A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Giulietta (2010)

Giulietta 1,4 Multiair 170 LE 

Az ítélet értékelése
2,1(8 db)

Rómeo és Juliska - még nem szerelmi történet

Szöveges ítélet

Szubjektív a szépség, de sztem nagyon eltalálták az arányait, tetszik.
Fehérben a legszebb, érdekes, hogy az Alfa-pirosban kevésbé mutat jól. Az első benyomások alapján -hiszen csak harmadik hónapja vezetem - az a véleményem, hogy az Alfának nem kellene a prémium kategória felé ácsingóznia, mert ugyan az olasz tervezők mindig képesek gyönyörű formákat rajzolni, de a legjobb minőséget nem sikerül elérniük. Íme erre néhány példa:
- az első ülések műanyag oldalborítása alól centikre kilátszik a fémváz;
- viszonylag erős a szélzaj nagyobb sebességnél;
- az ülések elől nyikorognak, részben a belső szerkezetük, részben a rögzítésük miatt;
- noha sportfelszereltséggel vettem, az első üléseknek alig van oldaltartásuk;
- nehéz kényelmes vezetői pozíciót találni (170 cm magas vagyok), a gázpedál helyzete félóra alatt elzsibbasztja a lábfejet, marad a tempomat;
- az ablaktörlőket úgy helyezték el, hogy alapállásban a motorháztetőtől nem lehet azokat megemelni (és letörölni alattuk a szélvédőt);
- a kormánykerék illesztései sorjásak;
- a Blue&Me kihangosító/média rendszer a forgalomban lévő telefonok egy jó részét nem tudja kezelni; az USB/AUX csatlakozó a kesztyűtartó mélyén van, a vezetőülésből gyakorlatilag elérhetetlen helyen;
- a könyöklő a vezető üléshez rögzített, azzal együtt mozog, elfedi a kézifékkart, fel kell hajtani, hogy használd a kéziféket, vagy kényelmesen válthass sebességet;
Lenne még, de nem akarom a teljes alfás közösséget magamra haragítani.
A motor jó. Nem hangos, szépen húz, a vezérlést a sportos Dynamic állásba tolva 250Nm nyomaték jelentkezik, ami komoly gyorsulást eredményez (százra 7,8 mp). Ehhez képest a Normal módban a gázpedált félig le kell nyomni, hogy történjék valami. Hirtelen és nagy gázadásra az első kerekeken érződik a hajtási befolyásoltság, tartani kell a kormányt. A fékek adagolhatósága egyelőre eléggé ideges, a betétek zavaróan nyiszorognak (erre a márkaszervíz azt mondta, hogy nincs mit tenni, mind ilyen... no comment.) Egy 5000 km-es, autópálya, országút, hegyen-völgyön út során, a törvényes határok betartásával a fogyasztás 7,4 l/100 km volt, ez nem rossz. Fővárosban 8-8,5 liter. Mit mondjak, az előző, 2 literes, állandó összkerekes dízelem kevesebbet fogyasztott, pedig ez start/stop automatikás (igaz, gyakran kikapcsolom, mert sztem többet árt, mint használ). Az ESP-t viszont nem lehet kiiktatni, kár.
Juliskával egyelőre úgy vagyok, mint minden ismeretség elején, a külleme megfogott, de gyanakvóan várom, mikor tör elő belőle a "szőke nő".
Update 2012 dec.: 22 ezer km alatt komoly bajom nem volt. 2-3-szor kigyulladt az engine-check lámpa és elment a start-stop rendszer, állítólag nem szeretik egymást a beépített Pajzs rendszerrel, de a használatot nem gátolja, szervíz kiütötte a hibakódot és jelezte a gyártónak. A fogyasztás nem csökkent, de nem is nőtt, sztem egy 170 LE-s benzines autótól 7-8 liter teljesen elfogadható. Szeretem. Mivel ritka, ma is sokan utána néznek.

Update 2013 okt.: a start-stop rendszer állandósult hibája miatt gariban cserélték a teljes motorvezérlést (350K körüli értékben...)Azóta semmi baja.
Mivel 20K km-ként szervízeltetem, hamarosan jön a 40 ezres szervíz. A fogyasztása viszont egy kicsit nőtt, noha nem hajtom. Most 8,2 literen áll az utolsó tízezer km átlaga.

Update 2014. okt. : 57e km. Motorikusan, elektronikusan semmi baja. Az átlagfogyasztása óra szerint 8,1 lit./100km, a motornak szép a hangja, olajat nem eszik. A 18-as gyönyörű felnit szívesen lecserélném egy kisebbre, de nem éri meg, így nagyon kell vigyázni a padkákra. Meglátjuk, mi lesz a sorsa, a nejem imádja. Még most is megnézik az utcán, nagyon kevés van belőle ma is, érdemtelenül.

Hibalista

- Nyikorgott a vezetői ülés,garanciában javították, láthatóan kimaradt gyárilag belőle egy szivacsbetét... - Update: A nyikorgás visszajött. - Téli hidegben a fékek csikorognak, üzemmelegen is. - A start-stop rendszer időnként nem működik, de mivel nem szeretem használni, ez nem zavar.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Kelet-Pest: Náluk vettem az autót. 20 ezres szervíznél 50K-t fizettem, pedig pollenszűrőt sem kellett cserélni. Egy ünnep miatti csere-szombaton, amikor hétfői nyitvatartás volt, a szervíz zárva maradt, pedig szükségem lett volna rá. Mivel tőlem messze is vannak, ezentúl a Nero M5-höz járok.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Nero M5: segítőkészek, csak jót mondhatok róluk. A start-stop hibával többször el kellett játszaniuk, de lelkiismeretesen megjavították.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 37400
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Impreza boxer dízel Következő autója? Talán megint egy kis bömös, de csak benzines
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Giulietta 2010 (2010 - 2014)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)