Rómeo és Juliska - még nem szerelmi történet
Szöveges ítélet
Szubjektív a szépség, de sztem nagyon eltalálták az arányait, tetszik.
Fehérben a legszebb, érdekes, hogy az Alfa-pirosban kevésbé mutat jól. Az első benyomások alapján -hiszen csak harmadik hónapja vezetem - az a véleményem, hogy az Alfának nem kellene a prémium kategória felé ácsingóznia, mert ugyan az olasz tervezők mindig képesek gyönyörű formákat rajzolni, de a legjobb minőséget nem sikerül elérniük. Íme erre néhány példa:
- az első ülések műanyag oldalborítása alól centikre kilátszik a fémváz;
- viszonylag erős a szélzaj nagyobb sebességnél;
- az ülések elől nyikorognak, részben a belső szerkezetük, részben a rögzítésük miatt;
- noha sportfelszereltséggel vettem, az első üléseknek alig van oldaltartásuk;
- nehéz kényelmes vezetői pozíciót találni (170 cm magas vagyok), a gázpedál helyzete félóra alatt elzsibbasztja a lábfejet, marad a tempomat;
- az ablaktörlőket úgy helyezték el, hogy alapállásban a motorháztetőtől nem lehet azokat megemelni (és letörölni alattuk a szélvédőt);
- a kormánykerék illesztései sorjásak;
- a Blue&Me kihangosító/média rendszer a forgalomban lévő telefonok egy jó részét nem tudja kezelni; az USB/AUX csatlakozó a kesztyűtartó mélyén van, a vezetőülésből gyakorlatilag elérhetetlen helyen;
- a könyöklő a vezető üléshez rögzített, azzal együtt mozog, elfedi a kézifékkart, fel kell hajtani, hogy használd a kéziféket, vagy kényelmesen válthass sebességet;
Lenne még, de nem akarom a teljes alfás közösséget magamra haragítani.
A motor jó. Nem hangos, szépen húz, a vezérlést a sportos Dynamic állásba tolva 250Nm nyomaték jelentkezik, ami komoly gyorsulást eredményez (százra 7,8 mp). Ehhez képest a Normal módban a gázpedált félig le kell nyomni, hogy történjék valami. Hirtelen és nagy gázadásra az első kerekeken érződik a hajtási befolyásoltság, tartani kell a kormányt. A fékek adagolhatósága egyelőre eléggé ideges, a betétek zavaróan nyiszorognak (erre a márkaszervíz azt mondta, hogy nincs mit tenni, mind ilyen... no comment.) Egy 5000 km-es, autópálya, országút, hegyen-völgyön út során, a törvényes határok betartásával a fogyasztás 7,4 l/100 km volt, ez nem rossz. Fővárosban 8-8,5 liter. Mit mondjak, az előző, 2 literes, állandó összkerekes dízelem kevesebbet fogyasztott, pedig ez start/stop automatikás (igaz, gyakran kikapcsolom, mert sztem többet árt, mint használ). Az ESP-t viszont nem lehet kiiktatni, kár.
Juliskával egyelőre úgy vagyok, mint minden ismeretség elején, a külleme megfogott, de gyanakvóan várom, mikor tör elő belőle a "szőke nő".
Update 2012 dec.: 22 ezer km alatt komoly bajom nem volt. 2-3-szor kigyulladt az engine-check lámpa és elment a start-stop rendszer, állítólag nem szeretik egymást a beépített Pajzs rendszerrel, de a használatot nem gátolja, szervíz kiütötte a hibakódot és jelezte a gyártónak. A fogyasztás nem csökkent, de nem is nőtt, sztem egy 170 LE-s benzines autótól 7-8 liter teljesen elfogadható. Szeretem. Mivel ritka, ma is sokan utána néznek.
Update 2013 okt.: a start-stop rendszer állandósult hibája miatt gariban cserélték a teljes motorvezérlést (350K körüli értékben...)Azóta semmi baja.
Mivel 20K km-ként szervízeltetem, hamarosan jön a 40 ezres szervíz. A fogyasztása viszont egy kicsit nőtt, noha nem hajtom. Most 8,2 literen áll az utolsó tízezer km átlaga.
Update 2014. okt. : 57e km. Motorikusan, elektronikusan semmi baja. Az átlagfogyasztása óra szerint 8,1 lit./100km, a motornak szép a hangja, olajat nem eszik. A 18-as gyönyörű felnit szívesen lecserélném egy kisebbre, de nem éri meg, így nagyon kell vigyázni a padkákra. Meglátjuk, mi lesz a sorsa, a nejem imádja. Még most is megnézik az utcán, nagyon kevés van belőle ma is, érdemtelenül.
Hibalista
- Nyikorgott a vezetői ülés,garanciában javították, láthatóan kimaradt gyárilag belőle egy szivacsbetét... - Update: A nyikorgás visszajött. - Téli hidegben a fékek csikorognak, üzemmelegen is. - A start-stop rendszer időnként nem működik, de mivel nem szeretem használni, ez nem zavar.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Kelet-Pest: Náluk vettem az autót. 20 ezres szervíznél 50K-t fizettem, pedig pollenszűrőt sem kellett cserélni. Egy ünnep miatti csere-szombaton, amikor hétfői nyitvatartás volt, a szervíz zárva maradt, pedig szükségem lett volna rá. Mivel tőlem messze is vannak, ezentúl a Nero M5-höz járok.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Nero M5: segítőkészek, csak jót mondhatok róluk. A start-stop hibával többször el kellett játszaniuk, de lelkiismeretesen megjavították.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 37400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Impreza boxer dízel | Következő autója? | Talán megint egy kis bömös, de csak benzines |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
