen viszi az autót. Iyenkor el lehet járni vele 8-9l környékén. Az úthibákat az ember szinte észre sem veszi. De amint az ember kiér vele a városból egy kanyargósabb főútra, egy teljesen más arcát mutatja. Dízelhez képest gyönyörű hangja van, és nagyon jó a karakterisztikája. Alacsony fordulaton is elviszi a hátán a 2400cc3, aztán amint 1900 környékén belép a turbó, pillanatok alatt szalad bele a piros mezőbe. A 6 fokozatú váltó nagyon jól passzol hozzá. Mint egy karmester, aki egy csapat zenészt szinfónikus zenekarrá képes változtatni. Nagyon jól és egyenletesen gyorsul, fekszi a kanyarokat. Kegyetlenül stabil, mármár összkerekes érzést adva kigyorsításkor. A futóművé feszes, de cseppet sem ráz. A családban van egy 3. generációs TT. Össze sem lehet hasonlítani a 2-t. A Brerahoz képest olyan mintha a kerekek helyén 1-1 ütvefúró lenne. (És azzal ellentétben ebben tényleg elfér 4 ember. Nem kényelmesen, de elfér). Az autópályán meg semmi más dolgunk nincsen, mint benyomni a tempomatot, és a legnagyobb kényelemben falni a kilométereket. Itt 130-nál 7-et eszik. Apropó utazás, 3 ember plusz csomag simán elfér, 2 ember meg akár költözhet is vele, ha a hátsó ulésekre is pakolunk. Ezt az autót azok fogják igazán szeretni és értékelni, akik nem azt várják el egy autótól, hogy keresztbeálljon minden kanyarban(BMW3), vagy hogy úgy lehessen terpeszkedni benne mint egy karosszékben(S Merci), és nem is azt, hogy hétvégi élményautó legyen(TT), esetleg fillérekből fenn lehessen tartani(VW). De az aki egy megfizethető All in One autóra vágyik, ami ráadásul a legszebb karosszériával rendelkezik az elmúlt 15 évből(csak nézzenek rá, olyan időtlen mintha most gördült volna le gyártósorról), ne is gondolkozzon tovább.
Kontra: -Prémium autó, így prémium áron is kínálják hozzá az alkatrészeket, különösen igaz ez a karosszéria es a beltér elemekre. Hozzáteszem, nem drágábban mint egy Audi/BMW-hez.
-Nem családi autó. Aki az esetek 80% nem csak a barátnőjét akarja fuvarozni benne, (hanem esetleg a nagymutert is néha, aki hátul nem fogja jól érezni magát) az felejtse el.
-Elsőkerekes. Fajtájának egyik legkiválóbbja, de mégiscsak elsőkerekes.
-Mint minden olasz autónak az elektronikája tud meglepetéseket okozni, de semmi komoly (pl: félig leengedett ablakot ha le akarjuk engedni vagy felhúzni 20/1-szer a másik irányba indul el. Mókás :D
Hibalista
- Műszakilag strapabíró. Motor, váltó, futómű, fékek, kormánymű, mind csodálatos, ha nem halaszgatjuk a karbantartást. - 1-1 napellenző csere volt, mert magától kiesett a helyéről(anyagfáradás) - Elektromos ülésállító - Egyéb váratlan meghibásodása nem volt
Ide hordtam szervizbe
Fiat Formont, Kecskemét
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Giulia Veloce |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |