A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Brera (2005-2010)

Brera 2.4 JTDM 

Az ítélet értékelése
4,0(8 db)

Aztán megláttam ŐT

Szöveges ítélet

Kedves Olvasó!

Nem "olaszautósnak" hozott a gólya. Sokat csorgattam a nyálam ismerős csaj E46 320ci-jére. Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban :) Az első saját autóm volt. Szerettem, bár sokat nyűgösködött a motorja. Pörgős volt, dinamikusan mozgott, a kipufogóját jól hangolták.

Ezenközben végig ott volt valamelyik hátsó agytekervényemben a kép egy 156-os Alfáról, amit hűtlenül elhagytam, amikor a 159-est felfedeztem. Megigézett a szolidan vicsorgó hűtőmaszk, a szigorú tekintetet kölcsönző 6 apró fényszóró.

...aztán megláttam ŐT. Bevallom, pasiként régóta főként a formás női lábak látványa bűvöl el leginkább, de ahogy az ember tekintete lassan igyekszik felfelé, figyelme óhatatlanul nem kevésbé nemes idomokra terelődik. A Brera segge szerelem egy életre, ami megragad, és nem ereszt soha többé. Rengeteg sokkal drágább, jobban összerakott, jobban felszerelt, erősebb autót tudnék mutatni, de olyat nem, ami jobban tetszene. Még a legelvakultabb, folyamatosan hitvitát provkálni igyekvő, (ismeretek hiányában is) megbízhatóságon kesergő német/japán mániás is elismeri, hogy ilyet bizony csak ezek a nyavalyás digók tudnak. Bűnösen domborodva, hátul is visszaköszönő szigorú csík-tekintetével, 4 króm kidörrentővel, kisportolt combizmot időző sárvédő-szélesítéseivel, pláne széles papucsokon elképesztő kiállása van. Bevallom, nem értettem elsőre, hogy jön a 159 hatalmas, hosszan előre nyúló orra ehhez a tömpe fenékhez, aztán megértettem, ez úgy van jól, ahogy van. Giugiaro mester soha nem bíz semmit a véletlenre. Még 2 közös év után is olvadozva nézek rá. Képtelenség megunni. Így van ezzel az utca népe is. Rengetegen megbámulják. Azt értik, hogy Alfa, 159-est láttak is már, de nem értik, hogy jönnek hozzá ezek az arányok. Egészen drámai jelenség. Biztosan hazabeszélek, de szerintem feketében az igazi. Ezt az autót halálos vétek fóliáztatni, bármiféle felesleges csicsával, szárnyakkal hazavágni. Bevált, kipróbált recept alapjén készült. A beltere egészen pilótafülkés érzetet kelt. Nekem a facelift előtti van, de abban is királyi kényelmet nyújtanak a hatalmas bőrfotelek. Igaz, 2 személyes. Mindenki felejtse el a hátul nyomorgást. Tényleg. Komolyan. A műszerek - alfás hagyományoknak megfelelően - a vezető felé fordulnak. A szélvédő leginkább lőrésre emlékeztet, cserébe ott van a hatalmas üvegtető, aminek egyetlen hiányossága, hogy nem nyitható.

Az enyém egy gyönyörű júliusi hétvégén, "lábon" érkezett belgiumból, egy autógyűjtőtől, fullos belga szervízdokumentációval, patika állapotban. Magam mentem ki érte, egy azóta OFF-os autókkal járó, de lélekben szintén örökké alfás haverral. Sajnos már hazafele úton elérte az ezen évjáratot sújtó 159-es betegség. A kormányműve eresztette az olajat, amit folyton utána kellett töltögetni. Itthon Alfa Szamosiék vették kezelésbe. Akkor még azt gondoltam, okvetlen szükséges szakszervízhez fordulni ahhoz, hogy a maximáis gondoskodást megkapja. Nem akarom túlragozni. A srácok szakértelmére, lelkesedésére nem lehet panasz. Az árakról inkább nem beszélnék. Igyekszem elfelejteni. Mondják, hogy mióta az öreg Szamosi mester elment, nem a régi a hely. Nekem nincs összehasonlítási alapom. Lényeg, hogy cserélték a kormányművet, amire eleve kb. egy hónapot kellett várni, mert nem volt alkatrész. Aztán olykor dobott egy check engine-t. Kiolvasásra a részecskeszűrőt adta hibának, ami minden modern, városban használt dízel egyik Achilles sarka. Majdnem kicserélték, de nem hagyott nyugodni a dolog. Aztán Novoth Tibi, a rá jellemző precízitással derékig befeküdt a motortérbe, mért, számolt és közölte, hogy csak a nyomáskülönbség szenzort kel cserélni :) Így ez a probléma is megszűnt. Tavalyelőtt decemberben produkált egy ijesztő hibát. Azt hittem, tönkrement a turbó, pedig "csak" egy ékszíjtárcsa (fanyalgók kedvéért megjegyzem, Bosch) esett szét. Hát igen, így jár, aki a vezetett szervízkönyvben bízva nem cseréltet komplett vezérlést.

Tavaly ősszel visszamentem a régi szerelőmhöz, Gézához, az Autó Posch Kft-ből, mivel ma már úgy gondolom, amit kell, azt ők is tökéletesen megoldják. Ha meg egyszer utolér a turbó-/injektorfelújítás szükségessége, keresek specialistát. Pontos, megbízható, lelkiismeretes csapat, csak ajánlani tudom őket

A motorja a 2.4 JTDM dízel, 200 lóval, 400Nm-re. Mivel közel 1700 kilójával, kényelmesre hangolt futóművével ez az autó NEM sportkocsi, elég is. Nem eszik keveset, de nem is kibírhatatlan. Igazán autópályán, illetve kanyargós országúton érzi magát elemében. Nem városi araszolásra, cikázásra veló, bár a motor ereje lehetővé teszi, ha már leküzdöttük a turbólyukat :) Nagy sebességű, kényelmes utazásra, illetve lassú, magamutogató "krúzolásra" termett :)

Gondolom, nem árulok el nagy újdonságot, hogy a régi hibáit már rég megbocsátottam, az ezután következőket pedig már előre elnéztem neki :) Nem mintha sok lenne. A leírt hibalistán túl kellett lenni, de amúgy jön-megy, teszi a dolgát szó nélkül.

2 éve nyáron azon matekoltam, milyen felnit vegyek a nyári, 18-as Pirelli Pzero alá. Volt a klasszik "tojástartó", illetve a sűrűküllős, ami viszont sokkal drágább volt. Az akkori barátnőm azt mondta, szerinte legyen az olcsóbbik. Racionális beszéd, de nekem a küllős jobban tetszett. Aztán egy barátom megkérdezte, hol lesz a kocsim 2 év múlva. "Remélem, ott áll a garázsban." - válaszoltam. "És a csajod hol lesz akkor?" - jött a visszakérdés. És igaza lett... :)

És mégis vannak múlni nem akaró szerelmek... :)

Hibalista

- -kormánymű (drága volt) - -ékszíjtárcsa (közepesen drága volt) - -EGR szelep (nem nagy tétel) - -részecskeszűrő nyomáskülönbség szenzor (filléres kiadás) - -1db jobb első futómű stabilizátor pálca (szintén filléres)

Ide hordtam szervizbe

Alfa Szamosi Kft.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Autó Posch Kft.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 107000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 207 1.6 VTI Sporty Következő autója? Nem hiszem, hogy megválok tőle. Ha igen, egy másik Alfáért :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Brera 2005 (2006)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)